nanowire
nanowire: [citat] Segt att slipa väggarna med en sådan
16 svar · 2,7k läst
N
Anonymiserad 433451: [citat] Varsågod,, hoppas de hjälper och är till nytta. Har du frågor eller funderingar så finns jag här någonstans... Bara sparka på stenen jag gömmer mig inunder... Så kommer "trollet" fram:crysmile:(y)
21 svar · 5,6k läst
·
Dan_Johansson
Dan_Johansson: Ta med den dit och testa?
3 svar · 1,1k läst
F
fsn: [citat] vem säljer dessa i Sverige? Såg att dom vad Danska precis som AC, kanske ingen slump.
31 svar · 11,6k läst
·
nanowire
nanowire: [citat] Skentvingar är absolut bra att ha ibland men oftast går det bra, och snabbare, utan.
5 svar · 1,8k läst
·
L
Lilllen: Länk till tråden: https://www.byggahus.se/forum/threads/laser-funderingar.394264/#post-4386125
22 svar · 4,2k läst
·
O
Octavianus: Abranet även heter slipnäten jag har. Det jag undra är dels finns det bättre Slippapper med befintlig maskin jag kan köra med, som är snabbare? Hur är det med diamantslip typ flex om jag ska hyra en, kan man slipa superlent med en sådan eller blir det grövre? Går det väldigt mkt fortare än med excentern?
4 svar · 1,3k läst
F
fribygg: [citat] Jag villhövde en slagskruvdragare för att slippa förborra för 6x120 och 8mm franskskruv i gammalt tätvuxet virke samt i ek med min gamla 14,4V skruvdragare, om jag hadde haft ro att förborra hadde jag fortfarande använt den 10 år gamla Boschen men det fick bli ett sett med slagskruvdragare och skruvdragare från Makita och det är bekvämt. Det är skillnad på behöver och
83 svar · 10,9k läst
·
N
Nygge72: [citat] Jag köpte en Dewalt spikpistol, med batteri. Är mycket nöjd med den måste jag säga. Kör Essve spik för panel med runt huvud. Sen kör jag in spiken så den sticker ut 0,5-1cm och handslår sista biten, så det ej riskerar att skjuta in för långt i trä. För är det något jag märkt så är det att det är stor skillnad på panelkvalite från olika batchar, och därmed går
96 svar · 40,4k läst
·
H
Huzzbutt: Jag har märkt samma sak med samma betänkligheter som du har. GEX 40-150 kan knappast ses som en värdig ersättare, även om den är billigare.
1 svar · 2,7k läst
S
SnickareHobb: Har under de senaste månaderna köpt några Makitamaskiner via amazon.se. Tänkte registrera dem hos makita.se för 3 års garanti, men det går ej av två anledningar: 1. Amazon finns ej som auktoriserad återförsäljare. 2. Min maskin finns ej (dvs DUC355 säljs ej av Makita.se) Har inte testat med dom två andra maskinerna jag köpt, men dom kommer båda att misslyckas på punkt 1, även om
0 svar · 2,8k läst
raveper
raveper: Köp en sats från Bosch så brukar det bli lite blandat. Smidigt med en sticksåg ibland men när det ska va lite noggrannare typ foder brukar jag såga med fintandad vanlig handsåg.
