Har lärt in två detektorer som funkar bra, men den tredje utlöser aldrig larm. Den är inlärd och alla tre detektorer + centralen är kalibrerade....
Nån som har tips?

Larmet är köpt privat begagnat, så det kan väl ha sin orsak. Har inte använt den tredje förrän nu när jag skulle testa.
Och iochmed det har man ju ingen direkt support..
 
Vad är det för typ av detektor?
Går den att läsa in i centralen och vad ger den för "signalstyrka"?
 
Det är en trådlös rörelsedetektor, ej husdjursvarianten. Jag lär in den i systemet och väljer JA på att den ska vara övervakad. Kalibreringen tror jag sa 69 eller 70, och på själva centralenheten 15.

Det finns nåt som heter Gångtest, har inte provat det...men de andra två deckarna funkar klockrent.
 
Hej igen,
Då ska iaf radiosignalen vara fullgod.

-Kolla så att du inte programmerat sektionen som [00] d.v.s. Urkopplad,
-Se också så att ir-detektorn (kretskortet) sitter rätt i kapslingen, kan hamna snett ibland.
 
Hej Erikoolio!
Första gången jag lärde in den satt den kvar i kapslingen, och jag höll in främre sabotagebrytaren och den lärdes in och sattes som "övervakad". Andra gången tog jag ur hela kortet och höll in brytaren på baksidan också. Även då lärdes den in, men sen larmar den ändå inte....

Kan man testa larmet helt utan frontkapslingen, eller måste den linsen till för att känna av att nån går förbi?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.