nikasp
nikasp: [citat] Nja, uppväxt i Lule och läst maskinteknik där också. Hjulbultar var nog enda skruven som felaktigt fick heta bult hemma i garaget eller i verkstan och labbet på skolan.
33 svar · 31,5k läst
·
Hannes Boson
Hannes Boson: Hej! Jag håller på att fixa till en likadan svarv. @EdwardPuzlemann vet du vilka remmar det ska vara till den? Du kanske har några bilder kvar där det syns? Tacksam för hjälp :)
25 svar · 9,7k läst
·
H
HSP: Gjorde i ordning ett par för säkert femton år sedan de och ligger i bilen. 16mm2 cu. mjuk svetskabel ca 4meter långa. Köpte rejäla klämmor, pressade på ringkabelskor och fäste kabelskorna med M8 skruv och mutter. Tröttnat redan då på dåliga kablar. Dessa hemmagjorda har fungerat riktigt bra i alla år....
11 svar · 3,0k läst
Stefan N
Stefan N: Va och hämta idag. [bild]
27 svar · 23,3k läst
·
E
___EM: Att du är nöjd känns ändå betryggande (y)(y)
23 svar · 6,2k läst
T
Tovin: Försöker få tag på lite nailscrew till min Paslode IM90ci. Men jag hittar bara paket där gas även ingår. Gas har jag så det räcker. Vart köper ni er nailscrew?
0 svar · 759 läst
E
eftertänksam: Bytet denna gång är genomfört (med infettade gängor, tack för tipset)... [bild]
18 svar · 18,2k läst
·
nanowire
nanowire: [citat] Om en inte har väldigt stort är röd laser och stativ en bra kombination inomhus. Ofta inte möjligt/önskvärt att skruva lasern på väggen.
4 svar · 3,3k läst
stigen
stigen: Då får du ha koll på den Blåa släden dom närmste dagarna!
8 svar · 2,1k läst
·
F
fsn: [citat] Det är väl EVO200mlp du tänker på och då är det runt 20+moms.
212 svar · 66,3k läst
·
P
PatrikJo: Bosch service fungerar bra, åtminstone för några år sedan när motorn brann på en av mina maskiner. Dock så har jag också en blå 18v slagborr där jag är missnöjd med chucken. Den har aldrig haft något problem med slir, men däremot så känns det som att något skrapar i den. Har varit så sedan jag köpte maskinen. Hade jag köpt den lokalt hade jag lämnat tillbaks den, nu orkade
4 svar · 2,7k läst
C
Callmenobody: [citat] Ok, men jag väljer mellan 4 och 5.5hk så 3hk är för lite.
13 svar · 5,0k läst
·
Alltgår
Alltgår: Jag har haft ett antal DMT genom åren och de har varit helt OK tycker jag. De slits/förbrukas dock med tiden, även om de används på rätt sätt dvs inte för hårt tryck och gärna med vatten. Prisvärda stenar helt klart. I fallande prisordning finns lite olika typer av diamantstenar: 1. Vitrified 2. Metallic bonded 3. Resin bonded 4. Electroplated (absolut vanligast på marknaden, dvs DMT,
2 svar · 972 läst
M
McNulty: Jag är intresserad av sågen. Du har ett pm.
10 svar · 2,9k läst
·
H
heimlaga: Hm....undrar vad det skulle kosta att köpa sågen av dig och sätta den på lastbil till Österbotten........ Har sågen glidande justerbord framför klingan eller är den endast klyvsåg?
47 svar · 9,0k läst
·
PeterFalun
PeterFalun: batteri alla dagar kolla pris på rubart.de
2 svar · 1,3k läst
L
Lewdis: Kanske en dum fråga men fälgen på skottkärran gick av så nu skall jag byta hjul. Som ni ser är hjulaxeln för liten mot hjulet. Tidigare satt det en plastdel mellan. Den är trasig från förra hjulet. Vart tusan köper man sådan plastbit alternativt finns det någon annan lösning??
0 svar · 2,4k läst
·
prototypen
prototypen: Beror ju på vad för slags berg, har borrat i stora stenar, de 4 fösta gick bra med min lilla Makita borrhammare. Den 5:e där brev borren bara varm, lånade en större Hilti och då gick det hur bra som helst. Borren var en Hiltiborr. Så mitt råd som i många andra trådar, prova och rapportera. Protte
3 svar · 1,4k läst
G
Galten: [citat] Japp, 18V slipmusen. En timmes slipande sen slutade on/off knappen funka
11 svar · 3,4k läst
Alltgår
Alltgår: Ja det är ruggigt snyggt på många material.
2 svar · 2,0k läst
·
M
mxjolle: Bump, undrar detsamma. Lutar åt 165 klinga för mig
24 svar · 8,2k läst
D
DaDolly: [citat] Jag kör såklart med kåpor då jag jobbar med maskinen , inte när jag varvar den i garaget :)
9 svar · 1,5k läst
·
A
A-Man_08: Man klara sig utan slagborren om man har borrhammare och en bra skruvdragare men jag gillar slagborren, använder den förstås inte till hård betong. Har alla tre maskinerna.
8 svar · 2,4k läst
M
Mickebandsåg: Har tyvärr inte tagit mig ut i boden för att prova ännu, men nu börjar det bli brådis att ordna detta innan 24 :thinking:
6 svar · 1,9k läst
·
G
Gson76: Tack så mycket för era svar! Söker jag på "post pointer" dyker en hel del maskiner upp som verkar intressanta. Stolpvässaren 10-MAN är nog bättre lämpad för grövre stolpar och ser lite farlig ut i drift =) [MEDIA=youtube]R_0Z3ntQY3U[/MEDIA]
3 svar · 7,3k läst
·
R
Rutilus: [citat] Såklart. Men, i mitt fall var det svårt att söka/googla på "gul plastbit användningsområde verktyg" (ja, jag försökte)
8 svar · 3,4k läst
·
B
breakman: Kollade precis SnowRider TVs Senaste avsnitt där han lovordade och demonstrerade dekorborttagare från Biltema. Ska nog själv plocka med en sån när jag är ute och åker nästa gång. https://www.biltema.se/verktyg/poleringstillbehor/polerverktyg/dekorborttagare-2000032675 [MEDIA=youtube]d4jmpoVah7U[/MEDIA]
38 svar · 5,7k läst
·
Christian Ek
Christian Ek: [citat] Var det för att det var något jobb som 4500 inte pallade med?
16 svar · 10,6k läst
C
Callmenobody: Ok, lång historia kort. Jag har en ihopplockad kompressor av en sån där lastbilscylinder, ett block på 3hk och en elmotor på 2.2kW trefas. Jag fick tag på en fin 100L tank och flyttade över allt och kopplade in. Kompressorn fyllde men tryckbrytaren bröt inte vid de ca 7bar den var ställd till så vid 8-9bar tryckte jag på stoppknappen ovanpå tryckbrytaren. Den bröt bara två faser och
0 svar · 752 läst
Dowser4711
Dowser4711: [citat] Spännande vilka olika uppfattningar folk har. Själv så slipper jag nu åka 4 mil på en framslumpad tid och få bilen genomgången av statligt anställt folk som var mer intresserade av stämpeluret än bilar. Nu har vi en lokal bilprovning några minuter bort driven av bilentusiaster som även anordnar bilträffar för veteranbilar och kör gratis genomgångar av dem nån gång per
447 svar · 112,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.