Det var precis det jag försökte förmedla. Det finns idag inga klockrena PVR-boxar för Canal Digital. Alla har sin beskärda del av problem även om HD-pvr:en verkar ha stabiliserat sig. Den kan dock inte matcha enkelheten hos Vista Media Center. CD hade tidigare några pvr-boxar (utan HDTV) från Digiality och Grundig, de finns dock inte kvar och fungerade trots allt inte särskit bra. Dreambox kan förstås vara ett alternativ, men trots att jag arbetar med embedded linux om dagarna tycker jag att det är väl krångigt för att "bara se på tv", speciellt om man som jag använder sig av orginalkort.Snurre skrev:Vet inte om vi pratar om samma sak. Jag håller på att renovera och har dragit dubbla koaxialkablar till respektive plats där vi skall ha tv. Tänkte att det kunde vara bra att kunna se olika program på olika ställe samt att ha inspelningsmöjlighet med PVR
Mediabox/dator blir det kanske också men är i första hand intresserad av att få tag på vettiga PVRboxar som fungerar med CD.
Här kan du se samtliga PVR för satellit som finns listade på prisjakt: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=140#rparams=k=s39336550 några av dem verkar dock vara felklassificerade dvb-c mottagare.
Är du säker på det?mrfrenzy skrev:
Alla gånger jag bytt box hos CD så var dom tvungna att ha serienummer på den.
Sist dom ringde och ville sälja till mig sa jag att jag ville ha en PRV box, men eftersom jag inte har nån hd tv och läst så mycket skit om deras ville jag inte ha den.
"Vänta jag ska fråga chefen"
*vänta*
"Han tyckte du kunde köpa en DVD med HD"
Tycker det säger ganska mycket... för min del blir det nog boxer när mitt går ut vilket jag förklarade för henne.
// Magnus
Jo dom vill ha serienummer för dom har ett par olika korttyper beroende på box, men ett kort som funkar i box "modell A" kan du sätta i vilken som helst box av liknande modell.
Viasat låser varje kort mot en specifik box. Har själv pratat med CD om detta angående folk som har extrabox i sommarstugan, inga problem att ta med kortet hemifrån bara det är likadan box.
Viasat låser varje kort mot en specifik box. Har själv pratat med CD om detta angående folk som har extrabox i sommarstugan, inga problem att ta med kortet hemifrån bara det är likadan box.
Klicka här för att svara