Kolla kontakten du gjorde om ute så inget blivit fel där (låter som en ganska trolig felkälla) skifta lnb till u-lnbt du hade innan bara för att konstatera om legacy utgången ev funkar eller ej.

Kontakten gjordes om efter konstaterandet av felet, så den felkällan vågar jag nästan utesluta, men du har rätt, jag får testa med det andra LNB och se vad som händer.

Förresten. Kan man i testsyfte rikta ett LNB direkt mot satelliten? Antar att det inte är någon lysande idé.

Har idag testat med en annan sladd samt det gamla CD-huvudet.
Jag monterade inte av Viasathuvudet utan testade att vingla runt med SC-huvudet intill det andra. Inte minsta antydan till mottagning kunde noteras. Visst förfarandet är inte klockrent, men chansen att lyckas pricka rätt borde inte vara obefintlig?

Vad står Legacy för på Viasathuvudet? Jag har googlat, men inte funnit något matnyttigt.
Kan det vara så att det helt enkelt inte skall fungera?
Kan boxen ha fått fnatt då den varit kopplad till olika huvuden?

/David

Du kommer inte få rätt signal på huvudet någon annanstans än i lnbhållaren så att göra som du gjorde är helt fel. Det ska garanterat fungera med ett satcr lnb om allt är riktigt gjort och helt ;)

Men vad tusan kan det då vara.
Boxen har funkat liksom LNBn bara inte tillsammans... Grrr

Förresten. Sat-CR-huvud. Den aktuella boxen ansluts inte till Sat-CR så vitt jag förstått..

Där har du rätt, lyft bort satcr lnbt och prova snabbt med ett vanligt lnb med bara andraboxen inkopplad och se vad som händer.

Har du fått till det?

Nej. Det har varit så sablans kallt så jag har knappt vågat visa mig utomhus.
Men du lockade mig just att göra ett nytt test...

Det var inte signalfel vilket indikerades av boxen. Det var kortparningen som inte fungerat. Vägen till denna insikt kan jag tycka vart lite onödigt lång. Tack för infall och idéer.

Mvh

David

Bra att det löste sig....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.