M
Mats: Iom att jag jobbar med både vista och XP så reagerar jag ganska kraftigt. I punkt 1 är det nått skumt, troligen med en drivrutin till någonting för en applikation kan inte hänga OS:et direkt utan den kan bara anropa nått som då tyvärr hänger burken. Vista kan naturligtvis köra program från servrar. Det man inte kan köra från servrar utan en omkonfig är dotnetapplikationer, detta
4 svar · 622 läst
A
andersmc: En inte så tokig idé... Jag lade märke till att det vid någon period såldes väldigt många låskolvar på Tradera. Det kan ju verka lite märkligt, det är ju inte sådär jätteofta man får en låskolv över. Men sen kom jag på, att naturligtvis - säljaren behöll ju en nyckelkopia och höll sedan ordning på vart han sålt låskolven!
3 svar · 1,0k läst
O
olle54: Hej, Vet någon om det går att "göra om" en vanlig ir detektor till en husdjurssäker? Det är till Powermax+ larmet.
0 svar · 655 läst
G
gluecifer: Hej Erikoolio! Första gången jag lärde in den satt den kvar i kapslingen, och jag höll in främre sabotagebrytaren och den lärdes in och sattes som "övervakad". Andra gången tog jag ur hela kortet och höll in brytaren på baksidan också. Även då lärdes den in, men sen larmar den ändå inte.... Kan man testa larmet helt utan frontkapslingen, eller måste den linsen till för att
4 svar · 899 läst
U
uppland2: När jag skulle tvätta idag försökte tvättmaskinen, Wascator 160 MP, fylla på vatten, men det rann direkt ut i avloppet. Gissar att någon ventil är öppen som inte borde vara det. Vad kan jag göra?
0 svar · 2,0k läst
O
olle54: Ok, tack.
2 svar · 809 läst
O
2 svar · 809 läst
F
f91jsw: Du har nog rätt. Jag läste "You can create up to eight partitions on the PC1616/PC1832/PC1864 system" på sidan 35 men det är nog mer rätt i tabellen på s. 1.
7 svar · 1,5k läst
T
Texas: Så där ja. För det första så ber jag om ursäkt för min frånvaro från tråden, men det har varit en del annat att göra som fått gå före detta. Till ämnet så. Jag var på återbesök igår och kollade upp de eventuella motstånd som fanns i centralen, och mycket riktigt så satt det kvar motstånd på sektion 1 och 4 i centralens kopplingsplint. Efter borttagning av dessa så
12 svar · 5,5k läst
·
C
combato: Hej, Jag har jämfört DSC, Powermas Pro, och Bosch Easy och jag tror nog att jag själv vill köpa ett Bosch Easy för det verkar vara det enklaste utav dem att installera för en lekman som mig själv (men man kanske går på pumpen ändå). Var köpte du ditt någonstans? Skulle vilja köpa ett inom det närmaste så man har något att pilla med på kvällarna ;-) /T
6 svar · 3,1k läst
·
Bjurran
Bjurran: Ok, tror jag förstår din fråga bättre nu. Du försöker alltså montera dessa i montageramar tillhörande en annan serie? De uttag du har köpt är gjorda för att skruvas fast direkt i apparatdosan bakom, utan någon annan montageram. I de fall du bara har en apparatdosa kan du montera dem om du skippar montageramar, men har du förberett för en dubbelram eller mer är nog ditt enda val att
51 svar · 16,9k läst
K
KingHippo: Om du skaffar en tv med inbyggd digitalmottagare och DNLA så kan du skippa tvboxen och dvd:n och istället strömma filmen från en central server. Enklast är kanske att bara dölja alla boxar i en stängd tv-bänk eller liknande med en ir-repeater för att styra dom.
8 svar · 1,2k läst
E
el_richard: Fick du inte med manualer? Ring annars till GE.
1 svar · 614 läst
M
mrfrenzy: Jo jag vet, men det gäller inte deras HD-kort afaik.
