Efter att ha suttit och läst en massa projekttrådar här så känner vi att vi kanske får dela med oss lite själva också 
Detta är vårt första hus och vi köpte det i februari 2015. Tanken är att hela huset ska få en totalrenovering. Vi har kommit en bit på vägen, men det är mycket kvar
Vi kommer uppdatera lite med vad vi hittills har gjort, för att sedan övergå till nutid.
Info om huset:
Byggår: 1978
Boarea: 168 kvm
Antal rum: 6 rum och kök
Plan: 1 1/2 plan
Tomtarea: 991 kvm
Men till att börja med kan vi bjuda på mäklarbilderna.
Detta är vårt första hus och vi köpte det i februari 2015. Tanken är att hela huset ska få en totalrenovering. Vi har kommit en bit på vägen, men det är mycket kvar
Vi kommer uppdatera lite med vad vi hittills har gjort, för att sedan övergå till nutid.
Info om huset:
Byggår: 1978
Boarea: 168 kvm
Antal rum: 6 rum och kök
Plan: 1 1/2 plan
Tomtarea: 991 kvm
Men till att börja med kan vi bjuda på mäklarbilderna.
Tomten.Väldigt vildvuxen. Bara en massa förvuxna buskar överallt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köket, som kanske ser helt okej ut på bilderna, men det var mycket värre än vad det ser ut. Allt såg verkligen väldigt slitet ut. Men det funkade iaf 
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lilla sovrummet/barnrummet på bottenvåningen
Vårt sovrum på bottenvåningen
Badrummet på bottenvåningen
Badrummet på ovanvåningen
Vardagsrummet på ovanvåningen
Första sovrummet på ovanvåningen
Andra sovrummet på ovanvåningen
Planritning bottenvåningen
Planritning ovanvåningen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vårt sovrum på bottenvåningen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Badrummet på bottenvåningen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Badrummet på ovanvåningen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vardagsrummet på ovanvåningen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Första sovrummet på ovanvåningen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Andra sovrummet på ovanvåningen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Planritning bottenvåningen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Planritning ovanvåningen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Okej, då börjar vi med lite bilder nu då 
Hela huset behövde sig en rejäl renovering, men då vi bara hade en veckas överlapp med vårt tidigare boende så prioriterade vi att få klart sovrummet på denna vecka.
Parkettgolvet var allt annat än fint. Man kunde tydligt se var de föregående ägarnas hund gillade att ligga.
I sovrummet har vi, precis som i alla andra rum, rivit ner tapeterna hela vägen ner till gipsskivorna för att få ett så fint resultat som möjligt och för att göra det lättare för oss att tapetsera om nästa gång. Här var det målat utanpå flera lager av tapet vilket gjorde det mindre roligt att riva ner. Tacka vet vi tapetångaren och och snälla föräldrar som ville ha något att göra!
Efter lite spackling och målning av både tak och väggar (vi upptäckte att det var mycket lättare att få ner tapeten där det var målat under) var det dags för det nya golvet att läggas. Vi valde ett mattlackat enstavs ekparkett med fasade kanter. Detta har vi lagt på hela nedervåningen.
Lite tapeter
Vi hade tur att dörren in till sovrummet var placerad så perfekt att det blev alldeles lagom med en skjutgarderob längs hela kortsidan i ena änden av sovrummet. Här ryms det en del kläder!
Byter ut alla gamla furudörrar till vita istället. Så mycket ljusare det gör rummen!
Skjutdörrarna monterade. Mycket nöjda med resultatet
Nu saknas det bara lite möbler 
Hela huset behövde sig en rejäl renovering, men då vi bara hade en veckas överlapp med vårt tidigare boende så prioriterade vi att få klart sovrummet på denna vecka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Parkettgolvet var allt annat än fint. Man kunde tydligt se var de föregående ägarnas hund gillade att ligga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I sovrummet har vi, precis som i alla andra rum, rivit ner tapeterna hela vägen ner till gipsskivorna för att få ett så fint resultat som möjligt och för att göra det lättare för oss att tapetsera om nästa gång. Här var det målat utanpå flera lager av tapet vilket gjorde det mindre roligt att riva ner. Tacka vet vi tapetångaren och och snälla föräldrar som ville ha något att göra!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter lite spackling och målning av både tak och väggar (vi upptäckte att det var mycket lättare att få ner tapeten där det var målat under) var det dags för det nya golvet att läggas. Vi valde ett mattlackat enstavs ekparkett med fasade kanter. Detta har vi lagt på hela nedervåningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite tapeter
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi hade tur att dörren in till sovrummet var placerad så perfekt att det blev alldeles lagom med en skjutgarderob längs hela kortsidan i ena änden av sovrummet. Här ryms det en del kläder!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byter ut alla gamla furudörrar till vita istället. Så mycket ljusare det gör rummen!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skjutdörrarna monterade. Mycket nöjda med resultatet
Stiligt! Kämpa på! Bara något år kvar nu så är allt klart! 
Bara en fråga innan ni lägger nytt golv i hela huset, har ni kollat upp plattan?
Tänker om det är oisolerad platta på mark vilket är vanligt i 70-tals hus så nu inte har/får fuktproblem i undergolv...
Bara en fråga innan ni lägger nytt golv i hela huset, har ni kollat upp plattan?
Tänker om det är oisolerad platta på mark vilket är vanligt i 70-tals hus så nu inte har/får fuktproblem i undergolv...
Tack ska du ha, fler bilder kommeranders07 skrev:
Vi har fuktmätt plattan i alla rum på bottenvåningen och värdena såg bra ut. Foamen vi använt är byggmax foam för betongplatta, så jag hoppas att vi inte ska behöva oroa oss.
Parkettgolven som låg på bottenvåningen tidigare var torra och fina (okej, fina var kanske till att ta i
Men det är precis sånna här tips jag vill ha! Nu så är vi ju i stort sätt klara med bottenvåningen, så här är det "för sent" att ändra något
Produkter som diskuteras: "fuktmätt"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Då går vi vidare till hallen... 
Mörkt spontat tak som verkligen slukade allt ljus. Plastmatta i träimitation, mörka furudörrar och bruna lister. Lågt i tak dessutom, pga ventilationsrör. Känns konstigt att de ska behöva sänka taket pga detta, men men.
Klassisk brun Höganäsklinkers. Mörka dörrar och inte så mycket ljusinsläpp.
Tapet på väg ner. Här var det "bara" tre lager + färg
Hade kunnat tänka oss att behålla det spontade taket och måla det vitt, men gillade inte de infällda lamporna. Så taket fick ryka.
Pang, så var reglar och pottor uppe!
Takgipset på väg upp
Takgipset uppe och spacklat skruvhålen. Här kan man se hur sänkt taket är.
Downlights i "korridoren"
Downlights i hallen
Hallen sedd från ytterdörren. Betydligt ljusare nu! Här kan man också skymta väggen mot vardagsrummet har fått sig några törnar av förra ägarnas hund, hörnet är nästan helt rundat
Frugan är uppe och spacklar klockan 6 på morgonen
Väggarna bredspacklade och målade. Hatthylla och skohylla monterade
Parkett lagd i hallen. Förutom i delen innanför dörren...
Forsättning följer, ska bara hitta bilderna....
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mörkt spontat tak som verkligen slukade allt ljus. Plastmatta i träimitation, mörka furudörrar och bruna lister. Lågt i tak dessutom, pga ventilationsrör. Känns konstigt att de ska behöva sänka taket pga detta, men men.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klassisk brun Höganäsklinkers. Mörka dörrar och inte så mycket ljusinsläpp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tapet på väg ner. Här var det "bara" tre lager + färg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hade kunnat tänka oss att behålla det spontade taket och måla det vitt, men gillade inte de infällda lamporna. Så taket fick ryka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pang, så var reglar och pottor uppe!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Takgipset på väg upp
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Takgipset uppe och spacklat skruvhålen. Här kan man se hur sänkt taket är.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Downlights i "korridoren"
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Downlights i hallen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hallen sedd från ytterdörren. Betydligt ljusare nu! Här kan man också skymta väggen mot vardagsrummet har fått sig några törnar av förra ägarnas hund, hörnet är nästan helt rundat
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Frugan är uppe och spacklar klockan 6 på morgonen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Väggarna bredspacklade och målade. Hatthylla och skohylla monterade
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Parkett lagd i hallen. Förutom i delen innanför dörren...
Forsättning följer, ska bara hitta bilderna....
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Ni har uppenbarligen en hel del jobb framför er, så kämpa på, och tag ett rum i taget!
En liten fråga i förbifarten: Var alla i säljarfamiljen totalt färgblinda?
Hoppas ni stramar upp färg- och mönsterskalan ordentligt.
Visserligen är jag ingen vän av "ljust och fräscht",
men någon måtta på excesserna måste det ju vara.
En liten fråga i förbifarten: Var alla i säljarfamiljen totalt färgblinda?
Hoppas ni stramar upp färg- och mönsterskalan ordentligt.
Visserligen är jag ingen vän av "ljust och fräscht",
men någon måtta på excesserna måste det ju vara.
Jo, vi har märkt det. Har hållt på och renoverat i drygt 1,5 år nu och det är mycket kvar!KnockOnWood skrev:Ni har uppenbarligen en hel del jobb framför er, så kämpa på, och tag ett rum i taget!
En liten fråga i förbifarten: Var alla i säljarfamiljen totalt färgblinda?
Hoppas ni stramar upp färg- och mönsterskalan ordentligt.
Visserligen är jag ingen vän av "ljust och fräscht",
men någon måtta på excesserna måste det ju vara.
Haha, ja det kan man verkligen undra
Tack ska du ha!
Ska se ifall jag kan fixa in nya bilder när jag kommer hem från jobbet idag 
Fortsättning med hallen då... 
Det gamla klinkergolvet är bortknackat och golvet flytspacklat.
Högblanka 60x60 plattor som egentligen var tänkta som en fondvägg i badrummet. Men vi tänkte att de antagligen är lite lättare att lägga på golvet
Det var inte helt lätt att lyfta dem ifall man fått för lite fix under
Får se ifall vi i framtiden ångrar att vi lägger högblanka plattor där... 
Då var klinkersen lagd och fogad.
Sen fick vi upp en tapet också. Det är så långt vi kommit med hallen än så länge. Det som ska göras i hallen är:
- Byta ytterdörr och sidoljus
- Sätta resterande golvsocklar
- Eventuellt bygga en platsbyggd skjutdörrsgarderob
- Byta ut elementet som var nerkladdat med blå färg (nej, de verkar inte ha monterat bort elementet när de målat om)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det gamla klinkergolvet är bortknackat och golvet flytspacklat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Högblanka 60x60 plattor som egentligen var tänkta som en fondvägg i badrummet. Men vi tänkte att de antagligen är lite lättare att lägga på golvet
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Då var klinkersen lagd och fogad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen fick vi upp en tapet också. Det är så långt vi kommit med hallen än så länge. Det som ska göras i hallen är:
- Byta ytterdörr och sidoljus
- Sätta resterande golvsocklar
- Eventuellt bygga en platsbyggd skjutdörrsgarderob
- Byta ut elementet som var nerkladdat med blå färg (nej, de verkar inte ha monterat bort elementet när de målat om)
Jaha då var det dags för köket och vardagsrummet, som egentligen var klara innan hallen (eller delvis iaf), men skitsamma
Innan vi påbörjade renoveringen bestämde vi att denna gången skulle vi ta ett rum i taget. Riktigt så har det inte blivit
Inte alls faktiskt! 
Förebilder på kök och vardagsrum (som ni sett redan innan i tråden)
Nu lite renoveringsbilder...
Börjat ta ner lite tapeter. Jäkla trist arbete, men skönt att få det gjort. Kattsandslådorna står för eldosorna för att inte katterna ska bli för nyfikna av trådarna.
När tapeten väl var nerdragen på den väggen så kom vi på att vi ville göra en lösning för att få in mer ljus i trappen, så då rök gipset också :banghead: Frugan var inte helt förtjust av denna bild, men jag tyckte den var rolig
Utan något större planerande så spontangjorde vi en liten öppning in till trappen. Blev faktiskt rätt nöjd med lösningen (bilder på den kommer längre ner i inlägget)
Väggen gipsad igen
Även dragit flexrör för lite belysning. Ja, det är presentsnöre vi dragit i rören
Nu så har det blivit dags att ta ner delar av väggen mellan kök och vardagsrum.
Limträbalken som ska upp istället
Så kul det var att få ner gipsen och få en känsla över hur det kommer bli
Reglarna borta och frugan passar på att sopa lite igen
Balken på plats och huset står fortfarande stabilt (i skrivande stund drygt ett år senare)
Nytt tak i vardagsrummet. Flyttat takdosorna dit vi tänkt ha lamporna.
Taket och väggen har fått sig en omgång färg
Bestämde oss för att köra med vit panel på tv-väggen. Monterade dit en OSB-skiva för att lätt kunna få upp tvn på väggen. Drog även dit el och antennkabel.
Blev ju inte alls dumt
Då är det dags att riva ut köket. Herregud vad det ser ut
Taket nere och förbereder för downlights
Äntligen allt väggips nere!
Fräst lite i golvet för att få draget el till köksön. Funderade länge på om det var värt det extra jobbet. Nu så här i efterhand kan jag säga att det verkligen var värt det. Använder ofta de uttagen.
Väggen där spishäll, ugn och mikro ska vara. Förberett med lite kortlingar.
Långsidan också förberedd med kortlingar. Gipsning påbörjad!
Sådärja
Detta eviga spacklande! Men frun är lika glad för det
Målar de delar som inte täcks av köksskåp eller kakel.
Golvet lagt och det börjar genast se ut som ett rum igen
Köket på väg upp. Ikea är prisvärda och har funkat bra för oss tidigare, så vi kör på det!
Alla skåp uppe och belysning inkopplad i taket
Köksön på plats också. Ordentligt fäst i betongen, så den kommer ingenstans!
