Det kan man göra, men inte om man vill se på TV. Finns mig veterligen ingen möjlighet att ta in Telias IPTV med något annat än deras box.markusla skrev:
Problemet med att se olika kanaler på de båda apparaterna är inte heller något vi behöver ta höjd för i denna tråd, med de begränsningar TS räknar upp lär den begränsningen redan finnas i ADSL-linan.
Det jag tror att markusla menade var att man med en HTPC kan ta emot playkanaler via webläsaren. Då kan man oftast ställa ner kvalitén så att bandbredden räcker till.alfista skrev:Det kan man göra, men inte om man vill se på TV. Finns mig veterligen ingen möjlighet att ta in Telias IPTV med något annat än deras box.
Problemet med att se olika kanaler på de båda apparaterna är inte heller något vi behöver ta höjd för i denna tråd, med de begränsningar TS räknar upp lär den begränsningen redan finnas i ADSL-linan.
Men min gissning är att det då blir så omständigt att titta på tv att man oftast skiter i det, så funkar iaf jag
skickat från en telefon nära mig.
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 165 inlägg
Mja, min tanke var mer att ha en HTPC med t.ex MediaPortal eller DVBLink som tar emot signalen.
Sedan kan andra klienter i hemmet titta på "strömmen" (stramen) från HTPC'n. Det går mycket riktigt inte att ta emot fler kanaler än 1 pga bandbredden. Men man kan styra och välja kanal från de andra burkarna.
Men, jag har inte ComHem och vet därmed inte om ComHem lyckats låsa det hela på något sätt så det inte går. Jag har dock sett i DVBLink forumet och andra forum att det finns folk med ComHem som använder andra än ComHem boxar så det borde funka.
Men ja, det kanske är en onödigt teknisk lösning för att slötitta litte i sovrummet.
Sedan kan andra klienter i hemmet titta på "strömmen" (stramen) från HTPC'n. Det går mycket riktigt inte att ta emot fler kanaler än 1 pga bandbredden. Men man kan styra och välja kanal från de andra burkarna.
Men, jag har inte ComHem och vet därmed inte om ComHem lyckats låsa det hela på något sätt så det inte går. Jag har dock sett i DVBLink forumet och andra forum att det finns folk med ComHem som använder andra än ComHem boxar så det borde funka.
Men ja, det kanske är en onödigt teknisk lösning för att slötitta litte i sovrummet.
TS har inte ComHem, TS har ADSL & Telias IPTV.markusla skrev:
Om jag har en scartsplitter från boxen och tar ena scarten till tven i tvrummet och sätter en scartadapter till rca kabel i det andra uttaget på splittern och sätter en rca kabel där till en scartadapter i tven i sovrummet. Skulle inte det fungera? Om det skulle fungera så är kostnaden under 150-200 kr ist för förslagen jag har fått i tråden. Pluss att det nog inte blir sämre bild i tven i sovrummet. Rätta mej om jag har fel.
Redigerat:
Eller köra HDMI till tven i tvrummet och köra scart till tven i sovrummet från boxen. Scart med adapter till rca isf. Och att jag inte kan byta kanal från sovrummet är jag medveten om att jag inte kan göra med den kopplingen.
Klicka här för att svara