3 495 läst ·
35 svar
3k läst
35 svar
Vilken bredbandsleverantör???
Vi har också funderat på bredband men tusan vilken djungel,inte vårat gebit precis.Hela saken blir kanske inte bättre av att vi har gammal dator P2 300Mhz,windows 98se :-[.Det viktigaste tycker vi nog är att det funkar,men vilken hastighet skulle man klara sig med vid vanligt internet-tittande för att få fram bilder snabbare och funkar våran dator med alla hastigheter ???
Er dator fungerar nog med alla hastigheter. Vilken hastighet man kan få är inte beroende av datorn, utan har med vilken typ av utrustning som operatören har i telestationen (för ADSL). Men jag skulle kraftigt rekommendera en hårdvarubrandvägg om man har en dator med Windows 98 ansluten till Internet eftersom säkerheten i operativsystemen utvecklats rejält sedan Windows 98 släpptes. Vill ni endast surfa på Aftonbladet, betala räkningar etc så räcker det med 0.5 - 2 mbps i hastighet.galento skrev:Vi har också funderat på bredband men tusan vilken djungel,inte vårat gebit precis.Hela saken blir kanske inte bättre av att vi har gammal dator P2 300Mhz,windows 98se :-[.Det viktigaste tycker vi nog är att det funkar,men vilken hastighet skulle man klara sig med vid vanligt internet-tittande för att få fram bilder snabbare och funkar våran dator med alla hastigheter ???
Ibland har man inget val om man inte vill vänta på leverans.
Jag flyttar till villa i oktober. Först måste jag flytta mitt tel.nr innan beställning kan ske.
Glocalnet: det dröjer 1-3 veckor innan de kan se nr-flytten. Sedan leverar de på 2-6 veckor
Telia: se nr-ändringen tämligen omgående (kanske 24h) och levererar på max 10 dagar.
Valet är enkelt.
Jag flyttar till villa i oktober. Först måste jag flytta mitt tel.nr innan beställning kan ske.
Glocalnet: det dröjer 1-3 veckor innan de kan se nr-flytten. Sedan leverar de på 2-6 veckor
Telia: se nr-ändringen tämligen omgående (kanske 24h) och levererar på max 10 dagar.
Valet är enkelt.
Det går ganska dåligt för mig 
Telia har iofs gjort vad de skall, men våran anläggning har sett bättre dar...
Det finns två larm, varav ett skulle kunna funka. Båda sitter innan första jacket, som naturligtvis inte ger signal till modemet.
Så nu skall jag roa mig med att klippa inkommande ledning innan larm och förstajack, och koppla in ett nytt jack, som nytt förstajack.
De goda nyheterna är att det trådlösa bredbandet verkar fungera. Så nu kan våran dator kommunicera med sig själv via routern...för vi har bara en dator hemma just nu.
Kanske får ta med den bärbara från jobbet och kolla om det fungerar
Telia har iofs gjort vad de skall, men våran anläggning har sett bättre dar...
Det finns två larm, varav ett skulle kunna funka. Båda sitter innan första jacket, som naturligtvis inte ger signal till modemet.
Så nu skall jag roa mig med att klippa inkommande ledning innan larm och förstajack, och koppla in ett nytt jack, som nytt förstajack.
De goda nyheterna är att det trådlösa bredbandet verkar fungera. Så nu kan våran dator kommunicera med sig själv via routern...för vi har bara en dator hemma just nu.
Kanske får ta med den bärbara från jobbet och kolla om det fungerar
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden