Teknik
mrfrenzy: Kolla om det går att justera frekvensen på mottagaren eller sändaren, det kan ha ändrat sig pga vibrationer eller någon komponent som åldrats. Annars kan man köpa en ny fjärr med mottagare för under 200 på ebay.
bjogul: Rätt mycket närliggande info i denna tråd: http://www.byggahus.se/forum/teknik/87313-telefonlada-som-kan-spaerra-nummer-2.html
Bjurran: Det kan vara värt att komma ihåg att även bilhögtalare till viss del är känsliga för fukt. Har själv gjort som TS tidigare, och fått problem till följd av detta. I ett uterum eller dylikt bör det inte vara något bekymmer, men om de ska sitta helt utomhus kan det vara värt att göra dem bortkopplingsbara på ett enkelt sätt. Själv löste jag mitt bekymmer med att sätta
Lindgrenski: [citat] Du behöver bara två koaxer för pvr och antenn, sat och antenn delar kabel. Tvivlar på att det existerar ett uttag som har plats för tre ingående kablar. Finns uttag med två sat+tv och radio, men det går på två kablar. Här t.ex.
mandg: the wolf du är inte ensam, skalade med tänderna samtidigt som en polare stod med sin mobil och ringde hem till mig..... Sved minst sagt till lite...
keisman: Hej Bra tråd måste jag först säga. Vill gärna veta vad ni anser om, har för erfarenhet av: Paradox Magellan 5050 trådlöst sytem? Vet att en del har motsagt sig trådlöst och dyl pga av batteribyte m.m Men vill veta vad ni anser om produkten, om ni vet något om den osv, +/- m.a.o. Gärna från någon som jobbar med larm dagligen, eller kan mycket om teknik över lag. Rek. mottages gärna
stilofunk: Jag har nu hittat en firma som säljer DSC1616 och som åtar sig att besiktiga anläggningen, upprätta ett nytt anläggarintyg och lösa eventuella frågetecken jag har. Smart företagare som inser att med hjälp till gör-det-självare så kan han öka sin utrustningsförsäljning!
Rypos: Hej Vet någon var man kan köpa Macabs RG-6T trippelskärmade koax-kabel i Göteborg? Behöver 100 m innan midsommar! "Chess RG-6T" är det samma kabel?
Rypos: [citat] TS har trähus. Löste det genom att borra 8 mm hål för varje kabel genom väggen och täta med silicon på utsidan. Motiveringen till denna "enkla" lösning var att inte ge insekter (främst getingar) förutsättning att ta sig genom fasaden. Fick höra om en kollega som hade haft problem med sin anläggning där det visade sig att getingar hade "ätit upp" en del av koax-kabeln för
bjogul: Apple-TV har funnits sen 2007. http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=145058 Mycket av det som står i tråden i övrigt är fortfarande relevant. Fast TV-pack, som updateringen "Fiji" heter innebär att det numera inte är några problem att få in HD på Vista MCE.
Nimajneb: [citat] Är detta inte lite av en skröna... är det enklare idag att meka med bilen, bygga ett badrum, bygga ett hemma nätverk etc etc?? Infrastrukturen är bökigare att sätta upp (men det gör man ju bara en gång) men användarvänligheten med tex en SatPVR är ju ruggigt mycket bättre än allt annat i TV tittarväg.
Jeepmannen: Läste första inlägget igen och insåg att jag var lite OT...:o Har ingen bra lösning på ditt problem än. Återkommer isf.
el_richard: [citat] jag tror han menar att han vart lurad till just det märket.
d-sajn: Då får det väl bli cat6 då. Frågan som följer är ju priset, vart hittar jag en kabel med bra kvalité till bra pris?
angelikaj: Skall köpa ett nytt larm till både lägenheten och stugan som har minst 3st pationer. Väljer någon av dessa larm och tänker antagligen köpa dem från USA eller England. Kommer köra det helt trådlöst och kommer även ha koppling mot GSM Är inne på Power 1616 med de använder väl fortfarande den gamla frekvensen och inte 868 MHz som är den nya standarden i europa?
mrfrenzy: Jag köpte nyss en Lexmark C534DN. Hög upplösning, stort pappersmagasin, duplex, nätverk och låg tonerkostnad. Kan rekommenderas för någon som tänker skriva ut en hel del, just nu halva priset hos dustin (det kommer snart nya modeller från Lexmark).
mrfrenzy: Man bör absolut inte använda samma lösenord på mer än ett ställe. Om lösenorden ska vara någorlunda säkra så behöver man därmed något sätt att komma ihåg dom. Jag använder RoboForm. Inte gratis men det är det med bäst integrering med Firefox jag hittat. Dom har ett program som automatiskt synkroniserar filerna med laptopen, ett usb-minne eller vad man nu har med sig. Det har
H: Tack för hjälpen men det har löst sig och första semestern med larmat hus är avklarat. :cool: Hände en lite lustig grej när vi testade larmet dagen innan vi åkte. Larmet ringde upp och sa att det var nätfel och mycket riktigt var strömmen borta när vi kom hem. Så den funktionen fungerar i alla fall. Måste säga att detta larm verkar grymt bra när allt väl är inkopplat. Röriga
monostump: Så då kör dom tv på denna Catsjua.... Tittar man då teoretiskt så skulle denna datakabel kunna distribuera Boxers muxar mellan kanalerna 21-37. Muxar E38-69 ligger då ovan 600 Mhz. Men som sagt, Teori och praktiken är inte samma sak. Sen å andra sidan så är det väl oftast standardvillor som det installeras dessa system i och de är inte speciellt stora. Eller rättare sagt
Stockholm188: Akta er för att handla ett Garde-larm. För oss har rörelsesensorn krånglat, handenheten är glapp och magnetsensorn gav upp efter ett tag. Då har vi ändå fått utbytesdelar men ex har ingen av tre dekare fungerat. Numera är det omöjligt att nå Garde via telefon. De svarar inte på mail. Tittar man på bolaget så har de bara röda siffror. Bolaget har inte ens en fulltalig styrelse
robsarve: Ett tips om du inte handlat. http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=136690 Låter klart trevligt för vad de brukar kosta och är riktigt smidiga. Här till fyndpris. Till högtalare i den här storleken måste man ha en sub, men det brukar gå an att handla en sån t.ex en liten AudioPro och ställa i ett hörn.
el_richard: http://www.spiralservice.se/Shop/Results3.asp?Modell=B06016 Någon som provat denna??
frohike: Rättelse på rättelse, De blev utesluta sommaren 2007 (enligt swelarm själva), och vart nära att bli utesluta i år igen pga klagomål.
vespaman: Eller så kanske du ska skaffa ett färdigt multiroom system, som tex Sonos, eller annat (det finns en hel del). Då får du såklart denna funktion från början. (Men det kanske inte var svaret du ville ha?)
znitz: Jag gick på en extra dator till "gubben" (hoppas att han inte hittar hit) Det blev en med SSD disk och ett lagom grafikkort med HDMI, och som OS blev det Vista Home Premium. Till att börja kopplar vi den till plasman, han har inte bestämt sig över vilken proj som är bäst.. Jag tror det står emellan Sony, JVC eller Epson Tack alla!
tonlof: Hej, någon som har erfarenhet på vilka halogen transformatorer som fungera tillsammans med t.ex X10 eller plcbus. Utan att det tokflimrar. Själv har jag provat ett flertal och den som fungerat bäst är en från biltema (35-929) Flimrar inte speciellt mycket men man kan bara dimma från 0-80% däröver spelar det ett spratt. /tonlof