J
Johan Olsson: Uteplatsen under användande. Tack för trevligt sällskap ni som var där... :cool: [bild]
64 svar · 43,9k läst
·
S
saiter: Hur blev golvet? Mer bilder... //AA
11 svar · 7,0k läst
·
Jonatanm535
Jonatanm535: Riktigt kul att du fick till fodrena runt pardörren!! snyggt!
22 svar · 13,9k läst
·
C
Cole55: Ingen som kan berätta om sina projekt om smarta hem ?
10 svar · 1,8k läst
D
dekagon: Nu börjar det ta sig, om drygt 2 veckor sker husleverans. Nu är det lite stressigt... :) Vi har haft en del trassel med bygglov och att få startbesked. http://torgrim.dekagon.se/2016/06/14/bygglov-och-startbesked/
6 svar · 3,7k läst
Mikael_L
Mikael_L: Har'e hänt nåt här? Min kompis, som jag nämnde i förra inlägget, har precis börjat komma igång. En gammal lastbils-släpvagn, kortad och modifierad av någon bonde för länge sedan blev inköpt utav bonden, och första steget är att förlänga vagnen igen. Total längd på "huset" kommer bli ca 10 meter. Något runt 4 meter brett var också tanken, dvs den kommer ej släpas runt på
60 svar · 23,1k läst
·
D
Dan Davidsson: Det var synd, all text försvann till bilderna. Men så här blev det
67 svar · 38,4k läst
·
Kalle_Kiander
Kalle_Kiander: Hej alla och tack för feedback! Här har ni en skiss på kök/matplats/vardagsrum. Där ser ni även hur trappan går upp, med skjutdörr som går in i garderoben på kontoret. Vi vill inte ha trappan vid entrén och då behöva springa genom grus för att komma upp/ner. Samma tanke med toaletten, som man når utan att passera hallen. Sovrum 2/3/4 är ca 10 kvm och det får ungarna klara sig på
4 svar · 2,4k läst
·
B
bmikael: [citat] Inget större gjort denna vecka tyvärr, men passade på idag att göra det jag borde gjort som du påpekade. Blev dock inte helt 100% då det är otroligt svårt med en klinga som inte är exakt 90 grader mot anhåll. Men lite funjusteringar så ska det nog bli bra. Dock är detta mer en prototyp då jag tänkt göra nytt inlägg till sågen och då blir det nog att 3d printa klyvkniven
17 svar · 14,0k läst
·
viltfjall
viltfjall: Värst vad man är velig... Det tog ett år, nu tillbaka med samma projekt igen. En Attefallskåk, 5 meter hög som skall gömmas lite. Fick aldrig kläm på Sketchup ovan men labbar lite med annat program. Det är INTE så enkelt att få in alla funktioner på 25 kvm, många har väl misslyckats för mig. Sova gott, äta gott, träna gott, slöa gott och samtidigt ekonomiskt, välbyggt och
10 svar · 5,0k läst
·
C
Cgong: Supersnyggt! Vad heter luckorna/golvuttagen? Kommer sno dom till mitt nästa altanbygge!
63 svar · 81,1k läst
·
Chrissofsweden
Chrissofsweden: Jag skulle gärna se en lite bild :)
18 svar · 6,2k läst
·
S
Saell: Nu är det slut på vinterdvalan och fönstren har kommit på plats i helgen. Nästa moment blir att spika panel och det innebar förstås genast lite bryderier. Hur gör man med luftspalten bakom panelen längst upp mot taket på gavlarna, drar man upp panelen ända mot tak eller behöver man lämna en glipa för avluftning?
8 svar · 5,3k läst
·
C
cpalm: Ha ha, en sån där hade vi i parken när jag gick i grundskolan. En gubbe som åkte och typ 10 som puttade på. Helt livsfarligt, men skitkul!
3 svar · 3,6k läst
·
maah
maah: [citat] Tack! Vi är otroligt nöjda. Tror jag skrev i början att vi hade en budget på ca 10 000:- Vi landade på ca 12 000:- till slut, färg kostar mer än vad man vill tro...
28 svar · 5,8k läst
·
T
TowaTei: Towa Tei är en japansk DJ/musiker, jag har använt hans namn i olika former i ca 20 år på interwebz men minns inte riktigt varför. [video=youtube;HHpGq_1lTi0]http://www.youtube.com/watch?v=HHpGq_1lTi0[/video]
226 svar · 31,5k läst
Chrissofsweden
Chrissofsweden: Låt säga att fundamentet står kvar, men byggnaden är borta. Vem ska då kunna säga vad som stått där innan? Vi har lite samma problem. Fyra rejäla fundament står kvar efter en gammal timmerstomme. Vi vill ju bygga något däck med bastu eller liknande.. Fastigheten saknar, precis som TS, bostadshus, det står på fastigheten intill. Gissar att det enkla svaret är: bygglov krävs.
4 svar · 1,7k läst
E
eoo: Hej! Finns det möjligen någon annan på detta forum som är på gång att bygga hus i det nya området Väsjön i Sollentuna? Kunde vara kul att diskutera och dela lite idéer och tankar om området, hustillverkare, byggprocessen o.s.v.
0 svar · 1,4k läst
K
Kallebo: I rockwools program har de schablonvärde för de flesta köldbryggor. Det räckte för kommunen när vi skulle bygga till. Lade också lite tid på att förstå, men struntade i det när jag fick klart för mig att det inte behövdes för att göra kommunen nöjd. Bara den delen som ska byggas till ska presenteras.
3 svar · 779 läst
D
David Kaijser: Produktionsbolaget Made in Here gör nu en serie filmer för Elitfönsters räkning. Projektet går under namnet ”Hela Sveriges fönster” och har Björn Christiernsson (Äntligen hemma, Husräddarna m.fl.) som programledare. Vi reser med honom från norr till söder och skildrar hur han byter fönster i privatpersoners hus. Vi kommer i serien att spegla hela Sverige och har nu Malmö med omnejd
0 svar · 987 läst
J
JKrister: Jo jag förstår precis behovet. Men just den där resväskan hamnar vid dörren och då orkar du inte gå in o hänga upp vinterjackan så då hamnar den på resväskan. Sen är det kört. Skjutdörrarna är så himla smidiga. Vill man så har man dem 90cm från väggen och har då plats för en pulka och barnvagnen om man måste. Sen när gästrummet ska bli ett riktigt rum för mormor så tar
3 svar · 3,0k läst
·
R
Robert-san01: Kolla detaljplanen så det inte är något lurt. Fast PBL säger att man skall släppa igenom sådant som man släppt tidigare är det inte säkert att man gör det. Annars låter det som du kan göra som du tänkt!
15 svar · 2,4k läst
E
einar-: Var ett tag sen jag hade tid att skriva en rad här också. Naturligtvis kommer jag inte göra några större investeringar i huset förrän mitt namn finns på ett papper men luftvärmepumpen var ett måste och tapetsering och målning är ju skitpengar egentligen. Men åter till nutid. Vattnet blev omdraget med nya rör i badrummet och ut till köket med ny blandare där så nu finns det både
11 svar · 5,4k läst
·
L
Lewdis: Härlig tråd. Vill se hur det gått med uteplatsen också. Måste vara klar, det är ett tag sedan senaste inlägget.
17 svar · 29,2k läst
·
Maxwells demon
Maxwells demon: Grymt fin! Erat bygge visar att det går fortfarande att bygga nytt hus som har en själ. Inte som 90% av de nybyggen man brukar se som ser ut som tomma skal. Ska bli intressant att följa.
21 svar · 13,9k läst
·
L
Lewdis: Då förstår jag. Hoppas det blir bra för er. Något som man ser när det gäller skillnader i pris utanför storstäderna kontra i storstäder är att hus är billiga att köpa men renoveringar inte ger samma avkastning. Ert hus i närheten av exempelvis Göteborg hade under samma tid som ni renoverat köpt för minst två miljoner och sålts idag för minst fyra.
46 svar · 33,3k läst
·
L
Lewdis: Hur går det för dig väntar på fler uppdateringar!
25 svar · 9,2k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.