Blev sugen på att testa HDPE plast för diverse hobbyprojekt.
Många använder en mackgrill för det är lagom värme i en sådan men... De jag hittar är räfflade på ett eller annat sätt. I videos är de platta och kallas panonipress eller liknande. Jag hittar inget i Sverige som inte är för proffs och kostar tusenlappar.
Närmast är England
Någon som har tips?
Många använder en mackgrill för det är lagom värme i en sådan men... De jag hittar är räfflade på ett eller annat sätt. I videos är de platta och kallas panonipress eller liknande. Jag hittar inget i Sverige som inte är för proffs och kostar tusenlappar.
Närmast är England
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon som har tips?
Dom sålde en variant på Lidl för några veckor sedan, men det hjälper ju inte dig så mycket nu tyvärr. Sen vet jag inte om den hade slät eller räfflad yta.
Jag är själv sugen på att smälta hdpe efter inspiration från youtube och håller därför koll på min lokala secondhandbutik där jag är stammis. Verkar tyvärr inte vara nån produkt som dyker upp särskilt ofta, men när den väl gör det har jag redan samlat på mig ett hyffsat lager av skruvkorkar, schampoflaskor och annat material.
Jag är själv sugen på att smälta hdpe efter inspiration från youtube och håller därför koll på min lokala secondhandbutik där jag är stammis. Verkar tyvärr inte vara nån produkt som dyker upp särskilt ofta, men när den väl gör det har jag redan samlat på mig ett hyffsat lager av skruvkorkar, schampoflaskor och annat material.
Nu vet jag inte vad du ska göra, men... Här är en länk till en film där en kille gör en klubba med HDPE-huvud:
Han smälter plasten i en form i en ugn ställd på 200 gr Celsius; i en annan video används varmluftspistol.
Annars kan du googla "kontaktgrill" — finns varianter med lösa insatser som är släta, räfflade mm.
Lycka till!
//Ronnie
Han smälter plasten i en form i en ugn ställd på 200 gr Celsius; i en annan video används varmluftspistol.
Annars kan du googla "kontaktgrill" — finns varianter med lösa insatser som är släta, räfflade mm.
Lycka till!
//Ronnie
Tack!P Pysslarn skrev:Nu vet jag inte vad du ska göra, men... Här är en länk till en film där en kille gör en klubba med HDPE-huvud:
[media]
Lycka till!
//Ronnie
Jag letar mer en annan dag men just klubba är en sak. Knivhandtag en annan.
Sorry, fortsätter att spamma din tråd med Youtubevideor.
Här är en film (av samma killar som den jag postade tidigare) som tar upp lite "basics" när det gäller att jobba med HDPE.
Hoppas det kan ge något!
//Ronnie
Här är en film (av samma killar som den jag postade tidigare) som tar upp lite "basics" när det gäller att jobba med HDPE.
Hoppas det kan ge något!
//Ronnie
Har gjort det i ugn, och med varmluftpistol.
Jag gjorde det sommartid, så man kunde korsvädra. Men skulle inte göra om det i köket igen...
Schampooflaskor och korken till mjölkpaket har jag för mig var min främsta källa.
Jag gjorde det sommartid, så man kunde korsvädra. Men skulle inte göra om det i köket igen...
Schampooflaskor och korken till mjölkpaket har jag för mig var min främsta källa.
Ett rätt begränsat nyttovärde om man ser till arbetsinsatsen eller? Tror det är roligare med riktiga formsprutor.P Pysslarn skrev:Men herregud, börjar bli gaggig på riktigt!
Då blir det två länkar här:
[media]
[media]
@FreQa, du har väl förmodligen sett det här eftersom du är bekant med "Brothers Make-teamet" men kanske kan det vara av intresse för andra som hittar den här tråden.
Ser fram emot att få se vad du tänker göra!
//Ronnie
Klicka här för att svara