Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Ja du... den minan åkte man på några ggr... :S [citat] Nä du, där har du faktiskt helt fel... Jag är ingen sådan storkund där men dock när man kommer med något specialbehov och hon bara går ut på deras lager som känns sjukt rörigt, och plockar fram det man behöver så blir man impad av hur hon kan ha sådan koll...
11 svar · 2,8k läst
Milkshaken
Milkshaken: ja Latex/Acryl, eller en liten liten tunn smyglist.. vänd den skarpa sidan uppåt isf... Annars ser det modernt och bra ut....
18 svar · 4,0k läst
·
timmelstad
timmelstad: [citat] Jag skulle nog säga att det är praxis idag, åtminstone på underskåp. I min lägenhet idag har jag ett marbodal-kök med en sån snurra i, och i huset vi bygger kommer vi ha ett HTH-kök med en sån snurra i hörnet. Det går dock inte att få i överskåp, jag har försökt :D
6 svar · 4,8k läst
T
TummenMittIHanden: När jag nu kollar på nytt kök stötte jag på Alsikeköket. De hade falsade luckor som jag spontant gillade. Det skulle matcha mina befintliga skjutdörrsöverskåp. Processen att "ta fram köket" ger ett positivt intryck. Hantverk istället för massproducerad spånplatta. Att det blir dyrare är självklart (även om jag inte vet några priser än), men är det någon som har tankar i
0 svar · 2,6k läst
nimhed
nimhed: Oj, en tråd om gas VS. induktion utan en hetsk debatt om vad som är bäst!!!! Vi var i samma situation för några år sedan och valde till slut enbart induktion. Vi har inte ångrat oss en sekund ;)
13 svar · 7,2k läst
K
KungAnka: Byggmax har bara i Falun, Sundsvall, Östersund och Hudiksvall. Lite långt att åka. http://www.brandens.se/system/visa.asp?HID=937&FID=869&HSID=14805 Perfekt, då vet jag vart jag ska åka, Tack! Lundbergs finns t.o.m på Bauhaus, har dock inte sett dom. Passar ju bra till bröstpanel.
3 svar · 5,2k läst
mexitegel
mexitegel: Bäst funktion och minst bekymmer får du om du om du skiljer dem åt så nya köksfläkten får en egen kanal. Du kan köpa en ny takfläkt på tex. www.ventilationsbutiken.se Det krävs inga certifieringar för att göra en sådan sak( mer än för eventuell elinstallation), fläkten ska dimensioneras så att inomhusluften byts varannan timme. Ett tips kan vara att du sätter en vanlig
2 svar · 2,8k läst
T
TummenMittIHanden: Jag kör nog på ett skåp med 2 kompressorer. Ett Bosch KGS36A10. 3 av de 4 skåp jag sålllade fram i sista omgången (storlek, energiklass mm) hade 2 komp. men den modellen kändes om den passade in bäst på mina behov.
1 svar · 12,7k läst
Anna_H
Anna_H: Det är modernt att ha fönster så. I många äldre hus är det också vanligt. Det är väl mest i 60-80-talshus man har matbordet vid fönstret istället.
3 svar · 2,4k läst
T
Tant Blå: ``hemmakatten´´ var är du....??? Läste här att du har grått spegelglas som stänkskiva i köket. MÅSTE få se bilder på detta, snälla snälla.:S
0 svar · 1,4k läst
Linska
Linska: http://www.konradssons.com/inspiration/area-2/ http://www.konradssons.com/inspiration/damasco-3/ http://kakelslottet.se/Shop/products/Klinker-Granitkeramik-Glaserad-Stavmosaik-Modena-Grey.html
1 svar · 1,1k läst
Hejduk..tig
Hejduk..tig: Kalksten är lika känsligt som marmor. Det innebär att man bör impregnera skivan och löpande underhålla den. Tänk på att fett orsakar mörka fläckar. Värst är att syror etsar ytan, exempelvis fruktjuice, ättika, vinäger, citronskivor, apelsinskal och vin. Rödvin är värst och fläcken kan bli bestående. Med en kalkstensskiva måste du noggrannt torka av ytan så fort du råkar
1 svar · 4,8k läst
Hejduk..tig
Hejduk..tig: Jag har/hade Massive Cucina Tarragon i mitt kök (har precis sålt hemmet). Köpte från Tyskland. Men jag minns att även Clas Ohlson sålde. Priset var jämförbart faktiskt! Kanske att de slutat, men värt att kolla upp.
22 svar · 11,9k läst
·
L
lordmetroid: Jag håller på att planerar mitt hus och har tänkt att ha kök och vardagsrum i ett utrymme på 24 kvm. Jag tänkte att ha köket längs ena väggen som är 4 meter men jag vill ju inte ha mitt vardagsrum förstört av skvätt och fett från oset. Hur långt mellanrum bör man ha mellan diskho/spis och övriga möbler? Finns det något bra sätt att inte få fett från oset överallt?
