Alfredo
Alfredo: [citat] Har alltid betraktat stening som ett vidrigt straff men i detta fall kan det nog passa...
4 svar · 2,1k läst
C
chabby: Kolla på en Ho från Krauta Som ser ut som en sån jag skulle kunna tänka mig! http://www.k-rauta.se/hemutrustning_11493.htm Nån om har nån erfarenhet av billiga hoar? Ska man satsa på en dyrare? Nån som kanske har denna? Den ska ej vara underimmad!
0 svar · 1,4k läst
T
tank77: Dåligt att Ikea inte har luckor i samma storlek som kapade dörrar!
5 svar · 1,8k läst
F
Farzan: Jag kör med Mr Muscle och hushållspapper som Glufsglufs beskrev. Det som inte går bort då är en del tunna men rejält fastbrända fläckar som brukar bildas där stekpannan står. Dem sicklar jag bort då och då med ett löst brytbladsknivblad - rakblad funkar förstås lika bra men ett sånt här blad gör det litet fortare eftersom det är bredare. Jag fortfarande efter nästan tre år
9 svar · 14,4k läst
F
Farzan: Jag har panel på både vägg och tak och tycker inte att det är för mycket. Situationen liknar din, p g a skåp, fönster och väggöppningar är det egentligen bara en vägg som det är särskilt mycket panel på. Det är dock olika panel med olika färg (vit i taket, annan på väggarna). Bilder finns här.
1 svar · 1,4k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] d^_^bd^_^bd^_^b Den gillar vi... Som när jag hade en kille anställd tidigare... Han var också så jäkla upptagen med att skicka sms till sin tjej som tydligen låg hemma och inte gjorde något vettigt om dagarna så han blev inte långvarig kan jag säga...
20 svar · 8,6k läst
·
vojma
vojma: Som en fingervisning: IKEA Faktum 40cm bänkskåp med 5 lådor - 1940:- IKEA Faktum 40cm bänkskåp med dörr + hylla - 570:- Priserna är förmodligen inte relevanta för Ballingslöv men skillnaden i pris (ca x3) kan nog vara.
3 svar · 1,6k läst
F
FastFWD: Halva väggen ar av betong, och resten är en vanlig innervägg i trä. Betongväggen är "död" - dvs den rör sej inte, trädväggen lever lite med temperatur, och fukt variationer. Därav behovet för att ta upp skillnaden dom emellan med en flexibel lim. FastFWD
11 svar · 8,9k läst
M
Monterat: Pust, back on track. Visade kunden högskåpslösningen och han tyckte som jag att det beställda 211 cm köket såg bättre ut och gav, det 240 cm smala, köket ett luftigare intryck. Eftersom ordern är på väg och det skulle bli ganska mycket extrajobb med att byta överskåp och högskåp så är jag :) igen. Tack för tipsen.
7 svar · 6,7k läst
K
KarinC: Men varför komme det bara när grannen ovanför spolar vatten? Hmmm, låter typ som att det är undertryck eller nåt, gurglar som bara den... Bor på andra våningen i lägenhet. Men isf borde ju alla i huset ha problemet...
5 svar · 1,6k läst
A
abe: Hur gör man för att visa tänkta köket från Ikea?
1 svar · 981 läst
T
therealpinto: Jag satte Kitchen Wall i somras, ett kök med ganska mycket hörn och vinklar. Slutresultatet tycker jag är bra men det är inte lätt att få längsgående skarvar (på höjden alltså) att bli perfekta om man inte kan vända "fabrikssågade" kanter mot varandra hela tiden. Det är inte så enkelt om man inte vill köpa en massa skivor extra. Våra Kitchen Wall-skivor var ordentligt krumma,
8 svar · 16,9k läst
E
eviljava: Ok, mellan tummen och pekfingret var det: * Få köksluckorna sprutlackerade i vitt (ca 5 m2 inkl lådfronter) och sätta nya handltag. Räkna med ca. 500:- per lucka om ni lejer bort lackeringen. Handtagen är omöjligt att svara på eftersom du inte specificerat vilken typ av handtag. * Måla väggar och tak Väljer du en billig färg, typ beckers vita väggfärg borde det räcka med 10 liter
1 svar · 2,3k läst
N
Noseone: Finns ju kylskåp med kolsyrat vatten ur dörren.
