2 207 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Surt sa räven om digitaltv:n
Är det ingen annan än jag som reagerar över att det bara är vi i Sverige som får betala för reklamkanalerna på digitaltv:n...
Läste på Plus hemsida att de som bor i Finland får 9 nya okodade kanaler, i tyskland 12 reklamkanaler och 12 public-service kanaler och i England får man 30 nya kanaler.
Här hemma hade vi fri TV3 ett kort tag, men när dom märkte att vi gärna betalade för reklamkanalerna så försvann det fort.
Jag kan inte förstå att folk betalar för boxers grundpaket som nästan bara innehåller reklamkanaler.
Själv kommer jag aldrig att skaffa boxer eftersom jag vägrar betala för reklam. >
Kanske dags för en bojkott av boxer för att visa att vi inte alls vill betala för det som är gratis i resten av Europa!
Läste på Plus hemsida att de som bor i Finland får 9 nya okodade kanaler, i tyskland 12 reklamkanaler och 12 public-service kanaler och i England får man 30 nya kanaler.
Här hemma hade vi fri TV3 ett kort tag, men när dom märkte att vi gärna betalade för reklamkanalerna så försvann det fort.
Jag kan inte förstå att folk betalar för boxers grundpaket som nästan bara innehåller reklamkanaler.
Själv kommer jag aldrig att skaffa boxer eftersom jag vägrar betala för reklam. >
Kanske dags för en bojkott av boxer för att visa att vi inte alls vill betala för det som är gratis i resten av Europa!
Nja det där stämmer inte riktigt. Så här låg/ligger det tillH.äg Smurf skrev:
TV3 & MTG var bara glada över att sända gratis.. = fler tittare fler $$$ i reklam in i kassan..
Dock så kom MTG´s värsta konkurent på ett sätt att utnyttja läget o sno kunder från MTG.
Canal Digital lanserade sin Combobox.. en box som fungerar med deras betal abb samtidigt som den kan ta in Gratis mark kanaler..
Vips så fölorade Viasat (MTG) värdefulla kunder. Många vill ju ha både 3:an & 5:an.. nu fick man både och och kunden betalade bara för ett abb. inte 2 som man var tvungen till innan...
MTG beslutade då att koda TV3 för att inte fölora mera kunder.
Det är att det är regeringen (iallfall rikstan) fel att det är som det är i dag. Dom vill skydda oss från reklam.. genom att vi måste betala för den.. på samma sätt som dom skyddar oss från Sprit & vin/öl..
Se på TV4 dom får betala många många miljoner varje år bara för att dom ska få sända i marknätet okodade. (finns bara en licens)..
Vem skulle vi bojkotta igentligen?
Bra att veta i sammanhanget är även att du faktiskt kan skaffa digitaltv utan att betala för reklam. mao skaffa en box för fria kanaler (ca 500 kr i engångskostnad) då får du förutom 1an 2an 4an, även svt24, barnkanalen och kunskapskanalen.
Jo, men det är en klen tröst när man ser på granländerna som får 9 ny kanaler istället för två (jag räknar barnkanalen och kunskapskanalen som samma eftersom dom sänder på samma kanal, men olika tider).Alke skrev:
Är jag den ende här dom tycker att det är dåligt av canal digital och viasat att ta betalt för reklamkanalerna?
nja.. jag tycker att det är dåligt att staten inte släpper på sitt monopol.
Släpp lös reklam kanalerna fritt i stället. i Marknätet.. Varför ska TV4 betala flera miljoner bara för att dom ska få sända gratis? det är ju det som är sjukt. låt oss betala för dom kanalerna som inte har reklam och låt dom reklam baserade kanalerna sända gratis..
Reklam kanalerna får ju inte sända gratis.. det är ju det som är sjukt..!
Släpp lös reklam kanalerna fritt i stället. i Marknätet.. Varför ska TV4 betala flera miljoner bara för att dom ska få sända gratis? det är ju det som är sjukt. låt oss betala för dom kanalerna som inte har reklam och låt dom reklam baserade kanalerna sända gratis..
Reklam kanalerna får ju inte sända gratis.. det är ju det som är sjukt..!
nää SVT betalar inte ett skvatt till staten för att sända (lite monopol).. det betalar ju vi (tv licens).
Därför är det bra sjukt att något som igentligen är inte behöver kosta oss skattebetalare något måste betala avgifter för att just sända, som vi sedan blir tvungen att betala i form av abb avgifter o dyrligt.
Därför är det bra sjukt att något som igentligen är inte behöver kosta oss skattebetalare något måste betala avgifter för att just sända, som vi sedan blir tvungen att betala i form av abb avgifter o dyrligt.
Men det sjukaste av allt är ju att man inte kan välja exakt vilka kanaler man vill se och bara betala för dem.
Ex: Vi har Canal Digitals familjepaket som kostar 189 kr/mån. Då ingår nästan 50 kanaler. Minst hälften av dem ser då varken jag eller min sambo på. Det borde vara så att om man vill se t ex tv3, Kanal 5 och Animal Planet, så borde man kunna köpa endast dessa kanaler. Då betalar man ju precis för det man vill se och slipper få en massa annat "på köpet".
// Lidman
Ex: Vi har Canal Digitals familjepaket som kostar 189 kr/mån. Då ingår nästan 50 kanaler. Minst hälften av dem ser då varken jag eller min sambo på. Det borde vara så att om man vill se t ex tv3, Kanal 5 och Animal Planet, så borde man kunna köpa endast dessa kanaler. Då betalar man ju precis för det man vill se och slipper få en massa annat "på köpet".
// Lidman
Klicka här för att svara