Vart vänder man sig om man behöver köpa ny rem till bandsågen?
De stog inget på remen som satt tidigare,men kan man mäta den rakt av eller vad gör man?

mvh Tåsta

Du kan börja med att skriva vad det är för bandsåg, märke och modell :)

Hej !!
jag hittar inget namn på bandsågen ,de är en äldre modell tror jag.
Jag laddar upp en bild på den. Remen som satt tidigare var en gummi rem helt rund.

• IMG_0197.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Denna modell säljs (eller såldes åtminstone) av Clas Ohlson. Slå dem en signal och se om de kan ordna fram en rem.

Jag hade en sån bandsåg innan och precis som Daniel säger så kan du köpa rem av dom. Tror att det skall vara den som är länkad här. Men kolla med dom, personalen på maskinverkstaden brukar vara bra på att hjälpa till.

Tack på förhand jag ska köpa en o testa!!!
mch Tåsta

Hej igen! har nu varit i kontakt med CO och deras maskin verksta, dem hade på lager och kommer med posten. Tack igen
Tåsta:D

• Gilla
Wheelabrator
  • Laddar…
Gammal tråd, men samma sak för mig. Bandsågen ser ut exakt som denna, men saknar den där runda trä(?)färgade detaljen nere till vänster. Nu har det ju gått 6,5år sedan denna tråden, men jag får väl också höra av mig till CO.

Kan man få direktkontakt med deras maskinverkstad?

nimhed skrev:
Bandsågen ser ut exakt som denna, men saknar den där runda trä(?)färgade detaljen nere till vänster.
Ser ut som en slip. En mindre modell av en skivslip.

Du kanske kan kontakta https://www.rembutiken.se/ om inte CO kan hjälpa dig?

Redigerat:
Inte självklart att hitta runda remmar på deras sida, men det går kanske bättre om man hör av sig till dom. Jag börjar med CO.

Tack för hjälpen! :)

Rickard Svensson Rickard Svensson skrev:
[länk]
Den som sitter i min är en kilrem 710, dock lite slapp. Verkar vara anpassat till 680-700 ca

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.