Nä för jag kände på alla muttrar innan jag lossade dom.... Det måste varit något annat festligt fel....?


S Strontus skrev:
Kopplingen kanske hade lossnat av vibrationer och läckt, och därmed inte kunnat bygga upp tryck tidigare.
 
Jag har tyvärr exakt samma fel på en likadan Stanley kompressor.
Har haft den i ca. tre år och den är knappt använd.
Har bara skjutit fast ett tiotal foder och sockel i en hall.

Vad synd att du inte riktigt kunde peka på exakt vad det var som gjorde att din började fungera igen.
Har den fortsatt fungera eller har den gett upp igen?

Jag får väl skruva isär min med och sedan hoppas på att den funkar efter ihopmontering. :crysmile::crysmile:
 
Nu är jag kanske ute och cyklar...
Har själv en gammal kompressor som länge fick bo kvar i barndomshemmet innan jag tycke mig ha nytta och plats för den. När jag tog hem den fick jag inte upp något tryck, det visade sig vara övertrycksventilen som inte länge höll tätt. Köpte en ny på Biltema om jag minns rätt och efter det har det inte varit några problem.
 
J JFrisk skrev:
Nu är jag kanske ute och cyklar...
Har själv en gammal kompressor som länge fick bo kvar i barndomshemmet innan jag tycke mig ha nytta och plats för den. När jag tog hem den fick jag inte upp något tryck, det visade sig vara övertrycksventilen som inte länge höll tätt. Köpte en ny på Biltema om jag minns rätt och efter det har det inte varit några problem.
Vad jag kan se, känna eller höra pyser det inte ut någon luft från varken den eller andra ställen. Men då kompressorn är brutalt ljudlig är det svårt att märka av mindre ”pys”.
Övertrycksventilen verkar dock fungera som den skall.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.