[SKPG]Zamora;1675105 skrev:
Om ni ska få ett mediaskåp , se då för bövelen till att det gåt tomrör, helst 2*20, därifrån och upp till vind eller ut på fasad. Det har hänt mig ett flertal gånger att det bara är uttagen som är dragna till centralen utan någon kanalisation ut på vind eller fasad.
jadå tre tomrör till vind ett i mitten och ett till varje gavel. och ett ut till elskåpet ute man vet aldrig vad man ska koppla in när lusten faller på..
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
[SKPG]Zamora;1675105 skrev:
Om ni ska få ett mediaskåp , se då för bövelen till att det gåt tomrör, helst 2*20, därifrån och upp till vind eller ut på fasad. Det har hänt mig ett flertal gånger att det bara är uttagen som är dragna till centralen utan någon kanalisation ut på vind eller fasad.
Du menar för att dra in parabolkabeln sen?
 
Volatyle skrev:
Du menar för att dra in parabolkabeln sen?
vårt är till för parabol men just nu kör vi ip-tv
 
Japp, detta för att slippa utanpåliggande kabel. En "riktig" montör använder då denna kanalisation för att dra kabeln i. Tyvärr så har framförallt Viasat med sin UE InfoCare problem med väldigt skiftande kvalitet på sina installatörer. Canal Digital har bättre koll, här i Östergötland har några blivit "kickade" från CD pga undermåliga installationer.
 
[SKPG]Zamora;1675115 skrev:
Japp, detta för att slippa utanpåliggande kabel. En "riktig" montör använder då denna kanalisation för att dra kabeln i. Tyvärr så har framförallt Viasat med sin UE InfoCare problem med väldigt skiftande kvalitet på sina installatörer. Canal Digital har bättre koll, här i Östergötland har några blivit "kickade" från CD pga undermåliga installationer.
Du gäller det att veta vilken sida av huset parabolen ska sitta på, hmm.
 
Parabolen ska vara riktad åt söder. Annars kan man bara dra upp tomrör på vind och klamra kabeln på takstolarna för att sedan borra sig ut precis där parabolen sitter.
 
vi drog också upp ett tomrör om man skulle tänka sig ha larm med siren högt upp.
men detta går självklart inte till mediaskåpet utan till garderoben där larmet sitter.
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.