3 569 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Pinnacle showcenter vs Hauppage MediaMVP?
Hej.
Vill gärna ha en medispelare. Finns en tidigare tråd om detta men denna har mest spårat ur att helt och hållet handla om Pinnacles Showcenter 200.
En annan spelare som finns är Hauppage MediaMVP som går att köpa för under tusenlappen. Någon som har nån info/erfarenhet om denna?
Tankar man in mvpmc-mjukvaran så verkar den också klara undertexter, divX mm.
Den lösning som TLovskog presenterat i tråden http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Teknik;action=display;num=1120739027 verkar mycket lovande så det blir nog det jag satsar på.
Mycket sugen på Hauppages model. Så kom an. Tyck till!
Vill gärna ha en medispelare. Finns en tidigare tråd om detta men denna har mest spårat ur att helt och hållet handla om Pinnacles Showcenter 200.
En annan spelare som finns är Hauppage MediaMVP som går att köpa för under tusenlappen. Någon som har nån info/erfarenhet om denna?
Tankar man in mvpmc-mjukvaran så verkar den också klara undertexter, divX mm.
Den lösning som TLovskog presenterat i tråden http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Teknik;action=display;num=1120739027 verkar mycket lovande så det blir nog det jag satsar på.
Mycket sugen på Hauppages model. Så kom an. Tyck till!
Jag har också varit inne på Hauppage, vad jag har sett så är den nog den mest prisvärda mediaspelaren om man kan leva med LAN koppling. Den största nackdelen mot Pinnacle är att till Pinnacle kan du ansluta en extern hårddisk, vilket gör att du inte behöver ha 100% support från datorer, utan du kan ha din mp3 samlingen eller fotobibliotek på hårddisken.
Som alternativ så finns nu också Kiss- DP600 serie http://www.mpeg-playcenter.com/forumpics/kiss/next-gen.pdf eller http://www.flashtronix.se/index.html
Det finns många vägar och ingen är ännu perfekt
Som alternativ så finns nu också Kiss- DP600 serie http://www.mpeg-playcenter.com/forumpics/kiss/next-gen.pdf eller http://www.flashtronix.se/index.html
Det finns många vägar och ingen är ännu perfekt
Hrm. Tycker personligen att "KiSS DP-688 HIGH DEFINITION MEDIA RECORDER/RECEIVER" borde kunna ersätta det mesta. Alltså:
Förstärkare
DVD-spelare / inspelare
Tuner (Radio & TV)
Ethernet
Spelar alla behövliga format
Progressive scan
HDMI-output
Vet dock att det snackats om denna LÄNGE och fortfarande ingen riktigt annonsering? Eller har jag fel?
Förstärkare
DVD-spelare / inspelare
Tuner (Radio & TV)
Ethernet
Spelar alla behövliga format
Progressive scan
HDMI-output
Vet dock att det snackats om denna LÄNGE och fortfarande ingen riktigt annonsering? Eller har jag fel?
Det finns ju också alternativ till Kiss tex http://www.panasonic.se/servlet/PB/menu/1111791_l15/index.html , tyvärr dyr.
Nu handlar ju denna tråden om Pinnacle Vs Hauppage men är det någon som gjort forskning i vilka DVD recordrar det finns med Ethernet så skapa gärna en ny tråd med detta.
Tillbaka till Hauppage MPV så skulle jag nog kunna tänka mig en sådan som övergång, priset är ju lågt så finns det något som täcker det man verkligen vill ha om något år så kan man ju slänga denna.
Det jag vill ha är en DVD recorder med hårddisk på 80-160GB, uttag för extern USB hårddisk, Ethernet samt med en liten display som visar låtlista vid musikspelning. Detta för runt 5000:-. Har inte sett denna ännu! Men det finns en hel del som kretsar i dess närhet
Nu handlar ju denna tråden om Pinnacle Vs Hauppage men är det någon som gjort forskning i vilka DVD recordrar det finns med Ethernet så skapa gärna en ny tråd med detta.
Tillbaka till Hauppage MPV så skulle jag nog kunna tänka mig en sådan som övergång, priset är ju lågt så finns det något som täcker det man verkligen vill ha om något år så kan man ju slänga denna.
Det jag vill ha är en DVD recorder med hårddisk på 80-160GB, uttag för extern USB hårddisk, Ethernet samt med en liten display som visar låtlista vid musikspelning. Detta för runt 5000:-. Har inte sett denna ännu! Men det finns en hel del som kretsar i dess närhet
Vitsen som jag såg med Happages modell var att den var så billig. Kör man den ihop med en strömsnål ITX-maskin så har man väldigt stor flexibilitet till låga priser. Man slipper låsa upp sig i en dyr allt-i-ett spelare där det kan vara svårt att byta ut enstaka delar för att uppgradera...
Om ITX:en dessutom rullar som en mycket energisnål filserver för resten av hemmanätverket så har man kommit undan mycket billigt....
Om ITX:en dessutom rullar som en mycket energisnål filserver för resten av hemmanätverket så har man kommit undan mycket billigt....
Klicka här för att svara