2 225 läst ·
17 svar
2k läst
17 svar
Telia klantar sig...
Det bästa är som sagt att undvika Telia så gott det går... Där jag byggde hade exploatören avtal med Telia, vilket innebar att Telias tomslang var dragen fram till tomtgräns. Min lösning var att gräva själv ut till vägen och kommunens fiberanslutningsbrunn och ansluta deras fiber istället. Anslutningen kostade allt som allt mindre än Telias (trots att deras slang fanns fram till tomtgräns) och tjänsterna är också billigare.
Via fibern kör jag även iptv och voip. Funkar utmärkt.
Minst en granne satsar på Telia och har så vitt jag vet fortfarande ett elände med att ens få en offert på anslutning.
Vill dom inte ha några kunder slipper dom! Sätta press kan man ju inte när dom inte bryr sig.
För övrigt rullade jag ihop Telias slang och grävde ner den vid anslutningspunkten.
Via fibern kör jag även iptv och voip. Funkar utmärkt.
Minst en granne satsar på Telia och har så vitt jag vet fortfarande ett elände med att ens få en offert på anslutning.
Vill dom inte ha några kunder slipper dom! Sätta press kan man ju inte när dom inte bryr sig.
För övrigt rullade jag ihop Telias slang och grävde ner den vid anslutningspunkten.
niclasc77: Problemet är väl om inte kommunen har någon fiber i närheten som man kan dra till. Då står man ju plötsligt där med Telia som enda lösningen eller??? Hos oss tex är det draget fjärrvärme i hela det nybyggda området. Kommunen har dock valt att inte lägga sitt fiber/stadsnät med detta som ju annars verkar vara brukligt när man ändå drar fjärrvärme.
Klicka här för att svara