2 089 läst ·
14 svar
2k läst
14 svar
iPhone 5 + Ubuntu dator = hmmm
Är det bara virtualbox med windows i (+itunes) som gäller för att kunna föra över något till en iPhone 5 om man har ubuntu?
När jag pluggar i kabeln så hittar datorn den och den kommer upp som en telefon men det verkar inte gå att föra över något vettigt till den.
Har provat med Amarok som funkade för vissa men inte för mig, har även installerat iFuse som skulle vara till hjälp.
iTunes får jag inte igång heller vilket verkar vara vanligt.
När jag pluggar i kabeln så hittar datorn den och den kommer upp som en telefon men det verkar inte gå att föra över något vettigt till den.
Har provat med Amarok som funkade för vissa men inte för mig, har även installerat iFuse som skulle vara till hjälp.
iTunes får jag inte igång heller vilket verkar vara vanligt.
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 671 inlägg
Hittade denna sida när jag sökte lite snabbt.
http://www.psychocats.net/ubuntu/itunes
Jag kör själv inte Appleprylar.
http://www.psychocats.net/ubuntu/itunes
Jag kör själv inte Appleprylar.
Jag har kört ubuntu några år. Jag har aldrig fått iTunes att fungera. Jag har bråkat med de mesta lösningarna men inget klarar av det jag vill, att kunna uppdatera och synkronisera. Jag kör synk via sambons dator och uppdaterar via wifi. Jag behöver inte krångla så mycket.
Jag har försökt en del (dock med Kubuntu, men i detta fall ingen större skillnad) på den tiden jag hade iPhone. iTunes funkade dåligt med Wine, och jag installerar inte en virtuell maskin för ett program. I slutänden så jailbreakade och rootade jag telefonen, så att jag kunde installera en FTP-server på den. Även det var klunkigt, eftersom telefonen använde något skumformat för musik så all musik man skulle lägga där behövde först konverteras, med hörbar kvalitetsförlust.