12 892 läst ·
39 svar
13k läst
39 svar
Fiber till villa i Täby ?
Banverket tror jag inte alls säljer till så små kunder och de har iaf inga tjänster att sälja utan bara kapasitet. Jaja jag vet att de säljer svartfiber till Tele2 men några nya kunder blir det inte på den nivån.
Jag får blotta min oändliga okunskap inom detta område och fråga dig varför Stokabs fiber i ett område (vilket som helst, gäller inte bara Täby) är onyttigt eller oanvändbart, för det är väl vad du antyder?ollebanan skrev:
Eftersom alla FTTH leverantörer använder Stokabs nät i Mälardalen är det ett...hmm.....ovanligt påstående du framför.
Gissar att det är samma som med banverket att man på dessa fiber måste köpa in alla tjänster brevid.
Exakt. Stokab säljer gärna en svart fiber och det är ju precis vad vi vill ha också. Med fibern plats väljer vi den som är bäst lämpad att driva nätets aktiva utrustning och sedan väljer vi tjänsteleverantörer.snuttjulle skrev:
Klicka här för att svara