Jag tänkte fråga om det är någon som känner till något system där man kan göra följande.

En passiv kamera som börja filma så fort något rör sig och sen spela in på en nätverkshårdisk på nätverket.

Helst ska den vara trådburen.

Någon som har förslag?
 
Ja, jag har ett kort i datorn som tar in signalen från övervakningskameran(kompositvideo). Köpte kameran på auktion billigt och har den mest som kul grej men det funkar riktigt bra för det är en riktig "industrikamera" med värme i höljet och superbra mörkeregenskaper (0,05 lux)

Det funkar så att programvaran känner av om bilden förändras så den behöver ingen extern rörelsedetektor och spelar bara in när det finns aktivitet. Det går att välja avkänningsområde, känslighet m.m.
Tror det går att ansluta upp till åtta kameror samtidigt.

Köpte på tradera för några år sen, har för mig att den heter X-guard.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.