1 svar · 1,5k läst
P
Pysslarn: Du har ställt en verktygs-/maskinfråga i möbelsnickeriforumet; det händer titt som tätt. Men förmodligen hade det varit bättre om den postats i underforumet "Verktyg, maskiner och fordon". Där hänger alla nördar med kunskap om verktyg och maskiner och därmed är det troligare att du får svar på din fråga där. Jag anmäler ditt inlägg till moderator så flyttar han den till rätt
1 svar · 966 läst
U
Utsliten och utdömd: Väcker denna lite till liv igen! Hur ofta använder ni som har 360 grader, just den funktionen? Jag tittar på att pensionera min gamla black&decker laser. Den har använts flitigt men en sak har jag stört mig på och det är att linjen inte är så skarp och aning tjock på 4-5 meters avstånd. Jag har kollat lite på GLL 3-80 G men tycker den lider av samma problem. Lutar just nu mot en Leica
30 svar · 15,9k läst
·
M
Mickebandsåg: Även jag kör HKC till bygg och TS55 till fina snitt. Kör alltid med dammsugaren till sänksågen så känner inte något större behov av en batteri sänksåg
7 svar · 3,9k läst
S
SM4UKE: Gamla och nya passar ihop - men inom rätt serie. Grejerna du har är de gamla klassiska hobbybrännarna och de finns fortfarande kvar. Finns cyklonbrännare, vanliga brännare och en bred variant för att valla skidor och ta bort färg med. https://www.loofsgasol.se/produkter/sievert-produkter/brannarsystem/latta-lod/index.html Man ser ofta grejer till salu på Tradera, kolla under "Samlarsaker
1 svar · 3,3k läst
·
Sturmtiger
Sturmtiger: Detta är en bra tråd. Mycket information från olika håll. Undrar hur ni förhåller er till Kitty märket. De dyker ju upp ibland till försäljning.
35 svar · 33,9k läst
·
Y
Yrrol: Kan återkoppla att biltemas borr ihop med min slagborr (i rent borrläge och med vanliga chucken) löste uppgiften utan några svårigheter alls. Tack för tipsen. ;)
16 svar · 7,3k läst
D
daniel_nordlund: Jag undviker nog att ha åsikter om andra tillverkare eftersom jag är ju lite partiskt. ;) Men något man skall kolla på är även styrkan. Rätt säker kjell och co samt LFS är maskiner som skall ge lite ozon under en lång tid. Fördelen är att man får mindre biprodukter. Nackdelen är att man inte kommer upp i den höga ozonkoncentration som kan behövas för bland annat att döda
7 svar · 4,4k läst
Snailman
Snailman: Det lilla trebenta stativet som följde med har i botten invändig grov gänga, men i toppen har den utvändig klen kameragänga, men det följer med en adapter som gör om den klena gängan till utvändig grov gänga (så lasern kan skruvas fast). Lasern har på ovansidan invändig klen kameragänga och väggstativet har utvändig klen kameragänga.
11 svar · 3,5k läst
·
Music Man
Music Man: [citat] Tack för tipset. Nu är en sådan beställd. antar att det funkar lika bra till håltagning i betong? Har en tjock betongmur som jag skall sätta fresh fläkt i.
4 svar · 2,5k läst
avtandil Javrishvili
avtandil Javrishvili: [citat] bli
4 svar · 7,3k läst
·
raveper
raveper: Milwaukee bithållaren kan vara lite irriterande. Sätter man den fel eller att den glider fram i chucken till det röda området snurrar det bara.
75 svar · 20,3k läst
·
C
Crazy 4 ever: Jag har plockat isär min grovdammsugare (A 2254) för rengöring pga användning utanför dess normala rum. Hittills har den mest sugit upp slipdamm, sågspån och dylikt. Nu behöver jag eventuellt suga upp vatten. Jag plockade isär den för att få bort allt slipdamm först och främst, eftersom det kan jaga en för evigt och jag vill inte ha det i heltäckningsmattorna..... Nu när jag ska
0 svar · 970 läst
S
Strontus: [citat] Då är det antagligen aluminium. Vilket är lite synd då skrotpriset är klart lägre då.
44 svar · 10,8k läst
·
FredrikR
FredrikR: [citat] Härligt att höra! (y) Det känns som att ett bara litet spår i plåten ovanför muttern hade underlättat justeringen väldigt mycket, och lär inte ha gjort något mer stolens hållfasthet.
17 svar · 4,3k läst
·
H
Anonymiserad 282191: Nu är ju det här en 11 år gammal tråd! men såg att den fortfarande finns på Amazon dock inte med batteri tror jag:)
6 svar · 2,4k läst
A
Ammar Saeed: Hejsan jag skulle köpa reservdel om ni har
0 svar · 582 läst
·
D
Derbyboy: https://www.biltema.se/hem/stadning/sopborstar/borsthuvud-i-tra-2000046063
2 svar · 2,0k läst
M
Manhunter: Har en likadan DN56 .
4 svar · 4,3k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.