4 725 läst ·
18 svar
5k läst
18 svar
Vad är det för skivor i köksskåp
För min del tror jag IKEAs ev viktproblem med granit hänger samman med logistik och hantering snarare än att stommarna inte skulle klara det. Det är alltså lagerarbetarna som är för klena, inte stommarna.
Men det är ett rent spekulativt påstående.
Men det är ett rent spekulativt påstående.
cullberg skrev:
Jo, men det verkar inte vidare rationellt att köra bara en bänkskiva på en pall, hela poängen med platta paket försvinner. Någonstans hanteras skivorna utan truck, tex för att packas ihop med stommarna till köket. Naturligtvis finns det hjälpmedel även för det men en lättare skiva är alltid enklare (snabbare) att hantera.
Det behöver ju inte bara vara stommen som är begränsaren.
Ben och vägginfästning är minst sagt av klenade modellen.
Jag kompletterande mina underskåp med en 28*70 i skruvad i väggen i underkant på skåpen, dels för att få något att ställa dom på under monteringen, och dels för att ta lite vikt.
Överskåpen samma sak, fast med en L profil 20*20 som är skruvad i väggen.
Om det är onödigt eller inte får de lärna tvista om, det känns helt klart bättre för mig.
Ben och vägginfästning är minst sagt av klenade modellen.
Jag kompletterande mina underskåp med en 28*70 i skruvad i väggen i underkant på skåpen, dels för att få något att ställa dom på under monteringen, och dels för att ta lite vikt.
Överskåpen samma sak, fast med en L profil 20*20 som är skruvad i väggen.
Om det är onödigt eller inte får de lärna tvista om, det känns helt klart bättre för mig.
Klicka här för att svara