Släpljus får du väl med vilken arbetslampa som helst. Gäller ju bara att placera den så att den ger ljuset utefter vägg/tak. Och att lägga nästan 4 tusen för den där lampan är inget jag skulle göra... Visst, den är liten och kompakt men alldeles för dyr....

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Ja bara släpljus är ju inte svårt med att få det som festool lampan med bredd och att kunna ha ljuskällan i taket eller väggen medans man jobbar. Festtool lampan et är naturligtvis inget som en vanlig privatperson (kanske husbyggare?) köper. Därför undrade jag om någon visste någon lampa som liknar den festtool har

En led ramp till bilen kanske funkar eller så blir det för skarpt

• Gilla
jejdig
  • Laddar…
nino nino skrev:
En led ramp till bilen kanske funkar eller så blir det för skarpt
det hade kanske funkat sen fixa så man kan ha rampen på något stativ

Till vad ska du använda den till?

garvin garvin skrev:
Till vad ska du använda den till?
Släpljus, dvs belysning från låg vinkel nästan parallellt med ytan, ger skuggeffekter som förstärker och synliggör defekter och avvikelser. Bra vid målning, spackling, slipning, hyvling och dåligt vid porträttfotografering.

• Gilla
jejdig och 1 till
  • Laddar…
Ja har en sådan därför jag undrade.

jejdig jejdig skrev:
Ja bara släpljus är ju inte svårt med att få det som festool lampan med bredd och att kunna ha ljuskällan i taket eller väggen medans man jobbar. Festtool lampan et är naturligtvis inget som en vanlig privatperson (kanske husbyggare?) köper. Därför undrade jag om någon visste någon lampa som liknar den festtool har
https://www.jula.se/catalog/el-och-...SnbzIvoTPiY2OtvsC8AaAkFEEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
kombinerat med en
https://www.jula.se/catalog/el-och-...grenare/forlangningskablar/skarvsladd-403274/
Klipp honan och se till att säkra dragavlastning på insidan av armaturen.

• Gilla
jejdig
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
[länk]
kombinerat med en
[länk]
Klipp honan och se till att säkra dragavlastning på insidan av armaturen.
Bra!bDet skulle vara intressant. Ska se om jag kan hitta/bygga ett stativ

Vilken vettig människa köper en sån där lampa för 4000:-? En vanlig sladdlampa får man ju för ett par hundringar.

useless useless skrev:
Vilken vettig människa köper en sån där lampa för 4000:-? En vanlig sladdlampa får man ju för ett par hundringar.
Är du yrkesmålare och dessutom har allt annat i festool. så varför inte? Säkert väldigt smidig, men som jag skrev är den naturligtvis inte för privatpersoner.

Fast jag har kollat lite på den själv, har redan stativet då jag har stora Festoollampan så för 3000:- skulle den va försvarbar.

Stefan N Stefan N skrev:
Fast jag har kollat lite på den själv, har redan stativet då jag har stora Festoollampan så för 3000:- skulle den va försvarbar.
Näe, minst 2500:- för namnet Festool och själva lampas/armaturen kostar nog inte ens 500:-

C
Apropå biltillbehör finns det ju sådana långa "lysrör" avsedda för bilverkstäder att t.ex. hänga under motorhuven. Det kanske kan funka?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.