5 193 läst ·
23 svar
5k läst
23 svar
TV till nybygge, hur tänka?
För min del så skulle jag inte dra några koax alls utan bara cat5, det finns ju bra grejjer som gör att man kan skicka tv signalerna via cat5.
Med en central nånstans så kan man ju kors-koppla ut tv/data/tele/radio etc till vilket uttag som hellst.
/Johan
Med en central nånstans så kan man ju kors-koppla ut tv/data/tele/radio etc till vilket uttag som hellst.
/Johan
Kolla in Elko Link Home http://www.elko.se
Elko Link Home är ett flexibelt nätverk, med en korskopplingspunkt i ett centralt placerat miniskåp. Alla signaler som kommer in i huset, fördelas ut till respektive modularuttag via ett distributionsnät som består av en 4-pars PiMF kabel. Hela nätverket är uppbyggt som ett stjärnnät. All korskoppling i skåpet sker med modularkablage. Alla uttag i huset består av skärmade modularuttag. Vid inkoppling av telefon, data eller TV används anslutningskablage för respektive signal. ELKO Link Home produkterna är utprovade och anpassade för att tillsammans klara TV signaler på över 860MHz.
Vet inte, jag fick tipset av min svåger som är elektriker, han ska dra in detta i sitt hus nu.Dr._SiC skrev:
Klicka här för att svara