Hemmakatten
Har för ett tag sedan laddat ner ett program som heter AllCallRecorder till mobilen. Nu tänkte jag gå in och rensa bort samtal och göra inställninger, Det var framförallt två samtal med försäkringsbolaget om en skada som jag ville spara ned på datorn.

Nu visar det sig att programmet enbart spelar in min röst, och inte den jag pratar med.. Dvs., ganska värdelöst. Pratade med någon som sa att en del (ganska många) mobiler inte tillåter inspelningar men att man skulle kunne "mecka lite" med mobilens filer. (Som ni hör hänger jag inte med alls i detta ämne)

Finns det något program som man kan ladda ner till mobilen och som själv ändrar det som behövs i mobilen så att ett sådant program kan fungera.

Jag har en HTC Desire HD, android, knappt 2 år gammal

Google har valt att inte tillåta inspelning av samtal. Troligen pga att reglerna för vad som är tillåtet skiljer mellan olika länder och man vill ha samma version av Android överallt.
Enda sättet är att sätta den på högtalartelefon så mikrofonen lyckas fånga in rösten på andra sidan. Det fungerat, men ljudkvaliteten blir väl sådär...

Vad som funkar på olika mobiler är väldigt olika. En del appar är duktigt instabila också.

Jag kör med A Call Recorder som funkar mucket bra och stabilt på min samsung s3.

Du får ladda ner olika appar och testa dig fram. Läs noga instruktionerna för att se vilka inställningar som kan göras flr att anpassa apparna till olika mobiler.

Sent from my GT-I9300 using Byggahus

Om man söker på "call recorder" på google play så får jag "minst 1000 träffar". Hur många varianter kan det behövas? Tja, det finns ju 65535 färger...minst.

Jag har en Samsung Galaxy Mini (gamla versionen, 2011?). För mig funkar Auto Call Recorder från Appstar Solutions. Jag kör inställningarna: File Type: AMR och Audio Source: Mic. Allt funkar finfint och programmet är gratis (finns en Pro-version).

För mig funkar både inspelning från micken, på vanligt vis, och inspelning med headset, utan att ändra inställningar i programmet.

Hemmakatten
Tack snälla ni för alla svar. Har precis kommit hem o orkar inte tänka klart, men jag använder ett bluetooth headset om det kan ha någon betydelse. ( Känner mig som en urgammal pensionär vad det gäller mobilprogrammen. Men ge mig en årsredovisning så gör jag en grym snabbanalys på några timmar;) )

Nu måste Jag få min "skönhetssömn" eftersom vi ska på stor fest i morgon. Återkommer senast söndag.

Problemet är nog som sagt var att du använder blåtandsheadset. Grejen är att det finns inget standardiserat sätt i Android att komma åt ljudströmmen, så det du måste ta reda på är vad som funkar för din telefonmodell.

Hemmakatten
Nu har jag testat och det är som Nerre skriver, dvs. inspelningen fungerar inte tillsammans med bluetooth headset. Ska vid tillfälle försöka med några andra appar. Tack för hjälpen.

Hemmakatten skrev:
Nu har jag testat och det är som Nerre skriver, dvs. inspelningen fungerar inte tillsammans med bluetooth headset. Ska vid tillfälle försöka med några andra appar. Tack för hjälpen.
Jag upptäckte av en ren händelse att inspelning med bluetooth headset funkade med A Call Recorder och min s3.
Nu har du en bra anledning att investera i en s3 ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.