Hej,

Jag har ett Power 608 som ringer upp min mobil vid larm. Nu undrar jag om det finns något sätt att få mer information om vad som larmar (inbrott, nätfel,sabotage osv) än bara ett pip i luren.
Jag kan bara hitta att det skulle fungera med minicall.
 
kolla på teletecconnect´s hemsida, där finns det en som klarar av att skicka 4 olika meddelande.
kostar ca 1500 kr + moms.

Jag har en sådan kopplad via jordfelsbrytaren, löser den ut så får jag ett sms. även om larmet går.
 
Jag hittar inte vilken enhet du menar har du något namn eller artikelnummer ?
 
Hej, ny på forumet men jag har en fråga i inlägget till el_richard.

Kan du då få larmet att sända olika sms för olika larm karaktärer så som inbrott och brand?
 
Japp, 4 olika ingångar.

larmet i orginal utförande har 2 yttre styrningar som man kan programera olika.

men man komplettera med flera utgångar. (power serien)
 
Är inte denna uppringare som föregångaren? Att den bara kan SMS:a larm på sina egna ingångar (uppringaren har alltså ett antal ingångar som kan generera larm om de öppnas/sluts)? Trodde inte den kunde förmedla larm från centralapparaten via SMS? Det kan i.a.f. inte föregångaren.

Så man måste i.s.f. lösa det med att en utgång på centralapparaten sluter en ingång på uppringaren som i sin tur genererar ett SMS?
 
Det var väl precis det som el_richard skrev?
Om man inte vill komplettera med en ingångsmodul och inte har några brandsensorer (fast det borde man), så kan man ju klara sig med två larmtyper: inbrott och sabotage/fel.
 
sandhall skrev:
Är inte denna uppringare som föregångaren? Att den bara kan SMS:a larm på sina egna ingångar (uppringaren har alltså ett antal ingångar som kan generera larm om de öppnas/sluts)? Trodde inte den kunde förmedla larm från centralapparaten via SMS? Det kan i.a.f. inte föregångaren.

Så man måste i.s.f. lösa det med att en utgång på centralapparaten sluter en ingång på uppringaren som i sin tur genererar ett SMS?
Det är nog precis så el-richard menar när han skriver att larmet har 2 utgångar och gsm-uppringaren har 4 ingångar.
 
Tyckte inlägget var öppet för tolkning. Svaret "japp" på frågan "kan du då få larmet att sända olika sms för olika larm karaktärer så som inbrott och brand" så får i.a.f. jag intrycket att SMS-sändaren direkt kan göra om larm på olika sektioner till SMS.
 
Tack för svaret, har pratat med Teletecconnect och det verkar vara en produkt jag kan använda.

Tack
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.