ollebanan skrev:
Det är klart att Stokab och andra leverantörer har mycket fiber, men vi pratar om Täby kommun, inte direkt civilisationens vagga. Det som är intressant, var finns fibern, ja, knappast i Täby kommun. .
Stokab har ju iofs fiber i Täby. :rolleyes:
 
Absolut - och som jag sade tidigare - det finns gott om fiber i Täby redan - även om det kanske inte finns lika mycket som inne i stan :-)

MathiasS skrev:
Stokab har ju iofs fiber i Täby. :rolleyes:
 
MathiasS skrev:
Stokab har ju iofs fiber i Täby. :rolleyes:
Intressant, du vet att Banverket har också fiber i Täby. Ungefär till lika stor nytta som stokabs nät.
 
Redigerat:
ollebanan skrev:
Intressant, du vet att Banverket har också fiber i Täby. Ungefär till lika stor nytta som stokabs nät.
Och vad har du för saklig grund för det påståendet?
 
mats_o skrev:
Och vad har du för saklig grund för det påståendet?
Stokab, fast jag vet inte om det är en tillräckligt saklig grund. Mmm.
 
Banverket tror jag inte alls säljer till så små kunder och de har iaf inga tjänster att sälja utan bara kapasitet. Jaja jag vet att de säljer svartfiber till Tele2 men några nya kunder blir det inte på den nivån.
 
ollebanan skrev:
Intressant, du vet att Banverket har också fiber i Täby. Ungefär till lika stor nytta som stokabs nät.
Jag får blotta min oändliga okunskap inom detta område och fråga dig varför Stokabs fiber i ett område (vilket som helst, gäller inte bara Täby) är onyttigt eller oanvändbart, för det är väl vad du antyder?

Eftersom alla FTTH leverantörer använder Stokabs nät i Mälardalen är det ett...hmm.....ovanligt påstående du framför.
 
Gissar att det är samma som med banverket att man på dessa fiber måste köpa in alla tjänster brevid.
 
snuttjulle skrev:
Gissar att det är samma som med banverket att man på dessa fiber måste köpa in alla tjänster brevid.
Exakt. Stokab säljer gärna en svart fiber och det är ju precis vad vi vill ha också. Med fibern plats väljer vi den som är bäst lämpad att driva nätets aktiva utrustning och sedan väljer vi tjänsteleverantörer.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.