2 397 läst ·
1 svar
2k läst
1 svar
Min nya Dewalt bordssåg har ett sågbord som inte är plant. (Är jag för petig?)
Som rubriken säger köpte jag nyligen en Dewalt bordssåg (DWE 7485).
Jag har märkt att själv bordet inte är plant. Inte jätte ojämt, men ändå så pass att vattenpasset vickar en aning.
Är jag för petig, eller är detta skäl nog för att reklamera sågen? Kan tillägga att det är min första bordssåg jag kommit i kontakt med och vet inte riktigt vart man brukar lägga ribban på över hur noggrann man ska vara..
Bifogar lite bilder, om än det inte är lite lurigt att få med på bild
.
Åsikter?
Jag har märkt att själv bordet inte är plant. Inte jätte ojämt, men ändå så pass att vattenpasset vickar en aning.
Är jag för petig, eller är detta skäl nog för att reklamera sågen? Kan tillägga att det är min första bordssåg jag kommit i kontakt med och vet inte riktigt vart man brukar lägga ribban på över hur noggrann man ska vara..
Bifogar lite bilder, om än det inte är lite lurigt att få med på bild
.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Åsikter?
Hej. Jag gjorde om ditt ljustest med vattenpass på min två år gamla Dewalt DW745 och får också en del ljusgenomsläpp dock med mycket mindre vinkel jämfört med dina bilder. Sågen har gått mycket under dessa två år och jag har varit väldigt nöjd med sågprestanda som byggsåg. Kollade med bladmått hur stora ojämnheter jag kunde hitta mellan bordsytan och vattenpasset. Vattenpasset på 60cm glappar inte på något håll om hela längden ligger an mot bordet. Där jag kan finna ett glapp är på framsidan (inmatningshållet) av sågbladet till vänster och höger om insatsskivan. Vänster och höger från sliderna mot ytterkant av bordet är det mycket plant.
På en begränsad yta på vänster och höger sida om sågbladet innan insatsen är glappet maximalt 0.4mm. För övrigt är glappet mindre även längs insatsskivans långsidor. Men var alltid noga med att justera insatsskivans höjd. Skickar med en bild på sågresultat på tunna snitt på reglar
På en begränsad yta på vänster och höger sida om sågbladet innan insatsen är glappet maximalt 0.4mm. För övrigt är glappet mindre även längs insatsskivans långsidor. Men var alltid noga med att justera insatsskivans höjd. Skickar med en bild på sågresultat på tunna snitt på reglar
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara