H
heimlaga: Jag brukar fråga om jag får vara med när de besiktar. Sedan säger jag åt besiktningsmannen att han eller hon skall säga till om allt som ser slitet ut och kan bli problem senare. Annars brukar jag försöka åtgärda allt jag ser och så är jag noga med att rostskydda. En bilmekaniker i Sverige som reparerade kadetten då jag råkade trampa av ett bromsrör (materialutmattning) på en resa
50 svar · 12,1k läst
·
N
noordh: Hade problem som bara den med att slangen blev statisk och gav mig stötar när jag slipade betongplatta med HTC, knastrade och hade sig i slangen efter några varv. Rejäla handskar och långbyxor blev lösningen.
14 svar · 5,6k läst
Mazen
Mazen: [citat] 16ga är vad jag vet 1,6x1,4 - och 18ga 1.0x1.2, 1.25.. så sök efter bandad dyckert 1,6 så får bla Biltema som träff.. Har du en Swedol i närheten brukar dom åxå ha okej sortiment.
8 svar · 4,7k läst
·
H
Anonymiserad 433451: [citat] såg att någon visade artnr.. din slang bör vara 1/4" invändigt.. Sedan tar du en hammare och slår lite på den så ökar innermåttet för att passa en 8mm nippel korrekt:ok:
8 svar · 1,4k läst
·
D
Djävulssnickarn: Klarar kolborstmotorer av att gå kanske 4h i sträck flera dagar utan att pajja?
3 svar · 622 läst
B
Bästasvågern: När jag jobbade åt min brors byggfirma som gick i konkurs så sa han till mig att plocka hem de maskiner jag kände för. Då vi uteslutande hade Hilti - maskiner så tog jag bara en skruvdragare och en proppmaskin. Som någon skrev tidigare i tråden, konkursförvaltaren tar allt av värde och det hamnar sen på auktioner där folk får buda på skräp. Men just Hiltis maskiner upplever jag
8 svar · 4,1k läst
J
John2019: [citat] Vaxtermostat :)
20 svar · 3,6k läst
·
Oldboy
Oldboy: Lysande! :D Tänkte inte på det. :oops: Men för all del, klickade hem en ny elhyvel igår då den gamla AlphaTools käkade upp drivremmen. Först den gamla remmen sedan också den nya. Det räckte med lite ojande och svärande... Nu blev det ingen fiiin hyvel utan bara en liten "billig", men väl en märkeshyvel denna gång, och som grädde på moset fick jag den av frugan som en försenad
4 svar · 1,0k läst
H
heimlaga: Nästa gång jag far till centrallagret skall jag försöka hitta en spindel att ta mått av. Jag har ärende dit någon av de närmaste dagarna.
5 svar · 1,8k läst
S
Sandwich11: Tack för allas svar och input! Har en del att fundera på, helt klart. Kommer säkert fler frågor, men fyller på efterhand! Tacksam för hjälpen! Allt gott Mikael
14 svar · 2,3k läst
·
H
heimlaga: En bräda med borrade hål för skruvmejslarna och två billiga konsoler för att fästa den i väggen.
6 svar · 1,0k läst
·
T
Tovin: Blev inga verktyg. Bara tillbehör. [bild] [bild]
7 svar · 2,9k läst
·
MultiMan
MultiMan: Det bästa och skonsammaste jag använt är Stoko Kresto, rätt dyrt men väldigt bra. Tar bort även den värsta smuts och lämnar händerna riktigt mjuka även efter mängder med tvättande.. Är en professionell produkt det också, men verkar säljas i mindre förpackningar till privatpersoner också även om produktnamnet inte verkar vara identiskt när jag söker.
10 svar · 4,2k läst
·
R
Robert-san01: Jag köpte en Bosch med grön laser som är halvt äkta rotations. Den har 3 linjer och prismor som ger nästan fullständig 360 linje. Den funkar med mottagare och säljs för ca 6000kr ink moms. Just nu får du en mottagare om du registrerar den hos Bosch.
1 svar · 1,5k läst
C
carlbanan: Finns det notklingor med 250mm diameter att köpa någonstans? Förstår att man givetvis kan använda 180mm, men om man som jag föredrar att använda släde så blir det inte mycket djup kvar. Tips mottages
4 svar · 1,7k läst
richardtenggren
richardtenggren: Gillar mina Helly Hansen Magni, sjukt sköna :)
3 svar · 1,2k läst
T
Turee: Jag kör Snikki 2x dubbelfickor på ena sidan och på den andra en ficka för tumstock, penna etc. Lasermätare, Talmeter och kniv i hölster direkt på ergobälte + vanliga hängslen. Men 2/3 gånger använder jag bara snickarbyxor för smidigheten.
24 svar · 10,2k läst
·
M
mikaelvberger: Ja, där skrev jag lite fel.... Håller med dej ungefär 3-4 mm brukar det nog vara. Tack för att du rättar! :)
27 svar · 10,9k läst
·
nanowire
nanowire: De tvinnade borstarna håller bättre och har också högre avverkning men kommer åt sämre i skåror och fördjupningar. Man behöver alla sorter :)
9 svar · 5,1k läst
13th Marine
13th Marine: Jag köpte den stående på 90l som Bauhaus säljer, det är en Nu-air som Bauhaus satt sitt eget märke på. Men den kostar ju också mer än dubbelt så mycket :thinking:
3 svar · 3,2k läst
P
Prodigys: [citat] Jag har haft flera olika från edström och modul system i mina bilar. Spänner fast dom med spännband, skruvar i golvet och andra fästpunkter.
4 svar · 2,0k läst
S
spider22: [citat] Makita 18v är grymt bra pestanda till sitt pris
4 svar · 2,1k läst
H
Huzzbutt: Det gör du rätt i, mycket trevlig såg. Det värsta jag plågat den med hitills är figursågning i 100x150 virke, vilket den klarade utan anmärkning.
4 svar · 1,1k läst
F
FreddeB62: Min fräs, POF 800 ACE har funkat fint i 25 år. Brorsans Festool är bättre men det är helt andra pengar
32 svar · 31,7k läst
·
N
Nizztos: [citat] Nog inga företag som gör det i USA numera. Det är olagligt och har en kännbar påföljd. Detta något jag hörde/läste för ett antal år sedan. Har ingen källa så ta det som hörsägen om ingen annan bekräftar.
19 svar · 12,1k läst
N
Nick 72: Med risk att jag nu inte ens svarar på grundfrågan men,.. nåväl. Jag kör Sonos system hemma och köpte en move. Funkar merparten av tiden som högtalare hemma men när jag vill tar jag med den till garaget eller uteplatsen. Finns även bluetooth om jag tar med den hemifrån men annars gör den på Wi-Fi den har ju inte dab men jag kör tuneinradio eller annan radioapp eller Spotify till den
6 svar · 1,9k läst
nanowire
nanowire: [citat] Ser fram emot lite konkurrens på marknaden för dominobrickor i alla fall. Har plöjt åtskilliga tusen på dem vi det här laget, känns som en lågoddsare att det dyker upp prisvärdare alternativ (y)
13 svar · 11,5k läst
A
Amrich: [citat] Ja det var retligt lite det…
9 svar · 3,1k läst
·
D
Djävulssnickarn: Ja å det använder ju mer energi. Då kanske det är bättre att ha en sugare som står där man ska suga å sen nåt mycket kraftigare där borta som bara är på en kort stund när dammsugaren är full
3 svar · 1,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.