lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: Ja, det var det jag var rädd för. (Att man måste sätta de IR-detektorer som ser larmpanelen i "fördröjningsläge" är naturligtvis givet). Men jag resonerade som sagt som så att om man ändå måste sätta "halva" larmet ur spel i 20-30 sekunder (för fru och barn, jag kan klara mig med sju eller så) bara för att kunna manövrera det känns instinktivt inte bra. Bättre vore då om
16 svar · 11,2k läst
lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: [citat] OK, men ARP måste fortfarande fungera från LAN/WLAN till WAN för det fallet att man inte kör NAT, eller gör "routern" proxy-arp för WAN-interfacet? Det har jag svårt att tro... Och om den inte gör det så har man antagligen ingen broadcastdomängräns mellan WLAN/LAN och WAN interfacet. Och då är man torsk på en ARP-spoof igen. (Eller agerar routern äkta router beroende på om
36 svar · 4,6k läst
Sökarn
Sökarn: Den stannar och startar bara om manuellt med vredet. Kan det vara termostaten fast den stannar men inte slår på, eller kompressorn som börjar tröttna så den stannar?
0 svar · 962 läst
·
M
m96olsen: http://www.eibmarkt.com Har beställt att mina grejer från dom. //Henke
3 svar · 4,1k läst
D
dahunta: Hej! är det någon som har erfarenhet av Savercall villalarm? Det verkar vara ett prisvärt larm. Jag är ute efter ett icke väktarbundet larm, Tack på förhand
0 svar · 1,2k läst
B
bjogul: Funderar på vad man kan göra mer med en Roku Pinnacle Soundbridge än att spela musik och internetradio. T.ex. verkar det vara möjligt för den att ta emot RSS-feeds, eller mail, eller att den visar temperatur, elförbrukning osv. Har dock inte hittat något smidigt "färdigt" program för detta som inte förutsätter programeringskunskaper... Är det någon här som kollat upp detta och har
0 svar · 1,1k läst
prototypen
prototypen: [citat] Egentligen ska antennkabeln först ner till fasadmätarskåpet eller var man nu satt överspänningsskydden. Protte
8 svar · 1,9k läst
prototypen
prototypen: Tubmotor är fel väg att gå, har dock inget bättre att komma med. En motoriserad vinsch är vad du behöver. Tubmotor är ju gjord så lång som det bara behövs då markisduken är en meter eller mer. Leta vidare, en vindrutetorkarmotor med en trådrulle (lintrumma) på Protte
3 svar · 4,5k läst
·
M
MangeH: [citat] NP. Blev rätt glad när jag hittade den själv. Numera kan man ha med sig ett par dvd filmer på mobilen...
6 svar · 1,2k läst
prototypen
prototypen: Radiamatörer brukar vara snälla och vänliga människor som vet att de brukar störa sin oskyddade omgivning och för att få fortsätta med sin hobby så brukar de göra stora ansträngningar med avstörningsåtgärder (typ ferriter och filter). Prata snällt och vänligt med grannen, han vet inte att han stör din Boxer. Protte
10 svar · 4,6k läst
Nimajneb
Nimajneb: ...och jag som trodde man bara körde med dect telefoner idag.... :)
7 svar · 11,9k läst
monostump
monostump: Tjo! Din tanke ser väl bra ut med din antennkabel dragning. Alternativet är att du drar 2 kablar på respektive sida om huset och skippar splittrar på fasaden. En fyrfördelare på vinden istället. Mest troligt är att du behöver någon typ av förstärkare på vinden så att du orkar driva antennuttagen. En annan vinkel från det hela är om du vid senare tillfällen får för dig att
1 svar · 2,7k läst
M
Mats: möjligen elbutik.se annars ska en elfirma lokalt kunna ta hem rätt grejor då de finns på e-nummer
1 svar · 825 läst
bonnier
bonnier: [citat] ...Är det inte då XXX filmerna visas? ;)
5 svar · 1,3k läst
R
roli: Just nu kan man dessutom se alla OS sändningar från SVT i repris när man vill utan kostnad.
