Kan själv!
· Trelleborg
· 19 723 inlägg
Hej forumet!
Jag fick en gammal kompressor på köpet när jag försökte pruta på en pelarborr, har tjänat mig några år, men beställde tillslut en kraftfullare.
Misstänker att intresset för att köpa en tung, svag, fettsmord kompressor är nära nog obefintligt, så att sälja den blir nog svårt.
Så innan den går i metallskrot, finns det något intressant man kan hitta på med den?

Jag fick en gammal kompressor på köpet när jag försökte pruta på en pelarborr, har tjänat mig några år, men beställde tillslut en kraftfullare.
Misstänker att intresset för att köpa en tung, svag, fettsmord kompressor är nära nog obefintligt, så att sälja den blir nog svårt.
Så innan den går i metallskrot, finns det något intressant man kan hitta på med den?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 723 inlägg
Har dålig koll på hur mycket luft blästring behöver, har mest haft den till att pumpa däck.A ansic skrev:
Men den är rätt klen 500W eller nått ifall jag kommer ihåg rätt.
Håller med om ljudet, väldigt mysigt att höra den tjoffa, men den nya står i ett maskinrum och stör inte så mycket.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 723 inlägg
0,5kw motor, tja det kunde ändå duga till nåt, typ en polermaskin. Skulle inte slänga motorn iallfall. Köpte en liknande kompressor fast 2.2kw för 300kr, tanken var tyvärr genomrostad då jag trycktestade den (med vatten, har en trycktestare) så jag behöll motorn och slängde resten. Men i efterhand tror jag att jag kunde haft nytta av tanken också i mindre bitar...
Den är djäkligt lik den jag har. Min har snarkventil men ingen fettsmörjning, tror jag?
Men med en stooor tank kan den gå ett tag så har man lite att ta av.
Var smörjer du den?
Hur som helst
Kasta inte bort den. Det finns säkert någon som vill ha den.
När jag vill bli av med något jag tror att någon annan vill ha, sätter jag den vid vägen med en lapp. -Vill du ha den, ta den. På så vis har jag blivit av med diverse grejor.
Staffans
Men med en stooor tank kan den gå ett tag så har man lite att ta av.
Var smörjer du den?
Hur som helst
Kasta inte bort den. Det finns säkert någon som vill ha den.
När jag vill bli av med något jag tror att någon annan vill ha, sätter jag den vid vägen med en lapp. -Vill du ha den, ta den. På så vis har jag blivit av med diverse grejor.
Staffans
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 723 inlägg
Jag lägger ut en annons här helt enkelt =)
Klicka här för att svara