Mikro och ugn på plats
El till uttaget på köksön. Guld värt!
I väntan på bänkskivan så börjar vi byta ut golvet i vardagsrummet
Likadant golv som i resten av bottenvåningen
Så skönt att slippa gå upp på ovanvåningen för att kolla på tv!
Fortfarande en hel del att göra, men vi kunde inte låta bli 
Fönsterna på kortsidan av huset målade vi bara om. De är under tak och i väldigt fint skick så kändes onödigt att byta dem. Köpte även nya fönsterbrädor. Numera är där silikonat i hörnen och lister uppe
Hålet mellan trapp och vardagsrum fick sig en mattlackad ekskiva
Och lite belysning
Bänkskivan äntligen på plats. Likaså den extra breda hällen!
Frugan kämpar och står i som vanligt
Kakling och fogning klar
Byter ut fönstret när vi ändå är igång.
Köksfläkten på plats
Köket klart lagom till julen 2015. Saknas lister runt om fönstret på bilden, men utöver det är det som det ser ut idag
Det som återstår i kök och vardagsrum är att byta ut altandörrarna till några vita (kanske helglas) och även byta ut fönstret på långsidan i vardagsrummet.
Puh, vilket långt inlägg! Hoppas någon orkar titta genom hela
Förebilder på kök och vardagsrum (som ni sett redan innan i tråden)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu lite renoveringsbilder...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Börjat ta ner lite tapeter. Jäkla trist arbete, men skönt att få det gjort. Kattsandslådorna står för eldosorna för att inte katterna ska bli för nyfikna av trådarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
När tapeten väl var nerdragen på den väggen så kom vi på att vi ville göra en lösning för att få in mer ljus i trappen, så då rök gipset också :banghead: Frugan var inte helt förtjust av denna bild, men jag tyckte den var rolig
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Utan något större planerande så spontangjorde vi en liten öppning in till trappen. Blev faktiskt rätt nöjd med lösningen (bilder på den kommer längre ner i inlägget)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Väggen gipsad igen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Även dragit flexrör för lite belysning. Ja, det är presentsnöre vi dragit i rören
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu så har det blivit dags att ta ner delar av väggen mellan kök och vardagsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Limträbalken som ska upp istället
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så kul det var att få ner gipsen och få en känsla över hur det kommer bli
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Reglarna borta och frugan passar på att sopa lite igen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Balken på plats och huset står fortfarande stabilt (i skrivande stund drygt ett år senare)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nytt tak i vardagsrummet. Flyttat takdosorna dit vi tänkt ha lamporna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Taket och väggen har fått sig en omgång färg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bestämde oss för att köra med vit panel på tv-väggen. Monterade dit en OSB-skiva för att lätt kunna få upp tvn på väggen. Drog även dit el och antennkabel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blev ju inte alls dumt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Då är det dags att riva ut köket. Herregud vad det ser ut
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Taket nere och förbereder för downlights
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Äntligen allt väggips nere!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fräst lite i golvet för att få draget el till köksön. Funderade länge på om det var värt det extra jobbet. Nu så här i efterhand kan jag säga att det verkligen var värt det. Använder ofta de uttagen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Väggen där spishäll, ugn och mikro ska vara. Förberett med lite kortlingar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Långsidan också förberedd med kortlingar. Gipsning påbörjad!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sådärja
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta eviga spacklande! Men frun är lika glad för det
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Målar de delar som inte täcks av köksskåp eller kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Golvet lagt och det börjar genast se ut som ett rum igen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köket på väg upp. Ikea är prisvärda och har funkat bra för oss tidigare, så vi kör på det!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Alla skåp uppe och belysning inkopplad i taket
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köksön på plats också. Ordentligt fäst i betongen, så den kommer ingenstans!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikro och ugn på plats
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
El till uttaget på köksön. Guld värt!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I väntan på bänkskivan så börjar vi byta ut golvet i vardagsrummet
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Likadant golv som i resten av bottenvåningen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så skönt att slippa gå upp på ovanvåningen för att kolla på tv!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fönsterna på kortsidan av huset målade vi bara om. De är under tak och i väldigt fint skick så kändes onödigt att byta dem. Köpte även nya fönsterbrädor. Numera är där silikonat i hörnen och lister uppe
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hålet mellan trapp och vardagsrum fick sig en mattlackad ekskiva
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och lite belysning
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bänkskivan äntligen på plats. Likaså den extra breda hällen!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Frugan kämpar och står i som vanligt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kakling och fogning klar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byter ut fönstret när vi ändå är igång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köksfläkten på plats
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köket klart lagom till julen 2015. Saknas lister runt om fönstret på bilden, men utöver det är det som det ser ut idag
Puh, vilket långt inlägg! Hoppas någon orkar titta genom hela






