Verktygstokig
· gotland
· 465 inlägg
Hej!
Är det någon här som har en cmt 300 med mallen t128 (halvförtäckta 12.7) som kan ge mig lite tips? Mina fogar blir för tighta så det går inte torr montera utan det går bara slå ihop med risk för utslag. Ser inte riktigt hur det skulle gå att justera detta, eller kan det bli såhär när stålet är slött? Köpte jiggen begagnad och skulle vilja se att allt funkar innan jag köper fler mallar och stål.
Jag skall försöka ta en bild
Är det någon här som har en cmt 300 med mallen t128 (halvförtäckta 12.7) som kan ge mig lite tips? Mina fogar blir för tighta så det går inte torr montera utan det går bara slå ihop med risk för utslag. Ser inte riktigt hur det skulle gå att justera detta, eller kan det bli såhär när stålet är slött? Köpte jiggen begagnad och skulle vilja se att allt funkar innan jag köper fler mallar och stål.
Jag skall försöka ta en bild
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· gotland
· 465 inlägg
Jag menar hur djupt du ställer själva fräsverktyget nedanför fräsens sula. Jag blir inte klok på om det skulle fungera i din jigg, men jag skulle testa det på en spillbit och se hur det blir.
Jag har en Leigh D4R, men det var länge sedan jag fräste den typen av sinkor med den. Kommer inte riktigt ihåg hur man ställde hur tight det skulle bli
Jag har en Leigh D4R, men det var länge sedan jag fräste den typen av sinkor med den. Kommer inte riktigt ihåg hur man ställde hur tight det skulle bli
Verktygstokig
· gotland
· 465 inlägg
Jo fräsdjupet är jag "hyffsat" fri att ställa, på provbiten är det ett fräsdjup på 9.5mm enligt manualen.
Verktygstokig
· gotland
· 465 inlägg
Har tyvärr inte tagit mig ut i boden för att prova ännu, men nu börjar det bli brådis att ordna detta innan 24 
Klicka här för att svara