Kolla om det finns något vattenspillskydd under maskinen som har löst ut, på min Electrolux så finns en mikrobrytare som aktiveras om en fyrkantig svampbit blir blöt och expanderar, då stannar maskinen förutom pumpen som går kontinuerligt för att tömma maskinen på vatten.