F
FreddeB62: Bauhaus var fantastiska och förtjänar en stor ros!
12 svar · 4,6k läst
·
T
Toye_: [bild] Jodå ibland, tex på Makita DDF484 som vi lagar flera av varje vecka eftersom det är en av dom vanligaste skruvdragarn, så är statorn en lös del. Kan nog räkna dom gångerna man har bytt stator eller rotor på en DDF484 på en hand. Men visst, dom flesta sitter ihop med statorn. Men det betyder ju inte att det är nått i motorn som går sönder för det.
29 svar · 7,2k läst
·
S
Scybalum: [citat] Nja... Jag har använt Festool skenor i många år. Visst blir det rakt, om du inte kopplar dem utan har flera i alla de längder du behöver. Eumenia hade jag i kanske 10 år. Otroligt stabil och tyst. Modellen med 600 mm arm. Så idén med en stabil arm som du kan fästa såg och/eller fräs på är riktigt bra. Att jag sålde min beror till största delen på att jag vill ha större
11 svar · 2,6k läst
J
JFrisk: [citat] Inget silikon på ytor där sånt du ska måla/lacka nuddar! Använd korrekt vax. Jag köpte Metabo Waxilite även super Glide från Felder brukar rekommenderas.
4 svar · 1,9k läst
Joddela
Joddela: [citat] Den som sitter i min är en kilrem 710, dock lite slapp. Verkar vara anpassat till 680-700 ca
11 svar · 17,9k läst
·
Violina
Violina: [citat] Gött :D
21 svar · 3,5k läst
·
wildeside
wildeside: [citat] Min vana trogen så döda jag alla garantier genom att göra så här. 1 fördjupning i maskin halsen/fästet för kabeln. 2 Montera två små ledlampor bredvid fästet för frässtålet. 3 satt fast en batterilåda med kardborre och kontakt, så att när det inte behövs eller är i vägen så är det enkelt att ta bort batterilådan. Kanske inte den smidigaste lösningen till en
8 svar · 8,0k läst
W
WFD: [citat] Tack, jag har letat men eftersom den är två dagar gammal så kan det förklara varför jag fallerat i mitt sökande :)
15 svar · 10,5k läst
·
Lostmoose
Lostmoose: Jag brukar använda wd40 eller 5-56 att smörja/kyla när jag borrar i metall, mest för att det är så smidigt att applicera och kladdar inte så mycket. I övrigt så är det vid rengöring det (med fördel) används. För långsiktig smörjning är nästan vad som helst bättre.
10 svar · 33,6k läst
useless
useless: Det är väl typiskt billiga skruvstycken i gjutgods. Jag har själv knäckt ena 'käken' på ett billigt kinaskruvstycke när jag skulle bocka ett rör.
12 svar · 10,5k läst
·
F
fangalid: Hej! Har en batteridriven borrhammare vars chuck verkar kärva. Lossningshylsan går inte bak tillräckligt för att borret ska släppa. Oavsett hur mycket jag tar i. Har provat vänt uppochner och hängt över den med mina 90 kg utan att den släpper. Är det någon som har idéer på hur man kan få lös den? Det är väldigt tajt mellan borr och borrfäste så vet inte om man kommer åt att
0 svar · 2,0k läst
F
fsn: [citat] Ett rätt begränsat nyttovärde om man ser till arbetsinsatsen eller? Tror det är roligare med riktiga formsprutor.
11 svar · 3,7k läst
·
N
Nikorasu: Har också en 16G. Har fungerat fint till tak- och väggpanel.
6 svar · 7,7k läst
Hep
Hep: Jag skulle kanske komma in, men min dator varnar för att sidan troligen är skum och vill att jag ska låta bli.
2 svar · 2,1k läst
Alltgår
Alltgår: [citat] Tack! Där handlade jag ju andra grejer alldeles nyligen :crysmile:
2 svar · 1,7k läst
U
Uppner: [citat] Vad jag kan se, känna eller höra pyser det inte ut någon luft från varken den eller andra ställen. Men då kompressorn är brutalt ljudlig är det svårt att märka av mindre ”pys”. Övertrycksventilen verkar dock fungera som den skall.