10 svar · 30,4k läst
B
Banzaiii: Tack, Kamilenski! Deras hemsida lyckades jag inte hitta ngt på, men får väl åka dit och titta!
3 svar · 3,3k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Självklart går det att få fram hålen med borr också men ofta tänker man på hur lätt det hade varit för en själv men det kan ju för en hemmapulare vara betydligt svårare p.g.a kunskapsbrist eller p.g.a verktygsbrist... Därför menade jag att det är helt ok att bara skruva ihop dem som det skrevs om.
16 svar · 4,3k läst
bygga_bo
bygga_bo: [citat] Det stämmer när det gäller deras web-butik, men det går bra att handla som privatperson i deras fysiska butiker.
3 svar · 3,7k läst
C
cullberg: Jag vet att Thermex har en lösning som sitter helt i taket. Kostar dock ca 35.000+ http://www.thermex.se/single/18/85
4 svar · 1,9k läst
A
abe: Hej Jotack jag lägger nog minst lika mycket tid i köket:) Vad har ni hittat mer för kul i bambu till köket? Skär det sig med golv i lärk och bänkskivor i bambu?
2 svar · 2,9k läst
G
grungarn: Tack för ditt svar Paul!
2 svar · 2,3k läst
C
chabby: Det blir ju snäppet billigare med en bit matta! underläggen kostar 1000 kr om man ska ha 2 st 1200mm Matta kostar ca 250! Hur gör man när man limmar fast den? Hur har ni gjoort egentligen?
4 svar · 4,1k läst
L
linus_ohman: Precis, bättre att isolera rummet bakom. Sen vid ev nybygge av kök kan man ju stänga skafferiventilen. Om man mot förmodan vill ha den är det viktigt att täta sågsnitten i högskåpet med silikon. Annars kan man få problem med svällda spånstommar pga kondens. Jag brukar alltid rekommendera att stänga ventilerna. Nuförtiden har man ju inte samma behov av svala skafferier som förr.
7 svar · 2,0k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Mycket lättare att tapetsera innan skivan lägs på plats för då behöver du ju inte vara så noga nedåt...
2 svar · 2,3k läst
N
Noseone: Skitsnyggt!
9 svar · 7,7k läst
haavard
haavard: Jag missade nog att skåpen redan var fastskruvade.
24 svar · 19,3k läst
S
Segge: Tack för era kommentarer Det jag fått är som vilket annat skåp som helst, bara bredare. (platta paket) Ska kolla vad ikea har imorgon annars kapar jag till ett hyllplan och skruvar dit, ungefär som para beskrev sitt.
5 svar · 3,9k läst
J
jenkan85: Uppsala fyller ju 25 år nästa år, någon som har koll på om de också kommer köra en 25%tillbaka-kampanj?
56 svar · 17,7k läst
Raceman
Raceman: Svårt att bllda sig en uppfattning om det inte finns en bild eller planskiss. Går spisen ända in i hörnet t.ex?
3 svar · 1,5k läst
·
R
rln: Skulle definitivt rekommendera en lösning med spis/häll i hörnet i 45 graders vinkel... visst försvinner det en del skåputrymme och bänkyta, men det är yta som framförallt blir "slutförvaring" ändå... har precis gjort om vårt L-kök till en sådan lösning. Dock satte vi skåp med inbyggnadsfläkt från franke ovanför, och så har vi en dubbelugnsspis istället för häll.
5 svar · 3,5k läst
·
S
Stealthen: Eller kanske en sån här? Någon som vet om det går att måla på en sån här skiva med beckers lackfärg? http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=35491
6 svar · 7,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.