B
blofeldt: @ Ingvald: B&O's system går idag att köra över nätverkskabel, det finns ingen anledning att vare sig dra deras högtalarkabel (Powerlink) eller Masterlink. Det finns patchmoduler så du kan distribuera ljud och bild från TV eller stereo till vilket ställe som helst i ditt hus....förresten, du behöver inte ens deras TV eller stereo, du kan använda beoport ansluten till din dator och du
8 svar · 5,1k läst
M
Mats: Det har faktiskt inget med operativsystemet att gör alls utan sitter i hårdvaran. Så länge man kör med 32 bitar mot HW så kan man bara anropa totalt sett 4Gbyte addresser, detta utrymme ska då täcka allt minne i burken (inklusive grafik, cache osv) samt alla enheter som ska kunna kommunicera. Därmed är max för ett 32 bit system 4Gbyte - allt som krävde addresser /3GB i boot.ini gör
12 svar · 4,1k läst
L
larky: Mobiltelefonstyrningar Clasohlson 36-2405 kjell.com 50284
1 svar · 961 läst
G
Gilgo: [citat] Gött att veta, det lutar åt dom just nu.
6 svar · 1,4k läst
G
GunnarM: Va bra, då klamrar jag enligt förslag! Tack!
3 svar · 1,1k läst
swecul
swecul: hmm.... men av dem fyra kablarna ska bara 3 gå till en detektor (ström + en annan färg) och 3 till en annan, t.ex brand? (alltså samma ström men den andra färgen..)
13 svar · 8,6k läst
M
Mats: Vill bara inflika att 5e är godkänd för Gbit upp till 100 meter. det är den äldre vanliga cat5 som inte är garanterad för gbit
4 svar · 3,2k läst
P
PST: Vanliga (hybrid-) splittrar / combiners är i princip samma sak använda på olika sätt. En splitter framlänges är en combiner baklänges. Sen kan man iofs komplicera det hela med olika typer av frekvensselektivitet och inbyggda förstärkare, riktkopplare etc.... Ang antenner så är dessa alltid en kompromiss, det går inte att göra en antenn "bra" på flera frekvenser samtidigt, ju
5 svar · 1,5k läst
Bjurran
Bjurran: Ett helt annat tips i det hela är att det faktiskt fortfarande finns parabolboxar med inbyggd RF-modulator, så då är det bara att ställa in dem på olika RF-kanaler. Då denna tråd tagit upp begreppet RF-modulatorer flikar jag in med tipset att alltid kontrollera vad modulatorn klarar av. Har använt mig av några olika genom åren, men har på sistone fastnat för denna
14 svar · 2,8k läst
P
p_k: Hej, jag har också ett Powermax + (från Sector) och köpte lite extra prylar från England via eBay, finns några larmfirmor som säljer där, även 868MHz. /Peter
3 svar · 6,7k läst
M
Mats: Tanken i det här fallet är ju att inte dela ut några ip alls då han får ett flertal skarap från BB
11 svar · 5,6k läst
T
toro: Tvilling funkar bäst. Glöm inte att ta ut det någon gång ibland, kortet är inte gjort för att sitta helt stilla, det kan med tiden bli beläggning på kontaktytan och det funkar inte när det verkligen behövs...
15 svar · 24,5k läst
Apprentice
Apprentice: Hur funkar det med slutmotstånd när du kör CAT-jack? Instämmer mer mrfrenzy om mastförstärkaren, t ex MFA324 som skall anslutas till en nätdel, t ex IFP502.
4 svar · 2,1k läst
B
baseman: Lösning! Det sitter ett galler i samma utrymme som påsen. Det var helt igentäppt med skräp. Gjorde rent, och sedan är allt som det ska. Tack för alla råd.