0 svar · 2,1k läst
Joens
Joens: Mail skickat till Lundel-zetterberg och gått igenom THs leverantörer. Ska skicka mail till TH om inte Lundell kan fixa det. Vi får se vad som händer, kommer självklart tillbaka med en återkoppling. Är det någon som har fler ideér om var jag kan hitta det så BRING IT ON!!!
5 svar · 1,5k läst
slaskman
slaskman: Satte rostfria kanter som jag limmade med sättlim. Kanterna klipptes till på en gradsax, letade riktigt länge efter aluprofil utan att hitta nåt som passade. Använd riktigt många skruvtvingar och var noga, du får bara en chans med sättlim.
1 svar · 2,4k läst
G
georgk: Kolla med fastighetsskötaren. När jag ville göra samma sak, visserligen för 15 år sedan, så ordnade han fast koppling av både vatten och avlopp från diskmaskinen. Sent from my Nexus One using Tapatalk
1 svar · 3,2k läst
S
ste78fan: [citat] ingen fara, hade ju tänkt att man skulle kunna komma undan smidigt, enkelt och hyffsat billigt, man har ju en del projekt som är på gång men för att bli riktigt nöjd så kanske man skulle ta en funderare på kakling igen.
7 svar · 11,3k läst
B
byggankan: Du kan ju alltid göra som vid sporthallar där det helt enkelt står Skogräns på golvet bredvid strecket du ev. målar dit..
5 svar · 3,0k läst
·
SnickarNicke
SnickarNicke: Det är första gången jag gör detta men jag tänkte, hur svårt kan det vara? Ja, massonit hade varit bra men nu hade jag inte det hemma så det fick bli kors som jag köpte samtidigt med kaklet. - Först gäller det att ha barnfritt hemma. - Sedan ska allt skit som står på bänken bort (4,5m). Start: [bild] Plattor på plats: [bild] Putsat och nu ska det fogas: [bild]
5 svar · 16,3k läst
Ö
öset_ölholm: Sorry den missledande rubriken, söker alltså inte så att jag kan knuffa till dörrlucka eller låda utan skall bygga en låda som skall vara inne i ett skåp, allt för min lata sida. Alltså på utsidan vanligt kökskåp med dörr, och när jag öppnar dörren en "låda" på botten som man kan stöta till så den kommer ut på skenor innehållande sopsortering allt för att slippa böja mig
7 svar · 3,0k läst
J
JOW: Nu har glasmästarna avrått från ovan nämnda, men jag undrar om någon har råkat ut för det? Själv har jag inte det, och i lgh jag bodde i senast var det just så, vi bodde där i drygt två år, och den innan som satte dit glasskivan hade haft det c:a två år oxå, inte en fläck eller synligt damm.
11 svar · 7,5k läst
C
chabby: Och så har man ju så klart skivan dikt emot väggen både på längden och bredden Måste jag kapa den på bredden då? Eller rör den sig bara på djupet? fattar ni?
14 svar · 41,5k läst
D
Dunkelfink: Hej , flyttad tråd...
0 svar · 3,4k läst
The Tor
The Tor: Kanske sätta en plugg på undersidan av frisidan, som försänks i golvet? Då syns ingenting
15 svar · 11,9k läst
·
N
norenp: Känner någon till den estniska köksleverantören Arens? Tacksam för tips på leverantörer och ev demoutställning. Är ni som valt Arens nöjda med era kök? Hälsningar, Peter
0 svar · 2,0k läst
saturnus
saturnus: där blir inget underhåll på zinkplåten, men för många olika kulörer, är en styggelse för mig, det hela blir rörigt och oroligt att vila ögonen på. Blommig kakel...eller falukorv, är inte min grej. Men jag tycker inte heller en kopparplåt ser särskilt häftigt ut, om Du nu inte vill putsa den. Kan nämna att jag själv har glaskakel, svagt grönt, till svart o vitt kök
3 svar · 3,6k läst
S
sup: Vi kommer att -- om inget "oförutsett" inträffar -- beställa matt svart granit.
6 svar · 4,8k läst
·
Z
zeno: Tack för alla bra förslag!! Väggen i köksdelen (vid köksbordet) och väggen ovanför diskhon är de två områden jag kommer ta tag i först. Ni har helt rätt, String-hyllan är för liten, det ser nog mycket bättre ut med två långa hyllplan istället. Lampan ovanför köksbordet ska nog också bytas ut, den försvinner i det vita rummet. Swedberg: Köket är inköpt på Kvik och vad jag
5 svar · 2,7k läst
T
tinatorn23: Ha.Satt o googlade lite på 80- talskök och där fanns det.Ja inte köket direkt men namnet.Marbodal heter det.Visste jag skulle känna igen det bara jag såg namnet.Ska ringa dem i morn o höra om det går att fixa nya gångjärn. Men om nån med min hustyp ser detta och vet vilket företag som levererade de stora glas skjuv dörrarna i vardags rummet så vore de kanon.Har nämligen slitit ut
4 svar · 3,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.