Tycker att det behövs en "gottetråd" här på forumet, även om det kanske bara blir jag som uppdaterar den (!?). Men ätbart ingår helt klart i ett hushåll också..
Jag har en tendens att samla på mig diverse roliga/goda/spännande recept (bilder).. och vem vet, kanske även ni kan hitta nått kul här i tråden att förgylla er "gottemage" med..
Ha en trevlig dag,
Sandra
Jag har en tendens att samla på mig diverse roliga/goda/spännande recept (bilder).. och vem vet, kanske även ni kan hitta nått kul här i tråden att förgylla er "gottemage" med..
Ha en trevlig dag,
Sandra
Administrator
· Skåne
· 6 526 inlägg
Om inte någon är och käkar på äpplena jag lämnade kvar ute i natt som jag hittade när jag klippte gräset så blir det äpplepaj imorgon. Alltid kul att pröva nytt recept, så har du något smarrigt på lager Snigla så shoot!
Vill påpeka att även första receptet (den med rabarber och mandelsmul) funkar utmärkt till "äppelpaj" (troligtvis lika bra för päron också om man vill) också, men uteslut då potatismjöl eftersom äpplen/päron är torrare än rabarber - och krydda de tunna skivorna av äpplen med kanel (dvs om ni gillar kanel såklart).mexitegel skrev:
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg