6 275 läst ·
21 svar
6k läst
21 svar
Fundering kring kap & gersåg
boschkenta
Verktygstokig
· Västra Götaland
· 460 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
- Västra Götaland
- 460 inlägg
Jag har en Bosch 8 SJL och tycker inte den är någon höjdare och ska antingen försöka modda den eller byta ut den (lutar mot det sistnämnda). Flexar lite så om du kapar något bredare (typ ett 30cm hyllplan) så blir det inte alls rakt, någon grad fel. Dålig dammuppsamling också.
Absolut, efter kampanjen blir det säkert ~15k listpris och 4k netto. Men den finns i alla fall på Bauhaus också för 2695:- inkl moms typ.Alfredo skrev:
Hmm låter ju inte så bra. Jag upplevde inte så stort spel men det vaj ju mer flex än kapex 60 som stod bredvid. Vad funderar du på istället?boschkenta skrev:
boschkenta
Verktygstokig
· Västra Götaland
· 460 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
- Västra Götaland
- 460 inlägg
Vad jag förstått så varierar det en del, och jag verkar ha fått en värre. Det är synd för jag var jättenöjd tills jag upptäckte problemet.J Jnyman skrev:
Har inte tittat så noga ännu men jag tror jag kommer att bredda vyerna och köpa något annat än bosch denna gång.
Hmm hade i princip bestämt mig för boschen men har börjat tveka på den. Men känns som det är svårt att hitta ett vettigt alternativ. Har nästan börjat överväga kapex 60 men den är sjukt dyr för att ha som amatörsåg men vill ha en såg som ger bra vinklar.boschkenta skrev:
Någon som har ett bra alternativ?
Klicka här för att svara