33 svar · 15,2k läst
·
B
boggitek: [citat] Fick du någon lösning på att få ut chucken? Har exakt samma problem. [citat] [citat] [citat]
17 svar · 8,8k läst
·
G
Göran Nilsson2: Skulle försöka handla en kvalitetsramp från rigid eller lazer , finns bra här https://nordeye.com/
9 svar · 7,4k läst
FredrikR
FredrikR: [citat] Nånstans är det en inbyggd avvikelse, ska dubbel kolla ritningen, med lite tur är det jag som klantat mig.... :thinking: Kolla in de "fria" hålen som är frästa med roterad mall, ovala.. :rolleyes: [bild]
66 svar · 12,2k läst
·
C
CalleD: Hej där ute! Har byggt min egna kåpa/kapell till bilsläpet. Då det blev mycket bättre än jag föreställt mig (skulle först bara användas när släpet stod parkerat på tomten som väderskydd) så skulle jag nu vilja investera i ett par gasfjädrar för att enklare kunna lyfta/öppna det (användas permanent). Någon som har tips på tillverkare som är värd besväret? Hade tänkt mig
0 svar · 778 läst
·
T
Turee: Hej! Jag har en Fein skruvdragare med quick chuck och jag undrar om metabo quick tillbehör passar? Av bilder att dömma ser de väldigt lika ut.
0 svar · 649 läst
C
cpalm: [citat] Ah, OK, har sett båda varianterna. Rätt fiffigt med rundstrålande faktiskt då man kan hänga upp dem och lysa upp ett större område. Men kanske inte för just det aktuella ändamålet. :)
18 svar · 5,0k läst
·
Alfredo
Alfredo: [citat] Om du knackar lite på den rörliga delen som skruven går igenom kanske du får det att släppa. Typ "småvrid/rucka" på skruven samtidigt som du knackar på tången i olika riktningar.
6 svar · 1,5k läst
·
T
Troberg: Jag behöver en sprint, i M8, som her ena änden med ett fliplås som på första bilden, och andra änden med ett excenterlås som på andra bilden (gärna med mindre handtag). Jag vet att jag sett sådana, men kommer inte ihåg var eller vad de heter. [bild] [bild] Någon som vet, eller måste jag göra egna?
0 svar · 1,3k läst
nanowire
nanowire: [citat] De alstrar värme så länge en använder dem. En kan ju ha något batteri innan för jackan så det håller värmen vid paus när det är riktigt kallt. Jag klöv frusna reglar vid -14 här om dagen och det var inget problem.
29 svar · 3,7k läst
MickanV
MickanV: [citat] Hej Skutten - min centraldammsugarmotor har skurit ihop - inget rör sig. Var hittar jag reservdelar - i detta fal en komplett motor?
16 svar · 19,3k läst
S
sepeca: Jag använder den i min hemmagjorda arbetsbänk där jag har ett antal hål där jag tar av den och sätter under bordet för att spänna fast saker mot bordet.
8 svar · 2,7k läst
·
Heij83
Heij83: [citat] Hej, nej dem är fortfarande tysta så det fick bli nya. Har du något bra tips för att få liv i dem?
6 svar · 12,6k läst
A
ArneTW: Skulle gott kunna vara ett reklamationsärende... Inte värt att lägga så mycket energi på kanske men passerar man försäljningsstället och har kvar kvittot så har du nog en skaplig chans att få en ny klinga. /ATW
1 svar · 3,8k läst
galento
galento: [QUOTE="Troberg, post: 4511534 Hade det varit upp till mig så skulle jag kört in dem, men den högre makten här hemma (frun) säger att jag inte får...[/QUOTE] :cool: Förstår , frugan här kör hoj själv så då är det lite lättare ;)
24 svar · 8,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.