För min del så skulle jag inte dra några koax alls utan bara cat5, det finns ju bra grejjer som gör att man kan skicka tv signalerna via cat5.

Med en central nånstans så kan man ju kors-koppla ut tv/data/tele/radio etc till vilket uttag som hellst.

/Johan

Kolla in Elko Link Home http://www.elko.se
Elko Link Home är ett flexibelt nätverk, med en korskopplingspunkt i ett centralt placerat miniskåp. Alla signaler som kommer in i huset, fördelas ut till respektive modularuttag via ett distributionsnät som består av en 4-pars PiMF kabel. Hela nätverket är uppbyggt som ett stjärnnät. All korskoppling i skåpet sker med modularkablage. Alla uttag i huset består av skärmade modularuttag. Vid inkoppling av telefon, data eller TV används anslutningskablage för respektive signal. ELKO Link Home produkterna är utprovade och anpassade för att tillsammans klara TV signaler på över 860MHz.

Dr._SiC skrev:
hmm, lite luddig hemsida kanske. Men om jag fattar det hela rätt så är det de vanliga tv-signalerna som körs genom nätet. Behöver man inte göra någon sorts impendansanpassning för att få det hela bra?
Vet inte, jag fick tipset av min svåger som är elektriker, han ska dra in detta i sitt hus nu.

Fick en annan fundering... om man skaffar en sån där box (för marksänt) med dubbla tuners, kan man då köra tuner 2 på trådlös AV-link till en annan tv? som då kan se på en annan kanal än "huvud-tv´n"? Nån som vet/testat?

Varför inte skaffa dubbla boxar och tvillingabonemang istället? är inte det billigare?

Nä inte direkt. Iom tvillingkort så blir det dubbla räkningar, månad efter månad....

Har sett nysläppta liknande burkar för 3495:-
Men A2B´s variant har jag inte sett ute än, väntar

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.