9 729 läst ·
25 svar
10k läst
25 svar
Ejca TSV-10 Renovering.
@EdwardPuzlemann jag trodde svarven var en "keeper", speciellt med allt arbete som lades ner...?
https://www.blocket.se/ystad/Ecja_tsv10_svarv__helrenoverad_77398999.htm?ca=23&w=1
https://www.blocket.se/ystad/Ecja_tsv10_svarv__helrenoverad_77398999.htm?ca=23&w=1
Redigerat:
Nja, som jag förstår det är/var Mabeko bara en maskinimportör precis som tex luna. Dom verkar ha importerat denna typen av svarv men just denna har inga tecken på det vad jag kan se.Daniel_N skrev:
Vad jag har kunnat luska ut är den är gjord av Landonio 1987 i Italien. Den har stått på en danskt plastföretag som antagligen haft den sedan ny. 2012 köpte en herre i Lomma den på dansk auktion sida för att göra trummor med den, barn osv kom in i bilden så det blev inte så många trummor. Och i söndags lyckades jag och en vän få hem den efter en j*vla massa timmars jobb.
Det har jag inga tvivel på, väldigt gediget byggd maskin.
Skicket på den är utmärkt. blir ingen helrenovering på denna, bara en rejäl städning.
Tyvärr verka spindeln inte vara någon slags standard så möjligen får den en ny spindel med modern gänga. Den har nu en kona som jag inte lyckas lista ut vad den är, kanske någon här som vet?
Ser ut som en amerikansk long taper som brukar finnas på metall svarvar fast den har inte den yttre låskragen utan låses med en "drawbar" genom spindeln.
Skicket på den är utmärkt. blir ingen helrenovering på denna, bara en rejäl städning.
Tyvärr verka spindeln inte vara någon slags standard så möjligen får den en ny spindel med modern gänga. Den har nu en kona som jag inte lyckas lista ut vad den är, kanske någon här som vet?
Ser ut som en amerikansk long taper som brukar finnas på metall svarvar fast den har inte den yttre låskragen utan låses med en "drawbar" genom spindeln.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej! Jag håller på att fixa till en likadan svarv. @EdwardPuzlemann vet du vilka remmar det ska vara till den? Du kanske har några bilder kvar där det syns? Tacksam för hjälp 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden