Hittade 4st gamla stolar under huset på lantstället. De har legat där i 7-8 år och tydligen fungerat som kombinerad sittmöbel/toalett för andra tvåbenta varelser. En del ytliga mögelangrepp identifierades men annars i OK skick!

En smutsig och sliten trädgårdsstol innan renovering, med synliga fläckar och förfall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Före renovering, gammal stol med mögel och smuts, vänstra benet nyskrubbat och slipning pågår.
Skapa konto

Jag gick på dem med trädgårdsslangen, såpa och en scotch brite för att gnugga bort det värsta (vänstra benet skrubbat).

Renoverad gammal stol, ena benet slipat och oljat, det andra väntar på underhåll, står på gräsmatta.
Skapa konto

Sedan slipade jag bort den solblekta, nästan vita ytan (vänster slipad, högra näst på tur).

Renoveringsprocess av gamla stolar, med ett ben rengjort, ett slipat, grunderat och oljat, mot trädäckbakgrund.
Skapa konto

Sedan grundmålade jag med en primer ett par gånger.

Två trästolar, en renoverad och oljad, den andra obehandlad och solblekt.
Skapa konto

Och slutligen en strykning med olja (vänster grundmålad, höger inoljad och klar).

Två renoverade trästolar på altan, varav en är nyslipad och grundmålad och den andra är inoljad.
Skapa konto

Nu kan vi ha glädje av dem i några år till! :)

• Gilla
Unikt namn och 9 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.