8 777 läst ·
24 svar
9k läst
24 svar
Hur underlättar jag övergången mellan Viasat och Canal Digital?
Kontakten gjordes om efter konstaterandet av felet, så den felkällan vågar jag nästan utesluta, men du har rätt, jag får testa med det andra LNB och se vad som händer.
Förresten. Kan man i testsyfte rikta ett LNB direkt mot satelliten? Antar att det inte är någon lysande idé.
Förresten. Kan man i testsyfte rikta ett LNB direkt mot satelliten? Antar att det inte är någon lysande idé.
Har idag testat med en annan sladd samt det gamla CD-huvudet.
Jag monterade inte av Viasathuvudet utan testade att vingla runt med SC-huvudet intill det andra. Inte minsta antydan till mottagning kunde noteras. Visst förfarandet är inte klockrent, men chansen att lyckas pricka rätt borde inte vara obefintlig?
Vad står Legacy för på Viasathuvudet? Jag har googlat, men inte funnit något matnyttigt.
Kan det vara så att det helt enkelt inte skall fungera?
Kan boxen ha fått fnatt då den varit kopplad till olika huvuden?
/David
Jag monterade inte av Viasathuvudet utan testade att vingla runt med SC-huvudet intill det andra. Inte minsta antydan till mottagning kunde noteras. Visst förfarandet är inte klockrent, men chansen att lyckas pricka rätt borde inte vara obefintlig?
Vad står Legacy för på Viasathuvudet? Jag har googlat, men inte funnit något matnyttigt.
Kan det vara så att det helt enkelt inte skall fungera?
Kan boxen ha fått fnatt då den varit kopplad till olika huvuden?
/David
Klicka här för att svara