nanowire
nanowire: [citat] Värre än så, max moment är oftast det moment en mutter som den orkar lossa är åtdragen med (typiskt kanske 80 % av åtdragningsmomentet när det inte är tex rost inblandat) och inte det vridmoment den orkar avge. Många anger dessutom glädjesiffror.
23 svar · 18,9k läst
·
I
InsidersUnited: Aha, då har jag ingen gubbe i närheten för dig. Men kolla lokalt om ingen gör samma sak, det tar bara några timmar. De för in en prob med en akustisk signal som ändrar ton när den kommer till ett hål i slangen. Sedan lyssnar han i golvet var proben är. Hoppas du hittar det(y)
16 svar · 6,1k läst
·
Xxxxxxxxx
Xxxxxxxxx: Har fått möjlighet att köpa en Luna krp 40 rikt- och planhyvel men ska komma med ett bud. Någon som vet vad som är ett rimligt pris för en sådan pjäs?
0 svar · 1,9k läst
·
H
hyggabus: Jag chansar , har beställt dessa : https://www.banggood.com/sv/VEIKO-Quick-Change-4PCS-Workbench-Casters-Kit-Heavy-Duty-Retractable-Workbench-Casters-Wheels-660Lbs-Weight-Capacity-p-1897937.html??cur_warehouse=CZ funkar de har jag sparat några spän jmf med Swedendro funkar de inte då ....
43 svar · 12,7k läst
·
L
Lerhol86: Ok, på vilket sätt kändes kvalitén låg?
2 svar · 1,8k läst
T
tomas123: [citat] Kul att höra att det fungerar. Då släcktes mina tvivel :) Tack
8 svar · 2,4k läst
·
J
JFrisk: [citat] Som enigt tips i verktygstips-tråden går få på köpet: https://www.bosch-professional.com/se/sv/pro360/prodeals/levelling/
16 svar · 8,6k läst
·
Sturmtiger
Sturmtiger: Så nu är den hämtas rikthyveln. Nu lär jag nog lugna mig ett tag framöver, med att hitta udda modeller å annat ni här har avrått mig för :). Det var en hederlig jonsred. 2.2 kw moter, eller 3hp. Tycker det var intressant i sig då jag har en liten inca för närvarande, den har samma Moterstyrka. Men den incan har i och för sig aldrig suktat.... Nu ska golvet bara jämnas till lite där
40 svar · 7,2k läst
·
mexitegel
mexitegel: Skaffa eller hyr en längre hålsåg. Du kan klara dig med en kortare om du kommer åt från båda hållen, exempelvis: https://www.proffsmagasinet.se/maskintillbehor-forbrukning/borra-och-mejsla/halsagar-og-dosfrasar/pro-fit-multi-purpose-long-halsag-o80-mm-1410058 (glöm inte styrpinnen;
5 svar · 1,6k läst
·
A
Anonymiserad 433451: [citat] macpherson fjädring. Jajemän.. tyckte det var onödigt att blanda in dem bara...
5 svar · 1,3k läst
·
P
poba53: Hej. Jag gjorde om ditt ljustest med vattenpass på min två år gamla Dewalt DW745 och får också en del ljusgenomsläpp dock med mycket mindre vinkel jämfört med dina bilder. Sågen har gått mycket under dessa två år och jag har varit väldigt nöjd med sågprestanda som byggsåg. Kollade med bladmått hur stora ojämnheter jag kunde hitta mellan bordsytan och vattenpasset. Vattenpasset
1 svar · 2,4k läst
·
T
Taxture: Jämförelsen ”haltar” ju lite när man jämför en med maskinvikt på 880kg med en med maskinvikt på 1500kg….. Det är många ”fallgropar” på vägen till köp……. Min ”lilla” är en gammal hanix 15b? Väger c:a 1700kg 2-3 skopor för att fylla skottkärran men den får stundtals slita hårt och är guld värd vissa tillfällen
22 svar · 21,5k läst
·
F
fsn: [citat] Precis. Kollar du originalklingan på din såg så ser du att den inte heller är några 1,8mm över tänderna utan snarare 3mm.
8 svar · 7,9k läst
·
H
Hallerudsbo: [citat] jag rekommenderar inte något sådant. Kört Husqvarna rider med blad herregud va trist att ploga med om man inte har en liten asfalt uppfart. Det litar på plog och maskin rätt hårt kan jag säga. Och då ploga jag kanske 1-2 gånger om året. sålde Husqvarnan och köpte en sådan här istället. Balgripen har jag satt på själv men annars var det skopa och gafflar med. Kosta 30000.
