Är det nån som har erfarenhet av denna?
Bosch GTB 12v med tillhörande skruvautomat.
Är kraften nog för mindre Gipsjobb?
Pallar den även plyfa och spån?

Tack på förhand
 
  • Bosch GTB 12V gipsskruvdragare utan batteri visas på skärmdump från en webbplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T tomas123 skrev:
Är det nån som har erfarenhet av denna?
Bosch GTB 12v med tillhörande skruvautomat.
Är kraften nog för mindre Gipsjobb?
Pallar den även plyfa och spån?

Tack på förhand
Det är inte vad du frågar efter, men..
Jag använder mina 12V Bosch till allt från att skruva trall till att sätta både OSB och gips.
Fick nyligen bevisat att det går att hålsåga med dom också,så kraften finns.
Så nog ska GTB'n orka med det den är avsedd för. (y)
 
Ah, tack för info. Har både 12 o 18 serie men var nyfiken på 12 då den tror jag skulle vara Såå mycket smidigare sätta skivor pga storlek, vikt mm..
Skaffa 12v nyligen men inte hunnit testa så mycket styrka i den ännu.
Tack

Tomas
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Blev det något köp av denna?

Har 12V blå bosch och 18V HiKokisystemen, så funderar på denna med magasinstillsats, alternativt Hikokis 18V variant. 12V väger mindre och tar längre skruv, men har lägre varvtal. Frågan är väl om den även orkar med OSB/plyfa/golvspån? Men det kanske inte HiKokin gör heller...

https://www.proffsmagasinet.se/mask...vdragare-utan-batterier-och-laddare-js17040-2

https://www.proffsmagasinet.se/mask...z0kQe2QRtilakjwiUVq7MPeOZ23p61iBoCq50QAvD_BwE

https://www.proffsmagasinet.se/mask...ruvautomat-utan-batterier-och-laddare-2330059
 
Kanske inte ett svar på frågan, jag blev dock nyfiken. 12V maskinen är specad till 11 Nm. Jag kunde inte hitta samma spec för Hitachin men deras sladdmaskin är specad till 10 Nm.
 
  • Gilla
Edvuld
  • Laddar…
Nej det har inte blivit något köp. Ännu…
Projektet var för litet för att motivera köp av automat.
Dyker det däremot upp större byggande hemma kommer jag ej tveka att köpa.
 
  • Gilla
Edvuld
  • Laddar…
Kanske chansartat 12v till om man ska skruva mycket plyfa, osb.
Men HikoKi 18v måste klara det galant. Tror de e rätt bra grejor.
Det är min gubbgissning i vart fall.
 
  • Gilla
Edvuld
  • Laddar…
T tomas123 skrev:
Kanske chansartat 12v till om man ska skruva mycket plyfa, osb.
Men HikoKi 18v måste klara det galant. Tror de e rätt bra grejor.
Det är min gubbgissning i vart fall.
Nog orkar 12V med.
Jag skruvade skivorna, OSB och gips, i garaget med GSR10,8V för 13 år sedan.
 
  • Gilla
Edvuld
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Nog orkar 12V med.
Jag skruvade skivorna, OSB och gips, i garaget med GSR10,8V för 13 år sedan.
Kul att höra att det fungerar. Då släcktes mina tvivel :)
Tack
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.