E
Din länk verkar inte fungera.
 
största skillnaden ligger nog i hydrauliken.
känslan,smidigheten i grävrörelsen och även i antal funktioner du kan köra samtidigt...

även hur enkelt det är att få delar vid ett haveri
 
Använd denna info i sökfunktionen på aliexpress
EUOR 5 EPA Home Excavator 1 Ton 2 Ton Global
 
  • Haha
Fixare667
  • Laddar…
Blå minigrävare till salu på online-handelsplattform, prisintervall och specifikationer synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

strax över 317tusen är väl inte billigt?
 
Det ska väl stå "Euro 5", dvs miljöklass på motorn.
Hade inte köpt en sån om jag hade de pengarna över.
 
15tsek för en liten grävare när man ska finplanera trädgård känns småpengar.

Om den så bara håller för endast det så tycker jag det är en bra deal.

Men som sagt, den kan ju gå sönder 1:a dagen och sedan står man ev. utan support.
 
E
Hmm, länken funkar för mig och där står det 15.963:-

Tog en skärmdump:

Skärmdump av en försäljningssida för en kompakt grävmaskin med priset SEK 15,963.78 och fri frakt-markerat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


inte 317.000
 
B
Sen tillkommer tull, antar jag? Svensk moms brukar ju inkluderas på aliexpress nuförtiden, men det lär du kolla.

Jag skulle nog hellre köpt en begagnad maskin av känt fabrikat än en ny av lite mer okänd kvalitet.

Men det finns helt klart kinagrejer med bra kvalitet. På jobbet så köper vi in en hel del utrustning från kända europeiska leverantörer. De har i regel fabriker i kina hela bunten. Gäller bara att separera den dåliga kinaskiten från de bra grejerna...
 
P
15963 är väl för "cab", dvs någon form av tak ? Billigaste maskinen verkar vara 66k
 
  • Gilla
Riverground och 1 till
  • Laddar…
För att diskussionen skall hamna rätt så är det ~15kkr för Cab. Jag tror det är skärmen ovanpå eller nått verktyg. Ingen lär sälja en hel grävare för 15kkr.
 
  • Gilla
BSOD
  • Laddar…
E
B BSOD skrev:
Sen tillkommer tull, antar jag? Svensk moms brukar ju inkluderas på aliexpress nuförtiden, men det lär du kolla.

Jag skulle nog hellre köpt en begagnad maskin av känt fabrikat än en ny av lite mer okänd kvalitet.

Men det finns helt klart kinagrejer med bra kvalitet. På jobbet så köper vi in en hel del utrustning från kända europeiska leverantörer. De har i regel fabriker i kina hela bunten. Gäller bara att separera den dåliga kinaskiten från de bra grejerna...
Jo tull lär nog krävas, och moms antog jag att dom lägger på med men det kanske ingår.

Ja det är väl det som är frågan, om det är pengar i sjön eller om man faktiskt får nåt värde av det :=)
 
MrJay
Jag tror att ”haken” är frakten, nu när en container ligger på över 100 lök.
 
Tror jag läste fel.
Det vara hytten som kostade 15tsek. Billigaste maskinen 66tsek...
 
E
Som vanligt på Kinesiska sidor så är allt väldigt otydligt.

Men ok, troligtvis är det hytten som kostar 15.000 och den enklaste grävaren runt 66.000.

Frakt ingår, dock bara till hamnen så man får hämta den själv därifrån.

Men 66.000 är ju ändå mycket billigare än en minigrävare du hittar i Sverige. Men ok, kanske bättre att köpa en begagnad
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.