20 svar · 3,4k läst
·
S
SnickareHobb: Håller på att fundera på hur jag ska dimensionera en filterlåda efter min Thien baffle-separator. Det mesta spånet hamnar tar den hand om, men behöver ett filter efter. Gärna 0.5 micron-filter tänker jag. Motorn är på 2.2kW, 160 mm rörsystem. Frågan är hur jag ska räkna på detta. Hade först tänkt göra en låda med platta filter på ovansidan, så eventuellt spån ramlar ner i
0 svar · 789 läst
MalZon
MalZon: Finns det något positivt med den eller för den faktiskt sitt jobb? Tänkte köpa en Ryobi P651K men det verkar helt kört. Deras andra med rund koniskt munstycke är jag inte riktigt överens med. Sneglat på Biltemas ist enbart egentligen för att få på färg. Är invändiga väggar och undertak i en carport som ska målas. Vill inte ha någon tryckluftsspruta då det yr mer då, utan vill
0 svar · 2,7k läst
H
hyggabus: Vingarna skär du ju enkelt bort med vinkelslip om du vill ställa maskinen i en sån ram som de Duab säljer.
1 svar · 2,0k läst
·
V
Vix85: Nu har jag sågat, en tigersåg gjorde mestadels av jobbet. Använde även fogsvansen lite grann. Såhär blev det [bild] Nu ska jag göra en liten inspektionslucka av trallen så det blir lättare o se ifall löv eller annat skulle hamna framför.
13 svar · 2,7k läst
·
C
corre: Skulle inte hålen passa så kan du kapa en plywoodskiva som monteras på staivhållaren och sen monterar du sågen i skivan (för din såg ser ut att ha smal hålbild, kanske svårare att hitta stativ annars). Bygghandlen brukar ha skivspill man får köpa billigt, då går det att få tag i en 12mm plywood till småpengar.
7 svar · 3,0k läst
·
H
Henrik777: [bild] Hej, jag söker ett undre hjul till Clas Ohlsons gamla bandsåg EBAS350. CO har inte det längre som reservdel. Jag tänker att denna såg har tillverkats under flera namn och kanske någon här som vet något om detta Jag fick tips från CO att Duab-huset hade/har haft samma modell, men han visste inte vilken. (Min såg är gul i färgen, men jag har inget foto i telefonen just nu) Jag
0 svar · 2,5k läst
·
Tule54
Tule54: Pysslargrogg :cool: 50/50 Hessa kalkborttagning (finns på ICA o ÖB) och vatten, funkar klockrent (y)
2 svar · 3,4k läst
Hanatsu
Hanatsu: [citat] Har en likadan. Sågar mest MDF med den och det gör den bra. Skenan är glappig, jag har helt enkelt bara mätt med en linjal mellan klingans bak och framkant till mothållet. Ingen precisionsmaskin direkt, dock gav jag bara 1500 för den. Min vibrerar inte alls så det problemet har jag inte haft. Dock gick strömkabeln av internt av normalt slitage vilket är konstigt efter 2 års
68 svar · 41,7k läst
·
E
Anonymiserad 433451: [citat] Jo är det växel så är det en smörj skruv. öppna och tryck i en rejäl klick fett.
17 svar · 4,9k läst
·
I
ivp: [citat] Nu har jag gett orimligt mycket pengar till LN/Veritas redan :-) men visst om QS bara rakt av snor deras design och de förbättrningar som tas fram så kan jag tänka mig att vänta ut att de kommer i lager igen och hosta upp de extra slantarna.
5 svar · 2,9k läst
O
oskarsch: [citat] Okej, tack för svar. Eftersom den blåser rätt hårt, även om den är bara på 86W... Så tänker jag att den kommer tömma mitt 10kvm rum ganska snabbt?
24 svar · 9,1k läst
·
Kim Gyllenhorn
Kim Gyllenhorn: @Vermilion annars säljer den här firman/göbben på tyska Amazon allt från själva plattan till hela bordsskivor, nån sorts lyft mm, till just POF 1400. https://www.ebay.de/itm/233875756276 Har själv varit för snål för att testa, jag köpte den här i stället: https://www.ebay.com/itm/Frastisch-Tischfrase-Einlegeplatte-Befestigungsplatte-Grundplatte-fur-Oberfrase/254960299739
7 svar · 10,4k läst
L
Anonymiserad 156538: Jag har en enkel lagerhylla i trä med ett antal hyllplan som jag ställer där ett större arbete pågår. Ser man till att lägga allting där som man använder så har man inte så många olika ställen att leta på :-) Det är värre vid utomhusarbeten där man inte kan lämna verktygen på grund av risk för stöld eller regn, där har jag inte hittat någon vettig lösning.
11 svar · 3,5k läst
G
gusvo085: [citat] Om du inte vill svettas kan man undra vad löpbandet ska lagas för?
18 svar · 9,3k läst
·
13th Marine
13th Marine: Jag lägger ut en annons här helt enkelt =)
9 svar · 1,4k läst
·
S
seniorkonsult: Ser ut som en rubank!
4 svar · 758 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.