1 041 läst ·
10 svar
1k läst
10 svar
Power 608. Info vid larm.
Hej,
Jag har ett Power 608 som ringer upp min mobil vid larm. Nu undrar jag om det finns något sätt att få mer information om vad som larmar (inbrott, nätfel,sabotage osv) än bara ett pip i luren.
Jag kan bara hitta att det skulle fungera med minicall.
Jag har ett Power 608 som ringer upp min mobil vid larm. Nu undrar jag om det finns något sätt att få mer information om vad som larmar (inbrott, nätfel,sabotage osv) än bara ett pip i luren.
Jag kan bara hitta att det skulle fungera med minicall.
kolla på teletecconnect´s hemsida, där finns det en som klarar av att skicka 4 olika meddelande.
kostar ca 1500 kr + moms.
Jag har en sådan kopplad via jordfelsbrytaren, löser den ut så får jag ett sms. även om larmet går.
kostar ca 1500 kr + moms.
Jag har en sådan kopplad via jordfelsbrytaren, löser den ut så får jag ett sms. även om larmet går.
Japp, 4 olika ingångar.
larmet i orginal utförande har 2 yttre styrningar som man kan programera olika.
men man komplettera med flera utgångar. (power serien)
larmet i orginal utförande har 2 yttre styrningar som man kan programera olika.
men man komplettera med flera utgångar. (power serien)
Är inte denna uppringare som föregångaren? Att den bara kan SMS:a larm på sina egna ingångar (uppringaren har alltså ett antal ingångar som kan generera larm om de öppnas/sluts)? Trodde inte den kunde förmedla larm från centralapparaten via SMS? Det kan i.a.f. inte föregångaren.
Så man måste i.s.f. lösa det med att en utgång på centralapparaten sluter en ingång på uppringaren som i sin tur genererar ett SMS?
Så man måste i.s.f. lösa det med att en utgång på centralapparaten sluter en ingång på uppringaren som i sin tur genererar ett SMS?
Det är nog precis så el-richard menar när han skriver att larmet har 2 utgångar och gsm-uppringaren har 4 ingångar.sandhall skrev:Är inte denna uppringare som föregångaren? Att den bara kan SMS:a larm på sina egna ingångar (uppringaren har alltså ett antal ingångar som kan generera larm om de öppnas/sluts)? Trodde inte den kunde förmedla larm från centralapparaten via SMS? Det kan i.a.f. inte föregångaren.
Så man måste i.s.f. lösa det med att en utgång på centralapparaten sluter en ingång på uppringaren som i sin tur genererar ett SMS?
Tyckte inlägget var öppet för tolkning. Svaret "japp" på frågan "kan du då få larmet att sända olika sms för olika larm karaktärer så som inbrott och brand" så får i.a.f. jag intrycket att SMS-sändaren direkt kan göra om larm på olika sektioner till SMS.
Klicka här för att svara