T
Tovin: Ja men typ så tänker jag.
3 svar · 1,3k läst
·
R
rikard454: En uppdatering på min egen tråd efter en massa år :) Jag fick aldrig tag på några sådana här ”filar” men jag har provat att dona till några själv med hjälp av dubbelhäftande montagetejp och smala remsor av slippapper. Och jag måste säga att det fungerar över förväntan, inget man slipar stora ytor med naturligtvis men för små ”pillerjobb” fungerar det briljant :) /Rikard
5 svar · 2,5k läst
·
H
heimlaga: Vad är sönder i motorn? Det går säkert att reparera.
3 svar · 2,8k läst
nino
nino: Köp en beg festool blandare, den säljer du för samma pris när du är klar. Köpte min beg för 15-18år sen, har blandat åtskilliga ton med fix och flytspackel och den är precis lika bra som när jag köpte den. Har varit en uthyrningsmaskin så den har säkert blandat många ton innan jag köpte den
6 svar · 764 läst
norrbottenssnickaren
norrbottenssnickaren: [citat] Nej det var mycket snack och lite verkstad. Passade inte min verksamhet tyvärr.
25 svar · 11,8k läst
·
nanowire
nanowire: [citat] Tror inte jag skulle våga såga på betongen utan en tjock xps-skiva under. Arbetsbänken på bilden ovan har inga skruvar eller spikar i sig så på den är jag modigare.
20 svar · 4,2k läst
·
P
Peter Thor: Då hoppar jag slagborren, tack för svaren!
4 svar · 1,8k läst
J
johnjohnjohnjohn: Tack alla för utförliga svar! Jag satsar på adaptern från Hornbach för enkelhetens skull
6 svar · 3,9k läst
R
Robert-san01: Jag har en BH1A2500 och den ångrar jag inte.
36 svar · 10,3k läst
·
C
cpalm: [citat] Håller med, den där skruven är ingen genomtänkt konstruktion. Har flera gånger varit på vippen att hämta bågfilen och korta den nån centimeter. :rofl:
6 svar · 1,5k läst
Ola C
Ola C: [citat] Aha, ja där va ju lite mer gaffelrör, den där prylen du håller i handen agerar ju övre mutter även om den inte ser ut som vanligt.
11 svar · 3,0k läst
·
C
cope: [citat] https://www.proffsmagasinet.se/maskiner-verktyg/natdrivna-verktyg/fras/makita-rp2300fcxj-handoverfras-2300-w-hp14530
2 svar · 1,5k läst
R
rikard454: Hej alla! Jag har en liten amatörmässig rikt- och planhyvel sedan säkert 20 år tillbaka (en Woody MH160). Jag har inte använt den speciellt mycket genom åren men jag börjar fundera på om inte stålen börjar bli slöa… Det finns billiga (drygt 250kr för ett par) nya stål att köpa, men jag tror även att det går att vända stålen. Att köpa en Tormekjigg för att slipa stålen lär
0 svar · 956 läst
O
Oliver Fredriksson: Hej, jag behöver lite hjälp med min elscooter. Jag får upp varningsnummer 19 och 21 vilket innebär "Battery voltage is abnormal, check battery, control card, cable connected."(19) och "Battery communication failed, check battery, control card, connected battery cable"(21). Jag har precis bytt gas och broms pedaler men har fortfarande ett batteri som ej fungerar vilket gör att jag ej kan
0 svar · 1,1k läst
B
bjoma: [citat] Känner mig dum i huvet (nåt jävulskt) som inte kommit på att prova det själv. Lite rengöring och kontaktspray och nu är den smidig som en iller! Tack :)
2 svar · 2,3k läst
·
T
Tebax: Jag tror det blir en 608! Hoppas man blir nöjd!
15 svar · 13,9k läst
nanowire
nanowire: Borrat lite, smidigt när det är ont om plats. [bild] [bild]
22 svar · 13,3k läst
·
S
Scybalum: Först - är detta rätt forum för mina frågeställningar, admin..? Jag har ett stort MFT-bord där jag tänkte fälla in en såg och en fräs. De sågar som jag har tittat närmare på är; Triton TWX7 1800W Contractor Saw samt DWE7492-QS. Finns det någon här som har erfarenhet av just dessa två modeller (eller en av dem), så skulle jag uppskatta att få lite synpunkter. Jag behöver inte
0 svar · 1,5k läst
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Vi är inte helt framme. Mellan 2 st 50mm DC kör vi på prov 50mm avloppsrör. Verkar funka ok, om än inte optimalt. I övrigt har vi knappt kommit någonstans.
3 svar · 1,8k läst
A
Alfons3301: Från tråden om tips på verktyg https://swedendro-tools.se/se/produkter/dammsuga/quick-click-slangsystem/quick-click-sugslang-3-m-3236-ø-5-st-maskinadaptrar
5 svar · 4,3k läst
Sthlm1891
Sthlm1891: Då tycker jag nog en 4 L är för lite. Fast å andra sidan fyller man ju inte däck speciellt ofta, och när man väl gör det är det inte från 0 bar till typ 2,5 bar eller vad man vill ha.
17 svar · 3,2k läst
·
H
Hultsätter: Nej det är inte en fast installation. Slangen kommer att ligga på golvet när vi kör. Den här kopplingen skulle tydligen passa i kompressorn: https://www.harald-nyborg.se/forgrening-for-tryckluft.html?gclid=CjwKCAiAnO2MBhApEiwA8q0HYeUhvWkpxGoeIwnrxC0fPiFUfs9xKIs4vxmFT0jSyxjCmRcJuFr8sxoC-m4QAvD_BwE
2 svar · 1,5k läst
nanowire
nanowire: [citat] Du kan kika på Metabo också, de har sågar med både kapgir-skena och vanliga skenor och såg, kapsken plus vanlig skena och två batterier borde bli billigare än Festool eller Mafell.
2 svar · 863 läst
M
mattiasgranlund: Flyttade tråden till rätt forum... Ursäkta. Admin får gärna ta bort denna tråd.
0 svar · 648 läst
Mikael_L
Mikael_L: Eller borra alla cylindrarna i ett 4-cylindrigt motorblock samtidigt. :rofl: :cool:
5 svar · 1,2k läst
R
Roundup: Gammal tråd men tänkte ändå förtydliga att Bosch sågblad med Starlock funkar åtminstone på min PMF 180 e rakt av, alltså utan adapter eller nåt.
3 svar · 6,4k läst
·
O
olabjörk: Jag har någonstans, vill du skicka din mailadress så skickar jag till dig när/om jag hittar den i mailen…
14 svar · 10,4k läst
A
Antong: Ett tiab med bpw system. Har bokat tid för att få det fixat, orken tog slut att bråka med vagnen. Men efter det fick jag också höra om det hålet som ska låsa backmekanismen tror jag det var. Det menade väl att när man spänner ut backarna så kan bromsmekanismen släppa efter eller något sånt.
2 svar · 1,1k läst
richardtenggren
richardtenggren: Det känns som det ska vara makro? Som i skala 1:1? Vad Etsar du med? Nital?
32 svar · 6,0k läst
M
mk1: Tack för svar en bit på vägen
2 svar · 874 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.