27 svar · 8,1k läst
K
kristinaek: Hej! Efter två veckors väntan kom så reparatören. Behövde inte ens gå in i huset utan mätte att det var fel på kabeln utanför. Senare på dagen kom de och grävde upp kabeln en bit från huset, tog bort en trasig bit och skarvade på en hel. Sen funkade det. Synd att Telia två gånger vid felanmälan sa att de inte kunde se något fel på linjen fram till telefonen, annars hade det
9 svar · 9,0k läst
G
gnahoj: [citat] Så är det, Relacom ägs till största delen av Altor. Resten äger Flextronics. Så Telia/Skanova är bara en av flera kunder till Relacom. Altor äger förresten fler bolag med anknytning till hem&villabranchen. Dynapac (vältar&paddor) och ByggMax är i samma händer som Relacom. /J (Relacomanställd, fast just nu tjänstledig för studier)
4 svar · 1,2k läst
S
StefanKarlsson: angelikaj: Hur blir bilden på axis 207W när det är mörkt? Om det är mörkt och bara svag gatubelysning?
13 svar · 2,8k läst
pipewelder
pipewelder: Löste problemet själv :-) Man var tvungen att tilldela enheten ett statiskt IP för att ha den i DMZ.
1 svar · 1,8k läst
P
Anonymiserad 48587: Sådärja, då är ett sluttutag inköpt och monterat och nu är bilden i alla rummen klockren. Tack för hjälpen alla. Nu återstår bara striden om fjärrkontrollen...
15 svar · 12,6k läst
C
Christian S: Dra med ett par nätverkskablar om du har möjlighet! Dels för att IP-TV direkt in i TV:n kan vara en framtida lösning, men framför allt för att du kan konvertera och skicka nästan vilken signal du vill via cat5e eller cat6-kabel: HDMI, IR-repeater, ljud ut från TV till förstärkare etc. mvh Christian
2 svar · 1,1k läst
pellefant
pellefant: det brukar vara en kabel med 4 trådar i som sitter ihop med en inplastad stålvajer- ser ut ungefär som en grövre högtalarkabel. stålvajern funkar som bärlina
26 svar · 11,6k läst
F
fredl: [citat] Det finns alltid dem som propagerar för att inträdesbiljetten ska vara väldigt hög för att det ska duga. Du kan komma undan din budget med högtalare från Outdoorspeakerdepot. 3 par ICE530 Custom Series Pair 5 1/4" Ceiling Speakers och 2 st SVC100 Decora Stereo Self-Impedance Matching Volume Controller går på $254 inklusive frakt. Jag skulle tro att de högtalarna ger bättre ljud
17 svar · 5,6k läst
·
M
makkan_x: Keysonicen är värdelös när det kommer till batterierna. Batterierna i min tog slut efter 3 månader trots att jag inte ens använde tangentbordet.
6 svar · 2,1k läst
M
Mats: Mathias kom med ett utmärk förslag om att ta pocorn och liknande i en egen tråd så http://www.byggahus.se/forum/teknik/97357-htpc-och-mediaspelare.html
23 svar · 12,7k läst
B
b_hasse: Nej, vira ihop de blå bara i ena änden, t.ex. i din patch-panel. Då kan du sedan mäta resistansen mellan de blå i den andra änden (ETT uttag i ett rum). Det ska ju vara kortslutning mellan dem, max några få Ohm. En sådan kabel underlättar också spänningsmätningen. I ett fungerande telefon-uttag ska det vara ca 48V likspänning (DC Volt) mellan de blå. /Hasse
8 svar · 1,4k läst
J
JOS81: Till dig och alla andra som letar efter trådlösa telefoner har jag bara ett råd! Det finns nya häftiga modeller med färgskärmar, kameror och inbyggd skoputsare mm. Är man beroende av detta så måste man köpa en sån. Vill man istället ha en eller flera riktiga telefoner så är det blocket och tradera som gäller. Telefoner som Ex. Siemens 3010 Micro, 4010 Micro etc tillverkas troligen
45 svar · 14,6k läst
·
M
Mats: för data/tele tipsar jag om nätverksskolan längt uåå här i teknik
5 svar · 1,5k läst
Apprentice
Apprentice: Ursäkta röran, jag menade givetvis splitter, inte switch ;) Tack för hjälpen, känns som att problemet är löst.
9 svar · 1,1k läst
MathiasS
MathiasS: Bort med golvsocklarna, krafsa bort gipsen, lägg kablarna där. Råkar du skada plast tejpar du med åldersbeständig plast. Gå rakt upp på vägg genom att fräsa/såga/skära/osv bort en skåra i gipset. Klart.
12 svar · 4,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.