4 svar · 1,2k läst
Bloink
Bloink: Anledningen att jag ska använda mig av sådana högtalare, är att jag fått tag på dom gratis. Har skruvat av "burken" och där sitter endast en trafo monterad och inget delningsfilter. Ska ta fram multimetern och mäta impedansen. Och IP-klassning har jag koll på, så det är inga problem. Tack för svaren.
4 svar · 2,4k läst
Robster
Robster: [citat] Word! =) //R
8 svar · 1,2k läst
O
olko: Jag har själv istallerat Teletec larm där finns det två utgångar som man kan programmera att göra nästan vad som helst skickar 12V= ut, dit med 2st 12V= mellan reläer och sedan in på binär ingången själv gjorde jag släck allt när man går hemifrån undantaget fönster lampor Och sedan blinka hela huset vid inbrott och tänd vid brandlarm /Olov
5 svar · 7,3k läst
L
Lymmeln: Är det någon som vet om det går att få tag på "gang box" single och double i Sverige? Tänker förbereda för en "Multi room audio" och kontrollpanelerna ska passa i dylika monster.
0 svar · 703 läst
Leahcim
Leahcim: Hej Vänner Håller på och lär mig ETS3 Professional. Någon som har ett demoprojekt att dela med sig av :). /Mike
0 svar · 1,2k läst
M
mrfrenzy: Hur många behöver du? Hur händig är du? Det finns mig veterligen inga ir-detektorer med ethernet inbyggt, det blir alldeles för dyrt. Däremot finns det flera larm med internetanslutning som tillbehör. Den billigaste lösningen om du bara vill veta när en detektor har löst är nog att köpa en router som kan köra openwrt och ansluta någon ingångsmodul till usb-porten, bör gå att fixa
1 svar · 1,0k läst
M
mrfrenzy: Japp, 5GB hos telia vilket är den enda operatör som funkar skapligt här på landet (Förutom ice då). Jag har ännu inte funnit någon trådlös anslutning som är snabb nog att jag skulle vilja använda det som enda anslutning. Framförallt den höga latencyn irriterar mig, något som aldrig visas i tester.
2 svar · 2,3k läst
D
defrost: aha ! tack för svaren, lite drygt dock med ljudet !
5 svar · 3,7k läst
Scout
Scout: Hoppsan, jag hade tydligen redan köpt en sådan. Visserligen måste du skicka en förfrågan genom SMS men den svarar vackert med bl.a. temperaturen ! http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=49022174
5 svar · 14,2k läst
Apprentice
Apprentice: Inte heller fel att koppla signalen för brevlådeformat. Macce, vart hittade du prisvärd mikrokoaxial?
13 svar · 3,0k läst
·
M
MangeH: Plastratten till Tidsvredet på min Whirpool mikro har gått sönder. Nån som vet var på nätet man kan köpa sådana?
0 svar · 1,4k läst
M
Mats: Söker man lite här på forumet kan man hitta en hemmavariant baserad på lite cat6 och ett par vanliga antenkontakter. Torde kunna bli synnerligen konkurenskraftigt
3 svar · 6,3k läst
lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: Ja, det är ju det smartaste sättet att dämpa på.
6 svar · 6,6k läst
lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: Ja, och dessutom så påpekar frågeställaren att han har elen via luftledning... I det fallet så är en antenn på vinden det allra minsta av de minsta problem. Du kommer att ha eldat upp allt annat i huset via elförsörjningen flera gånger om långt innan du behöver oroa dig för antennen på vinden... Lägg istället allt krut på profsskydd på inkommande el (grov/mellan/fin). Själv bor
8 svar · 6,7k läst
S
swemake: Ett program som jag har testat finns här http://www.blueirissoftware.com/ det går att ställa in så att den antingen tar en videosekvens eller ett inställbart antal kort då något rör sig i ett inställbart område. Mats
4 svar · 2,2k läst
L
larky: Ska du ha någonting billigt, så tror jag inte att du kan slå Dealextreme; $1.91/styck, inklusive batteri och frakt till Sverige. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.826
3 svar · 7,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.