jadå tre tomrör till vind ett i mitten och ett till varje gavel. och ett ut till elskåpet ute man vet aldrig vad man ska koppla in när lusten faller på..[SKPG]Zamora;1675105 skrev:
Du menar för att dra in parabolkabeln sen?[SKPG]Zamora;1675105 skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 291 inlägg
Japp, detta för att slippa utanpåliggande kabel. En "riktig" montör använder då denna kanalisation för att dra kabeln i. Tyvärr så har framförallt Viasat med sin UE InfoCare problem med väldigt skiftande kvalitet på sina installatörer. Canal Digital har bättre koll, här i Östergötland har några blivit "kickade" från CD pga undermåliga installationer.
Du gäller det att veta vilken sida av huset parabolen ska sitta på, hmm.[SKPG]Zamora;1675115 skrev:Japp, detta för att slippa utanpåliggande kabel. En "riktig" montör använder då denna kanalisation för att dra kabeln i. Tyvärr så har framförallt Viasat med sin UE InfoCare problem med väldigt skiftande kvalitet på sina installatörer. Canal Digital har bättre koll, här i Östergötland har några blivit "kickade" från CD pga undermåliga installationer.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 291 inlägg
Parabolen ska vara riktad åt söder. Annars kan man bara dra upp tomrör på vind och klamra kabeln på takstolarna för att sedan borra sig ut precis där parabolen sitter.
Klicka här för att svara