Hej!
Är det någon här som har en cmt 300 med mallen t128 (halvförtäckta 12.7) som kan ge mig lite tips? Mina fogar blir för tighta så det går inte torr montera utan det går bara slå ihop med risk för utslag. Ser inte riktigt hur det skulle gå att justera detta, eller kan det bli såhär när stålet är slött? Köpte jiggen begagnad och skulle vilja se att allt funkar innan jag köper fler mallar och stål.
Jag skall försöka ta en bild Träbit med tätt passande halvförtäckta fogar utförda med mallen t128, hand håller träet mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har inte riktigt koll på hur jiggen fungerar, men brukar man inte ställa spelet med fräsdjupet på vissa mallar?

Jo djupet ställer jag på profilen Träbit med utskurna halvcirkelformer vid kanten under en svart mall med märkningen 12.7mm och CMT-logotyp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skall jag börja labba lite med denna? Enl instruktionerna skall trä biten gå i liv med strecket

Jag menar hur djupt du ställer själva fräsverktyget nedanför fräsens sula. Jag blir inte klok på om det skulle fungera i din jigg, men jag skulle testa det på en spillbit och se hur det blir.
Jag har en Leigh D4R, men det var länge sedan jag fräste den typen av sinkor med den. Kommer inte riktigt ihåg hur man ställde hur tight det skulle bli

Jo fräsdjupet är jag "hyffsat" fri att ställa, på provbiten är det ett fräsdjup på 9.5mm enligt manualen.

M Mickebandsåg skrev:
Jo fräsdjupet är jag "hyffsat" fri att ställa, på provbiten är det ett fräsdjup på 9.5mm enligt manualen.
Hur löste det sig?

Har tyvärr inte tagit mig ut i boden för att prova ännu, men nu börjar det bli brådis att ordna detta innan 24 :thinking:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.