J
jonko: Gissningsvis köper Hilti hållarna från Wera, deras skruvdragare var i alla fall tidigare från Panasonic.
1 svar · 1,2k läst
L
Lilllen: [citat] Snyggt! Men vad är det för rör? Ser väldigt tjockväggiga ut.
16 svar · 11,7k läst
·
K
Karlkatt: [citat] Ja just det, längtar efter att hyvla nu :) Måste säga att att köpa en rikt och plan var det bästa vi gjort till snickeriet. Billig peng men så användbart.
8 svar · 3,3k läst
·
K
kioskdavid: tänkte direkt på denna tråden https://www.byggahus.se/forum/threads/skrotvaerde-gammal-svets.429039/
1 svar · 2,0k läst
13th Marine
13th Marine: [citat] Alltså, jag är inte säker på att textad skånska skulle bli nått bättre?
78 svar · 10,8k läst
·
T
TriNitro: Dubbelsidig tejp så tejpar du ihop lilla biten du ska såga med en stabilare bit som du kan hålla i utan problem. Såga och dra isär bara. Eller om du inte har det ta vanlig tejp på båda bitar sen limma ihop på tejpen med superlim och aktivator så det går snabbt. Länk som visar det hela. Från 3min typ. [MEDIA=youtube]ErObChx4gqk[/MEDIA]
11 svar · 2,4k läst
·
DennisCA
DennisCA: Jag köpte en 96-pack Ticonderoga pennor, har dom lite överallt [bild]
25 svar · 13,0k läst
·
P
Pära´n: Tack för att du frågade det här. Precis samma problem, på samma plats, med precis samma modell av maskin har jag blivit drabbad av i dagarna, gnisslar så att det gör ont nästan i öronen. Tyvärr hade jag inget universalfett hemma, utan jag har sprayat på med en krypolja istället häromdagen. Det funkade i ungefär 15 minuter innan gnisslet kom tillbaks. Så man måste nog ha fett ändå.
4 svar · 9,0k läst
·
S
sinuslinus: Klingan är nog snedställd mot skjutriktningen så att klingan tar i i bakkant och flisar.
14 svar · 3,8k läst
·
K
Kagesjo: [citat] nej tyvärr, det fick bli en ny. Då jag lät en kunnig titta på maskinen som konstaterade att det behövdes reservdel som kostade för mycket för att det skulle vara värt att laga.
21 svar · 5,6k läst
Biggle
Biggle: Trodde TH bara var för Alupex. Men än så länge tycks det mesta jag trodde jag hade listat ut var fel, så visst, varför inte :) Någon som kan något ( till skillnad från mig) borde skriva en bra guide om rörkoppling som går att förstå. Tror vi stänger det här ämnet nu innan det blir ännu mer förvirrande.
4 svar · 2,6k läst
·
V
Vagabond78: [citat] Tack för hjälpsamma rader och råd!
16 svar · 3,9k läst
F
frasen_36: [citat] Vad menade du med "inte våga"? Det värsta som kunde hänt är väl att det skulle fortsatt läcka? :D (Men än så länge är det helt tätt) [citat] [citat]
12 svar · 1,7k läst
·
Silly Bear
Silly Bear: Tjena Har tänkt köpa mig en skruvautomat och kör Makita på resten av mina 18v verktyg men har läst recensioner som är några år gamla som inte var allt för positiva om Makitas skruvautomater När jag googlade runt lite så hittade jag 2 modeller där det står att det är förbättrad nos och matardel Någon som har provat Makita DFR450ZX eller annan ny modell och har några åsikter om
0 svar · 1,1k läst
katos
katos: Finns flera maskintillverkare som har det redan. Griggio unica safe t.ex. Har för mig ämnet har diskuterats tidigare här. Altendorf hand guard verkar bygga på annan teknologi men funktionen verkar liknande
2 svar · 1,1k läst
M
Mickebandsåg: Jag tackar och bockar :cool:
18 svar · 6,9k läst
·
M
McNulty: [citat] Högre motoreffekt gör ju att varvtalet inte minskar lika mkt. vid belastning. Dvs. flödet kan bibehållas.
4 svar · 1,1k läst
·
J
JPW: Min förra tigersåg gick sönder häromsistens så jag köpte en ny Makita JR3070CT enligt forumets allmänna rekommendationer. Jag är inte tigersågvirtuos men tycker möjligen att den inte håller fast bladen lika stabilt som den förra gjorde. Det är ett glapp i samma plan som sågsnittet, liksom. Inte mycket men nog tycker jag att det möjligen blir lite onödigt svårt att starta snittet
0 svar · 810 läst
·
F
Fuskbyggare: Hej, Är det någon som vet om man kan sätta i slipbara hyvelstål i Felders systemhyvelkutter? mvh Fuskbyggare
0 svar · 569 läst
S
Smedberm: Är det någon som har koll på vilket färgnummer det är på Roblands gröna maskiner.
0 svar · 497 läst
H
heimlaga: Jag har konstaterat att det skall vara en ganska kraftig maskin att dra en 38mm träborr som det skall vara då man timrar. Jag använder en Eibenstock av den här modellen. Kostade 700 euro och var värd sitt pris. https://www.eibenstock.com/en/products/professional-group/steel-and-metal-construction/hand-held-drilling-machine-ehb-32-2-2-r-r-l Innan det hade jag en litet klenare maskin men den
8 svar · 2,7k läst
·
fremax
fremax: Kör! Går i samma planer :) Med vänlig hälsning, fremax
1 svar · 1,4k läst
·
Henrikn137
Henrikn137: Den slutliga lösningen blev att jag förlängde den trasiga vajern med en ny bit som jag fäste med flera vajerlås:crysmile:. Gjorde en ny ögla av den nya biten och satte fast vid hantaget. Det har hållt i 4 klippningar nu så det verkar funka(y)
11 svar · 6,5k läst
·
S
Stefan61: Jag kan lägga till att jag skaffat en 8 mm spännhylsa (deWalt) och en extra fästmutter för denna (från Trend i Storbritannien). Nu går det snabbt och lätt att byta spännhylsa och och frässtål! :) //Stefan
11 svar · 7,9k läst
·
T
Taren43: Ibland är de enkla lösningarna bäst :rofl: jag ska se vad jag finner på paradisön Åland i plexiväg!
2 svar · 1,7k läst
B
Byggfuskarn: Köpt och använt. Visserligen fanns det bara för metall/trä, inte bara metall, men den kapade spikarna fint ändå. Den här multitoolen från Makita är enda verktyget jag har som vibrerar i stället för att på något sätt snurra. Ett riktigt bra och mångsidigt verktyg. Men finns det någon större slipplatta än den där trekanten? Och mindre också för övrigt.
3 svar · 1,5k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Ansåg de att du hade varit vårdslös eller av vilken anledning?
3 svar · 1,5k läst
Chubba
Chubba: En Dremel går under kategorin ”verktyg man inte behöver men ändå måste ha”. Vid just de tillfällena är den ovärderlig…
32 svar · 10,4k läst
L
Lovan83: Jag har inte heller en 90. Jag upplever att safir har längre livslängd när man misshandlar men jag håller nog med om att granat är riktigt bra papper. De tappar absolut lite skärpa när du använt de en liten bit men så gör alla papper (som jag känner till). Jag gissar att värme är ditt stora problem. Lägre rotationshastighet och/eller stänga av Rotex-läget. jag vet inte hur
5 svar · 2,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.