Tja!
Precis köpt en festool domino från england (axminster)!

Valde 230v varianten, men man fick ju iaf den engelska strömkabeln, men som jag fattar det så är det samma kabel så bara att köra med kabel från mina andra festool maskiner (?) På maskinen står det 220-240v 50/60hz

Men jag tycker dominon låter väldigt "skrikig" när jag startar den, men den funkar som den ska tror jag iaf! Ni som har en festool domino låter eran maskin också såhär?

Edit: blev lite dåligt ljud då damsugaren gick igång men jag tycker det typ låter som något är osmörjt?
 
Seikli Seikli skrev:
Tja!
Precis köpt en festool domino från england (axminster)!

Valde 230v varianten, men man fick ju iaf den engelska strömkabeln, men som jag fattar det så är det samma kabel så bara att köra med kabel från mina andra festool maskiner (?) På maskinen står det 220-240v 50/60hz

Men jag tycker dominon låter väldigt "skrikig" när jag startar den, men den funkar som den ska tror jag iaf! Ni som har en festool domino låter eran maskin också såhär?

Edit: blev lite dåligt ljud då damsugaren gick igång men jag tycker det typ låter som något är osmörjt?
Den låter skrikigt , nu är min några år men ,
 
Vet att jag reagerade på ljudet på min domino när jag fick hem den (sv köpt dock) man vill nästan inte köra den utan kåpor
/Micke

Edit: framgår kanske inte men den har gått några hundra brickor nu och jag har vant mig vid oljudet
 
Min sambo kom in och undrade varför jag stod och varvade min kexmaskin i garaget . :)
 
Hmm okej tack för snabba svar, festool har ju 3 års garanti så det är väll bara ösa på och se om den håller ihop :)
 
M Mickebandsåg skrev:
man vill nästan inte köra den utan kåpor
/Micke
Varför skulle man få för sig att köra utan kåpor eller förvänta sig att maskinen skulle va "tyst"? 25000 rpm e ju handöverfräshastighet o det är väl ingen som fräser utan kåpor.
 
Jag kör iofs utan kåpor och tycker inte den är så jobbig .
 
Näe kåpor definitivt, men däremot känns ljudet som nämnt skrikigt som att någonting inte löper så fint som det ska :)
 
Ola C Ola C skrev:
Varför skulle man få för sig att köra utan kåpor eller förvänta sig att maskinen skulle va "tyst"? 25000 rpm e ju handöverfräshastighet o det är väl ingen som fräser utan kåpor.
Va? Vad sade du? Skämt o sido skall kåpor användas /Micke
 
D DaDolly skrev:
Jag kör iofs utan kåpor och tycker inte den är så jobbig .
Jag kör såklart med kåpor då jag jobbar med maskinen , inte när jag varvar den i garaget :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.