Hjälper en bekant med en ominstallation.

dessvärre så saknas installations mediet. själva op eller en recovery skiva.

Licensen sitter på datorn så där är inga problem,.

Nu är problemet att maskinen är "bestyckad " med
Win XP MCE 2005
övriga Op versioner av XP har jag men inte denna , har försökt att få tag på en men inte lyckats ännu.
Har sett att det finns ett antal sidor man kan ladda ner op'et från men är allmänt misstänksam mot dessa.

Någon som har ett tips att hjälpa mig med.
 
Om det är en dator från någon större tillverkare så brukar man kunna beställa återställningsskivor från dem. Ibland finns det även en återställningspartiton på datorn som går att komma åt genom att trycka in någon F-knapp eller liknande under uppstart.
 
Det är en Fujutsu -Siemens
Hittade en länk som hade vänt sig till till supporten med samma problem.
De ville ha då ha 400:- ,
 
Gör din bekanta en tjänst och trolla fram ett exemplar av Win 7 istället. Funkar utmärkt på äldre datorer.
 
Låter som ett alternativ:thumbup:
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.