Håller på att planera inför vårt nya kök. Det kommer bli ett parallellkök som man måste gå igenom för att komma till vardagsrum/matsal. Kom gärna med synpunkter! Mvh Micke

• höger2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • vänster2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tycker det ser vettigt ut. Det finns väl något skäl till att skafferiet inte är ett högskåp. Du har inga överskåp alls. Får du plats med det du ska ändå så är det väl OK. Fast jag tycker det är ganska praktiskt med överskåp för en del grejer.

Om du har möjlighet så tycker jag du ska göra det du kallar bakbänk extra djup. Skafferi och frys kanske borde byta plats men precis som andersmc skriver så kanske det finns en anledning till att du har det låga skafferiet där du har det.

Jättebra med diskmaskin i arbetshöjd. Det har vi och det är sjukt skönt. Kan också rekommendera att sätta ett överskåp för glasen mellan högskåpet för disk/micro och fönstret. Jag tycker inte det funkar så jättebra att ha gas i lådor och det är väldigt praktiskt att kunna lyfta in dom direkt från diskmaskinen utan att behöva gå något imellan.

Jag vill köra utan överskåp på fönstersidan för att få mer rymd. Precis som byggankan säger så hade vi tänkt att ha en djupare bakbänk. Ev hade vi tänkt att ha vitrinskåp över bakbänken. Men jag gillar inte att behöva "huka mig in" under överskåpen. Skafferiskåpet vi tittat på var ca 160 högt och med nån special utdragstrådbacksmekanism. Sen hade vi tänkt att ha öppet mot matsal/vardagsrum. Men det är klart att byta plats på frys och skafferi kanske vore något. Då kanske det blir vettigare att ha ett 60 brett skafferi med vanliga utdragstrådbackar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.