20 svar · 2,8k läst
E
effo: Ursäkta att man drar igång en gammal tråd igen, men har en liten fråga kring Jeepmannens bifogade bild ovan. På bilden där två detektorer är seriekopplade är det larmmotstånd på båda detektorerna och slutmotståndet satt vid första detektorn. Har det någon betydelse om slutmotståndet sitter på första eller sista detektorn i slingan?
17 svar · 11,7k läst
·
gadu^
gadu^: Sök också på TVersity, verkar helt klart intressant också...
4 svar · 2,6k läst
M
Marive: axis 206 / 207 + Iomega nas http://download.iomega.com/com/nas/pdfs/howto_videosurveillance.pdf
2 svar · 2,0k läst
O
olle54: Kan vara så. Ska kika lite på det.
28 svar · 2,9k läst
B
barbamammaochjag: man kan inte skala av manteln på kabeln, titta på partvinningen så ser du att dom är olika tvinnade för att inte störa varandra, flera par med samma tvinning kan inte läggas för tätt
5 svar · 1,3k läst
T
Tornhill 2: [citat] Hej Staffan. Länken verkar inte fungera, tror du att du kan lägga upp rätt version? Jag har inte vågat borsta tänderna på åtta dagar nu, eftersom jag är rädd att göra något olagligt. Min fru börjar klaga på att jag luktar dentalt i munnen och det börjar bli ett stort problem för mig. / Orolig
7 svar · 8,0k läst
R
Rena: En stor anledning till det är tryggheten, även om det kanske är en falsk trygghet. Dessutom hoppas jag på att kunna larma källarförrådet trådlöst. Har fönster (med galler) i källarförrådet som ligger ett par meter nedanför tilltänkta placeringen av centralen.
5 svar · 4,6k läst
M
Mats: På grund av diverse personangrepp så stänger jag här
28 svar · 8,8k läst
·
E
el_richard: har du rätt sorts balansering ? dubbel kolla med bruksanvisningen.
19 svar · 5,6k läst
M
magall: Tack för svaren. Jag lägger nog larmet efter ADSL och sätter upp ett extra jack.
5 svar · 1,4k läst
F
frohike: X10 commander finns ju på Appstore + ett antal andra program.
1 svar · 735 läst
K
Kjell_G: Gitter, om du gitter, hehe. Men tänk då på att antennen ska stå upp och de korta spröten i antennen ska vändas mot sändarmasten. Det gjorde nämligen inte jag, utan jag la den ner på vinden, spröten neråt och fick dålig mottagning som påföljd. Om jag hade frågat när jag köpte antennen hade jag förstås fått info, men "Pulvret kan själv", och så gick det som det gick. Kjell G
11 svar · 1,6k läst
O
olle54: OK! Hade börjat fundera i dom banorna också. Då får jag klippa mina teleledningar om mäta vilka som det är "ton" på då?
2 svar · 2,7k läst
swecul
swecul: ingen som har en sådan kamera? Är det någon annan som är intresserad av att veta mer om en?
1 svar · 1,3k läst
Phiplex
Phiplex: Har tyvärr ännu ingen hjälp att ge, men du beskriver precis exakt det jag själv har tänkt att åstadkomma (när tiden räcker till). Återkom gärna och berätta hur det hela utvecklar sig för dig, och om du hittar vad du söker.
1 svar · 1,2k läst
E
effo: Köpte ett paket med blandade larmgrejer och då följde det med med en plastdetalj som jag inte har en aning om vad det är till för. Någon som kan hjälpa mig, se bifogad bild. Den är ca 3x2 cm och 3cm hög.
0 svar · 817 läst
·
E
emihbr: Kolla om det finns något vattenspillskydd under maskinen som har löst ut, på min Electrolux så finns en mikrobrytare som aktiveras om en fyrkantig svampbit blir blöt och expanderar, då stannar maskinen förutom pumpen som går kontinuerligt för att tömma maskinen på vatten.
1 svar · 3,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.