Byggahus.se
Vi har så otroligt många katter på tomten. Det bor ju visserligen många katter i byn, så det kanske är någonting man får "ta" men jag tycker inte det är roligt med nerpissade utemöbler,vedträn (de är mycket i vedhuset och lurar på fåglar). Titt som tätt är det revirslagsmål utanför fönstret. Vi har många småfåglar som vi matar nu i höst/vinter och jag gissar att de tycker att gården är en populär plats just på grund av dessa som de ständigt lurar på.
Fast å andra sidan hänger de här även på sommaren.
Tips på hur jag ska få dem att hålla sig borta från gården och framförallt vedhuset och uthuset. Det är såklart ett plus om de höll sig borta från fågelbordet också. (Vill naturligtvis inte skada dem)

Skaffa en egen stor stark katt som jagar bort dem.

• Gilla
MrTurbo_No1 och 5 till
  • Laddar…
Tråkigt att folk inte kastrerar sina utekatter :(

Fågelbordet behöver du bygga "kattsäkert".

• Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Skaffa en egen stor stark katt som jagar bort dem.
Jag vill inte ha katt. Hund räcker mer än nog. Men han skrämmer inga katter tyvärr. Även om han skäller åt dem så är nästa tillbaka på nolltid. Vet inte vad som krävs för att de verkligen ska hålla sig borta....

Anna_H Anna_H skrev:

Ja det är verkligen trist. Hur bygger man ett kattsäkert fågelbord?

Anna_H Anna_H skrev:

Vad hjälper det att dom är kastrerade, dom är väl ute ändå och jagar fåglar/möss mm

• Gilla
4774
  • Laddar…
MultiMan
Kastrerade katter har mycket mindre revir (och lust att hävda det).

• Gilla
Igen och 1 till
  • Laddar…
kenneth5828 kenneth5828 skrev:
Vad hjälper det att dom är kastrerade, dom är väl ute ändå och jagar fåglar/möss mm
Kastrerade katter kissar inte i utemöbler och deras urin luktar nästan inget.
Jagar gör de ändå, och oftast mycket bättre än okastrerade katter, Att de håller efter skadedjur ser jag som en fördel, så bygger man kattsäkra fågelmatbord blir det bra.

• Gilla
Igen och 1 till
  • Laddar…
galento
Hej vi har katt själva men bor på landsbygden. Efter vad jag hört har kattägare lika stort
ansvar att se efter sina djur som hundägare så de inte orsakar olägenheter för andra.

Man förstår ju problemet med lösspringande katter i tätorter.Man ska ju inte behöva ha
besvär bara för att andra människor inte kan hålla efter sina djur.

Ett totalförbud för lösspringandekatter i tätbebyggt område skulle nog många
vara tacksamma för.

• Gilla
Lizzardo och 2 till
  • Laddar…
R ratax skrev:
Vi har så otroligt många katter på tomten. Det bor ju visserligen många katter i byn, så det kanske är någonting man får "ta" men jag tycker inte det är roligt med nerpissade utemöbler,vedträn (de är mycket i vedhuset och lurar på fåglar). Titt som tätt är det revirslagsmål utanför fönstret. Vi har många småfåglar som vi matar nu i höst/vinter och jag gissar att de tycker att gården är en populär plats just på grund av dessa som de ständigt lurar på.
Fast å andra sidan hänger de här även på sommaren.
Tips på hur jag ska få dem att hålla sig borta från gården och framförallt vedhuset och uthuset. Det är såklart ett plus om de höll sig borta från fågelbordet också. (Vill naturligtvis inte skada dem)
Här kan du få lite tips, jag tycker att filmen är askul!

• Gilla
  • Haha
dicliff och 5 till
  • Laddar…
Vi hade en katt som bajsade i vår grusade carport varje natt... köpte denna och monterade så den gick igång när katten kom in på uppfarten. Hade den monteras i 2-3mån funkade mkt bra och katten har inte kommit tillbaka trots att den inte varit uppe på nästan 1år nu. Man kan ställa in frekvensen så att bara katt inte hund ska höra, men vi hade på ”värsta” ljudet som även jag själv hörde lite irriterande grannarnas hundar verkade inte störas, piper ju bara till när någon passerar så man kan ju placera den smart. Lycka till!

• 1F2EB5D9-6D4B-437C-8FDA-C16026F94FA7.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
dicliff och 1 till
  • Laddar…
Jag skaffade en sådan. Funkar helt ok.
Kan ju bli svårt visserligen på vintern pga frysdisken förstås.

• 1256EDF5-EE8D-4213-A1C0-7191ED6A07A0.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Igen och 1 till
  • Laddar…
F Fredrik_N skrev:
Jag skaffade en sådan. Funkar helt ok.
Kan ju bli svårt visserligen på vintern pga frysdisken förstås.
Hej
Vad heter modellen?
Med vänliga hälsningar
Magnus

Skaffa hund :D

J Järnlunden skrev:
Hej
Vad heter modellen?
Med vänliga hälsningar
Magnus
Googla på: Sprinkler Motion Activated Animal.
Jag köpte min från England via en säljare på Ebay.

• Gilla
Igen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.