Var hittar man en bra regnmätare med nå´t bra interface/protokoll som man kan läsa med en microprocessor eller dator?
Hur fungerar en regnmätare? Räknar den droppar, flöde eller vad...?
Kan man bygga en själv?
Billigt ska re va också! ;D
 
Oregons regnmätare (trådlös) kostar ca 800 kr.
Vad jag vet går den inte att koppla in till datorn men de har dyrare varianter som mäter allt som man kan koppla in till datorn.

Regnmätaren består av en vippa med två behållare i varje ände när en behållare är full vippar den över och töms samtidigt kommer en puls som indikerar att det har regat 1 mm. SÅ det minsta som man kan mäta med deras är 1 mm regn.
 
Tomtebo skrev:
Här är en hos Kjell för 2500:-

[länk]
Är det någon som har erfarenhet av sådana färdiga system? Är protkollet öppet så man kan ansluta sin Linuxserver och få något vettigt ur den?
 
fredl, det verkar vara ett bra system! (Tull och moms skall väl adderas.)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.